dropdown menu / valideringsfejl
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-04-04 00:28

Hen NG

www.hjemmesideskolen.dk/html/menuer.asp#drop er en dropdown-menu, som jeg
har problemer med:

1. Jeg får fejl på validering: Der er ikke nogen attribut onChange på
<select>
2. Den virker ikke i Opera 6.05 (jeg ved godt den er gammel, men ...)

Fejl 1 er det ekstremt vigtigt at få afhjulpet, men nummer 2 ville det også
være rart at få klaret.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-04-04 00:45

"Erik Ginnerskov" <egin@spam.invalid> skrev :

>1. Jeg får fejl på validering: Der er ikke nogen attribut onChange på
><select>

Eftersom det er skrevet i xhtm, så må det være onchange, da alle
tags skal skrives med små bogstaver i xhtml.
--
Knud

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-04-04 00:54

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev :

>Eftersom det er skrevet i xhtm

i xhtml
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-04-04 14:15

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Eftersom det er skrevet i xhtm, så må det være onchange, da alle
> tags skal skrives med små bogstaver i xhtml.

Dooo, det ved jeg sgu da godt. Hvor dum har man lov til at være. Jeg sad og
tænkte i helt andre baner.
Tak for hjælpen, Knud og Mia.

Er jeg så heldig, at nogen kan anvise en metode, så også Opera 6.05 kan
bringes til at forstå menuen?

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-04 00:50

"Erik Ginnerskov"skrev i en meddelelse:
> [...]
> 2. Den virker ikke i Opera 6.05 (jeg ved godt den er gammel, men ...)
>
> Fejl 1 er det ekstremt vigtigt at få afhjulpet, men nummer 2 ville det

Hej Erik
Prøv med onchange (alt med småt).
Tør næsten ikke foreslå det.....

--
Hilsen
Mia

Fra : Gert Kingled

Dato : 27-04-04 21:12

Hej med Jer!

Uha det lyder sku som om i har forstand på dette, det har jeg ikke - har
aldrig før prøve at lave en hjemmeside - men alt andet inden for IT.

Jeg har kigget lidt på den drop down menu - og syntes den ser ganske fin ud,
men men hvor skriver jeg den side der skal åbnes når man klikker f.esk side 2

giv lige et eksempel, så det måske letter at forstå for en gammel mand

og forøvrigt vil jeg da takke for den fremragende side

Gert

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-04-04 23:13

Gert Kingled wrote:
> [...]
> klikker f.esk side 2
>
> giv lige et eksempel, så det måske letter at forstå for en gammel

http://hjemmesideskolen.dk/html/menuer.asp#drop

Lige under dropdown-menuen ser du kildekoden til den. Udskift 'side1.htm' og
'side2.htm' med navnene på de sider, du vil kunne skifte til. Indsæt efter
behov flere options:

<option value="side3.htm">Side 3</option>
<option value="side4.htm">Side 4</option>
osv.

Erik Ginnerskov - en anden gammel mand [54 år]
http://hjem.get2net.dk/egin