fluefiske i danmark
Fra : GEIR MIKKELSEN

Dato : 28-04-01 22:05

Er det noen danske fluefiske entusiaster som kan gi meg noen gode tips på
gode fluefiske elver i danmark?

Geir

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 28-04-01 23:57

GEIR MIKKELSEN wrote:

> Er det noen danske fluefiske entusiaster som kan gi meg noen gode tips på
> gode fluefiske elver i danmark?

Det bliver lidt vanskeligt, der findes nemlig ingen elve i Danmark, men
hvis du kan nøjes med vores åer, så er der en del at ta' af, men jeg er
alvorligt bange for, at en nordmand vil blive temmelig svært skuffet,
når han ser et dansk åløb.

Du kan se billeder af en større sjællandsk å på flg. URL: http://www.photo-gallery.dk/oversigt/naturen/vaerebro_aa/

Jeg vil i stedet anbefale dig at prøve kystfluefiskeri, det er specielt
for Danmark, vores lavvandede kyster er fantastiske, og byder på et
rigtigt godt fiskeri, om sommeren er det bedst ved solopgang og solnedgang.

Kystfiskeriet er helt frit, det kræver kun et statsligt fisketegn, som
indløses på posthuset.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Alex Linaa

Dato : 29-04-01 10:54

GEIR MIKKELSEN wrote:

> Er det noen danske fluefiske entusiaster som kan gi meg noen gode tips på
> gode fluefiske elver i danmark?

Hej Geir.
Vi har mange gode åer i Danmark, stort set alle beliggende i Jylland.
Efter norske forhold er der ikke meget strøm i disse åer, men det er
ganske fornøjeligt at fiske med bårde våd- og tørflue i
langtsomtflydende vandløb, med en god vandføring, og er til tider meget
givende.
Herunder her jeg sat nogle links til nogle af de åer som jeg selv fisker
i, men der er tonsvis af muligheder ud over disse. Hvis du har en
speciel lokalitet i tankerne så send mig en E-mail, så skal jeg se om
jeg kan finde et dagkortstykke til dig.

Gudenåen: http://home13.inet.tele.dk/danborup/
Brede å: http://brede-aa.infoside.dk/
Karup å: http://karupaa.dk/