css: problem rollover med a:hover
Fra : lars hørl

Dato : 10-04-04 23:36

jeg har lavet en menu med fremvisning af billeder og tekst ved
brug af a.hover.
style er:
p.roll-link a:hover span {
text-align: justified;
background: #FF9E0B 10pt; /*Filter: Chroma(Color = #cc6666);*/
color: #DFDFDF;
display: block;
position: absolute;
background-color: #FF9E0B;
width: 10%;
top: 120px;
left: 145px;
border: 1px #7272d9 solid;
padding: 3px;
z-index: 10;
}

http://www.lochness.dk det virker fint sålænge jeg ikke har et
billed men på
www.lochness.dk/piping/index.php går det galt.
Det fremviste billede/teks ligger under billledet. Jeg ville
gerne have det ovenpå elle genemmsigtig - kan nogen hjælpe?
mvh
lars
PS: Jeg HAR valideret html og css

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 11-04-04 01:52

On Sat, 10 Apr 2004 22:35:59 +0000 (UTC), lars hørl <lars@lochness.dk>
wrote:

> [...]
> Det fremviste billede/teks ligger under billledet. Jeg ville
> gerne have det ovenpå elle genemmsigtig - kan nogen hjælpe?

Prøv at tilføj:
#content {
z-index:1;
}
til dit css-ark.

> PS: Jeg HAR valideret html og css

Det er rimeligt ubrugeligt, når du ikke har testet siden i andet end IE6.
IE5: <http://ryankristensen.com/lochie5.jpg>
IE5.5: <http://ryankristensen.com/lochie55.jpg>
Mozilla: <http://ryankristensen.com/lochmoz.jpg>
Opera: <http://ryankristensen.com/lochopera.jpg>

--
Ryan Kristensen

Fra : lars hørl

Dato : 11-04-04 18:14

Ryan Kristensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Prøv at tilføj:
> #content {
> z-index:1;
> }
> til dit css-ark.
Dettte gjorde forskellen. Tak!

> Det er rimeligt ubrugeligt, når du ikke har testet siden i andet end
> [...]
Jeg kan godt se at det er rode i mozilla/opera
hvorfor denne store forskel?

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 12-04-04 16:41

On Sun, 11 Apr 2004 17:14:06 +0000 (UTC), lars hørl <lars@lochness.dk>
wrote:

> IE6.

> Jeg kan godt se at det er rode i mozilla/opera
> hvorfor denne store forskel?

Nu er det jo ikke kun Opera/Mozilla, men også IE5 og 5.5.
Grunden til det skyldes nok, at du ikke har testet løbende med andet end
IE6. Jeg skal ikke lige kunne sige, hvad det er der gør det.

Der er ikke rigtigt andet at gøre, end at downloade Mozilla og Opera og så
få det til at passe i dem ved at forsøge dig frem. Derefter kan du
reparere IE<6 vha. conditional comments.

--
Ryan Kristensen

Fra : lars hørl

Dato : 12-04-04 23:21

> [...]
> få det til at passe i dem ved at forsøge dig frem. Derefter kan du
> reparere IE<6 vha. conditional comments.
Undskyld, men hvad er det?

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 12-04-04 23:39

On Mon, 12 Apr 2004 22:21:15 +0000 (UTC), lars hørl <lars@lochness.dk>
wrote:

> Undskyld, men hvad er det?

Ex.
<!--[if lt IE 6]>
Dette skal kun udføres i IE versioner mindre end v.6
<![endif]-->

Dette kan man bruge, til at angive nogle andre styles til ie. f.eks.
div {
width:100%;
}
<!--[if lt IE 6]>
div {
width:90%;
}
<![endif]-->

I dette tilfælde vil alle <div> få en vidde på 100% i alle browsere
undtagen IE<6, hvor vidden i stedet bliver 90%.
Dette er meget nyttigt, da IE5.x har nogle fejl i dens css understøttelse.
- De fejl kan man også frembringe ved at sætte IE6 i quirkmode, hvilket
man selvfølgelig ikke bør gøre.

Her er lidt læsestof
<http://msdn.microsoft.com/workshop/author/dhtml/overview/ccomment_ovw.asp>

--