Opret layer i CSS der går udover 2 celler!~
Fra : Jonas

Dato : 11-04-04 23:58

Hey! Jeg sidder og arbejder med min side hvorpå jeg har 3
celler... Selve tabellen er 100%... de to celler i hver side har
en baggrund hver og er 161px brede, den i midten skal ændre
størrelse alt efter brugerens opløsning, men samtidig skal den
midterste celle gå ud til 91px fra hver kant, dvs den skal gå
70px henover hver af de to kant celler... Hvordan gør man det?!?!
Jeg er fuldstændig på herrens mark.... Eller dvs jeg har lejet
lidt med de der <div>'er, men kan sgu ikk få det til at virke...
Et eksempel ville være fedt!!

På forhånd 1000 tak - er ved at gå ud af mit gode skind :D

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 12-04-04 00:40

Jonas <jonas@buttcher.dk> skrev:

> [...]
> midterste celle gå ud til 91px fra hver kant, dvs den skal gå
> 70px henover hver af de to kant celler... Hvordan gør man det?!?!

Det kunne være rart med et link til din side, for at se hvad problemet
går ud på.

> Eller dvs jeg har lejet lidt med de der <div>'er, men kan sgu ikk få
> det til at virke...

Der er mange muligheder - det kommer an på hvad du vil lave. Prøv
http://html-faq.dk/2003.asp - det kan give dig lidt inspiration.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Per Rasmussen

Dato : 12-04-04 01:52

Jonas wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> Et eksempel ville være fedt!!
>
> På forhånd 1000 tak - er ved at gå ud af mit gode skind :D

hvis du f.eks sætter dem i siderne med z-layer: 1; og den midterste
med z-layer: 2; så burde den komme ind over de yderste.
Men det kræver at du laver det med div fremfor i tabeller
Men prøv at give os en adresse, så er det nemmere at få hjælp, og
også blive forstået rigtigt, for jeg er ikke helt sikker på at jeg
har forstået dit problem helt rigtigt

PerR

Fra : Per Rasmussen

Dato : 12-04-04 02:24

Per Rasmussen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> Men prøv at give os en adresse, så er det nemmere at få hjælp, og
> også blive forstået rigtigt, for jeg er ikke helt sikker på at jeg

Det er selvfølgelig z-index jeg mener

PerR

Fra : Jonas

Dato : 12-04-04 11:02

Ja, det burde jeg selvfølgelig lige have gjort, here goes et link til
siden som den ser ud so far...

http://www.visitme.dk/jonas/musik2/

Og så lige et billede så man kan se hvad det er jeg mener...:)

http://www.visitme.dk/jonas/musik2/index_filer/sliceguide.jpg

Håber i kan hjælpe mig! I har allerede givet gode råd, så tusind tak! :)