Når man fører musen over tekst kommer der ~
Fra : Morten M. Kaastrup

Dato : 06-04-04 16:34

Hej

Jeg har lavet en kalender. Jeg vil gerne have det sådan, at når jeg fører
musen over fx d. 13. så kommer der "en eller anden har fødselsdag". (lidt
ligesom "alt"-attributen på img-tags)
På forhånd tak.

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 06-04-04 16:39

"Morten M. Kaastrup" <mortenmk@privat.dk> wrote:

> Jeg har lavet en kalender. Jeg vil gerne have det sådan, at når
> jeg fører musen over fx d. 13. så kommer der "en eller anden har
> fødselsdag". (lidt ligesom "alt"-attributen på img-tags)

Det er vist kun Internet Explorer, der viser værdien af alt-
atributten som et tooltip.

Til gengæld kan du til dit formål gøre brug af title-attributten, der
har samme virkning, omend i samtlige browsere (i hvert fald dem, jeg
kender til).

F.eks.

osv.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/

Fra : Morten M. Kaastrup

Dato : 06-04-04 21:02

> [...]
>
> Til gengæld kan du til dit formål gøre brug af title-attributten, der
> har samme virkning, omend i samtlige browsere (i hvert fald dem, jeg

Mange tak! Det var lige det jeg skulle bruge :)
mvh. Morten