Statistik på benyttede browsere og hast. -~
Fra : TL

Dato : 13-04-04 09:48

Hej

Har tidl. set sider der statisk viste hvilke browsere og hast. er de mest
benyttede.
Nogle der har links til både danske og udenlandske sider ?

TonyL

Fra : Peter

Dato : 13-04-04 11:42

"TL" <lindkold@NOSPAMhotmail.com> wrote in message
> [...]
> benyttede.
> Nogle der har links til både danske og udenlandske sider ?

Prøv www.thecounter.com

Mvh
Peter

Fra : TL

Dato : 13-04-04 11:59

> Prøv www.thecounter.com
>
> Mvh
> Peter

Sorry, måske lidt dårligt formuleret spørgsmål.

Leder ikke efter statistik over besøgende på min side, men
hvad folk bruger generalt, altså hvilke browsere og hastigheder der er mest
udbredte både i DK og udland.

TonyL

Fra : Stig Nygaard

Dato : 13-04-04 12:28

Hej

TL wrote:
> Sorry, måske lidt dårligt formuleret spørgsmål.
> Leder ikke efter statistik over besøgende på min side, men
> hvad folk bruger generalt, altså hvilke browsere og hastigheder der er mest
> udbredte både i DK og udland.

Det kan du også finde på TheCounter. Prøv at gå ind under "Global stats".

Noget kunne dog tyde på at deres browser-sniffing ikke er alt for god.
Jeg undrer mig i hvert fald over at de både har en Mozilla, Netscape
compatible, Netscape 5.x og Netscape 6.x. Dertil i øvrigt en
uspecifiveret tredieplads og Unknown 11. plads. Mit umiddelbare gæt er
at Netscape 5. skal tælles med som en Mozilla (eller Mozilla-baseret
browser), og at Netscape 7.x tælles som en Mozilla (i modsætning til
Netscape 6.x der har sin egen kategori). Men det er gætværk.

Mvh Stig
www.rockland.dk

Fra : Nerdiac ~ Don G.

Dato : 13-04-04 12:28

"TL" skrev...

> Sorry, måske lidt dårligt formuleret spørgsmål.
> Leder ikke efter statistik over besøgende på min side, men
> hvad folk bruger generalt, altså hvilke browsere og hastigheder
> der er mest udbredte både i DK og udland.

Linket er godt nok til browsere mm. - men du får lige et dybt link her som
tager dig direkte til stats for Marts 2004:
http://www.thecounter.com/stats/2004/March/browser.php

Man skal dog altid tage den slags stats med et gran salt! Det er vigtigt at
man kender den målgruppe man ønsker at henvende sig til, idet der er stor
forskel på segmenterne.

Jeg kender ikke til sites som har stats på gns-hastigheder for besøgende!?

Mvh. Don G.

<signature>
nerdiac . ['ner:diak] . n . übernerd; extreme nerd; nerd of nerds.
http://www.nerdiac.com
</signature>

Fra : TL

Dato : 13-04-04 12:35

> [...]
> forskel på segmenterne.
>

> Jeg kender ikke til sites som har stats på gns-hastigheder for besøgende!?

Tak for svarene og har også kigget på de samme stats - desværre er der ikke
stat over
hastighed og jeg har en formodning om, at vi her i DK generelt har hurtigere
forbindelser end f.x. US,
og måske er browserfordelingen også en anden og er enig i Stig's bud på
deres browser problematik mht. Netscape vs. Mozilla.
Men ellers var det hvad jeg ledte efter...takker.

Men mangler stadig en lign. dansk side, hvis der er nogen der kender en
sådan??

TonyL

Fra : Per Christoffersen

Dato : 13-04-04 12:53

"TL" <lindkold@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Men mangler stadig en lign. dansk side, hvis der er nogen der kender en
> sådan??

Danmarks Statistik har oversigter over opkoblingshastigheder på befolkningen
generelt, og på virksomheder.
De kan bruges som et fingerpeg, men siger ikke noget præcist om
trafikandele.

Prøv der.

/Per

Fra : TL

Dato : 13-04-04 13:06

">
> [...]
befolkningen
> generelt, og på virksomheder.
> De kan bruges som et fingerpeg, men siger ikke noget præcist om

Problemet er at de ikke laver en live update, og du tallene svarer til hvad
der var aktuelt da de blev indsamlet (måske for 12 mdr. siden). Men ellers
tak.

TonyL

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-04-04 14:52

"TL" <lindkold@NOSPAMhotmail.com> skrev :

>Har tidl. set sider der statisk viste hvilke browsere og hast. er de mest
>benyttede.

Du har stillet spørgsmålet i flere grupper uden at x-poste og
sætte fut til den mest relevante gruppe, som havde været
Når du vil stille spørgsmålet i flere grupper, så gør det at du
skriver de nyhedsgruppenavne i tilfeltet adskilt med et komma og
sætte opfølgning til den mest relevante.
Men som regel er der ikke grund til at poste spørgsmål i flere
grupper, er der nogen, der kan svare, så skal du nok få svar.
Læs gerne <http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html>.
--
Knud
Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe, du skal bruge?

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 13-04-04 16:35

On Tue, 13 Apr 2004 10:47:32 +0200, TL <lindkold@NOSPAMhotmail.com> wrote:

> Har tidl. set sider der statisk viste hvilke browsere og hast. er de mest
> benyttede.
> Nogle der har links til både danske og udenlandske sider ?

Dette er _kun_ for USA.
<http://www.websiteoptimization.com/bw/0403/>

--
Ryan Kristensen

Fra : Stig Nygaard

Dato : 14-04-04 08:47

Hej

TL wrote:
> Har tidl. set sider der statisk viste hvilke browsere og hast. er de mest
> benyttede.
> Nogle der har links til både danske og udenlandske sider ?

Lige et link der understreger hvor afhængig den slags statistik er af
hvilke sider man måler på. Nu er jeg selv Mozilla bruger, og ville da
synes det var fint hvis følgende Mozilla-statistik fra et tysk
computer-site var et generelt billede:

http://www.computerbase.de/artikel/software/wachsender_erfolg_mozillabrowser/
(Google's engelske oversættelse:
http://translate.google.com/translate?prev=/language_tools&u=http://www.computerbase.de/artikel/software/wachsender_erfolg_mozillabrowser/)

Men selvfølgelig holder den ikke generelt. Interessant er det dog at se
at Mozilla's andel fordobles på sitet hvert halve år. *Måske* er det en
iagttagelse der godt kan generaliseres?

Mvh Stig
www.rockland.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-04-04 13:06

TL skrev:

> Har tidl. set sider der statisk viste hvilke browsere og hast.
> er de mest benyttede.
> Nogle der har links til både danske og udenlandske sider ?

En dugfrisk nyhed mht. hastigheder i Danmark:
<http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=161209>

13 % af danskerne har en "hurtig internetopkobling" (ikke nærmere
specificeret i artiklen, men det er vel ADSL eller bedre).

Tallet stammer fra en redegørelse fra regeringen - men der er
desværre ikke angivet noget link til selve undersøgelsen. Den kan
dog findes via videnskabsministeriets hjemmeside:
<http://www.videnskabsministeriet.dk/cgi-bin/doc-show.cgi?doc_id=202370&doc_type=35>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : TL