ø eller &oslash i META tags
Fra : Thomas VJ

Dato : 04-04-04 17:05

Hejsa,

Skal jeg bruge ø eller ø i META taggene keywords og description?

På forhånd tak for hjælpen!

mvh,
Thomas

ps. beklager hvis mit første indlæg med fejl ikke nåede at blive slettet!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-04-04 18:33

Thomas VJ skrev:

>Skal jeg bruge ø eller ø i META taggene keywords og description?

Hvis browseren kan vise et ø, kan den også tåle at få det i
koden. O-slask er kun lavet af hensyn til dem der bruger
tastaturer uden danske bogstaver.

Det forudsætter at du erklærer dit tegnsæt rigtigt i <head>, men
det skal man jo altid gøre alligevel.

--
Bertel

Fra : Thomas VJ

Dato : 04-04-04 19:27

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message

> Hvis browseren kan vise et ø, kan den også tåle at få det i
> koden. O-slask er kun lavet af hensyn til dem der bruger
> tastaturer uden danske bogstaver.

Nu tænkte jeg ikke lige så meget på browseren, men mere på de søgemaskiner
der bruger ovennævnte META tags.
Har det nogen betydning for dem om jeg bruger ø eller &oslash; ?

/Thomas

Fra : Per Christoffersen

Dato : 05-04-04 08:28

"Thomas VJ" <forkertadresse@nowhere.uni> skrev i en meddelelse

> Nu tænkte jeg ikke lige så meget på browseren, men mere på de søgemaskiner
> der bruger ovennævnte META tags.

Sidebemærkning:
Der er ikke mange søgemaskiner, der bruger de to metatags.
Se evt. mere på http://searchenginewatch.com/webmasters/article.php/2167891

/Per