Ny måde at misbruge iframe på
Fra : Froggy

Dato : 31-03-04 22:32

Er der nogen der umiddelbart kan gennemskue om filen
i iframen er selvstartende eller om der kræves et klik på
det uvirksomme link i eksemplet på:

--
Froggy
Der er bedre at vide meget om lidt

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-04-04 07:53

"Froggy" <froggy51@despammed.com> skrev :

> [...]

Hvem, hvad, hvor er det?

Den findes ikke på nogen af de newsservere, som jeg har adgang
til, jeg kan finde den google, men blev ikke meget klogere af
det.

Du skriver:
>Denne (måske nye) variant banker lige durk igennem serverfiltre
>hos både TDC og Stofanet.

TDC har intet filter for htmlindhold, men har ved visning på
deres newsserver, så indlægget ses ikke på nogen af TDCs
newsservere.

Telia/Stofanets newsserver kender jeg ikke, men har indtryk af,
at der slet ikke noget filter, hverken i den ene eller anden
retning.

>(hvorimod dette indlæg kunne ikke postes via "sunsite.auc.dk",
>så de bruger åbenbart et andet filter )

Det får dig ikke til at studse?
Og til at tænke, så er der nok ikke mange, der ser det, hvis jeg
kan få det postet.

Så kort og godt aldrig html i et newsindlæg.

Upload det til en hjemmeside, hvis du har brug for hjælp.
--
Knud

Fra : Froggy

Dato : 01-04-04 08:41

"Knud Gert Ellentoft" skrev:
> Så kort og godt aldrig html i et newsindlæg.

Det var i dette tilfælde nødvendigt for at I skulle ha' bare en lille chance
for at se, hvad det går ud på.

Det var naturligvis kun en lille snip af den pågældende html-fil
+ de allerførste10-12 tegn fra den virus-kode, hvilket bestemt
ikke kan gøre nogen skade, og hvis spørgsmålet skulle kunne
forstås, vist nødvendigt for at illustrere, hvad den iframe egentlig
har "gang i".
--------
> Upload det til en hjemmeside, hvis du har brug for hjælp.

Opfordrer du mig ligefrem til at lave en suspekt og måske direkte farlig
hjemmeside - Det bliver i hvert ikke på min server...

Hvis jeg kun lægger de omtalte fil-udklip på en hjemmeside, ville det jo
alligevel overhovedet ikke fungere - jeg ville være nødt til at lægge hele
filen, med stor risiko for at de, der så klikkede på linket for at hjælpe,
ville få deres maskiner inficeret med virus.

Så, nej, det kunne jeg da ikke drømme om.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-04-04 11:53

> [...]

>ikke kan gøre nogen skade, og hvis spørgsmålet skulle kunne
>forstås, vist nødvendigt for at illustrere, hvad den iframe egentlig

Tjah, men på den anden side så er der næsten ingen danske
newsservere, der tillader htmlindlæg, så folk ser ikke dit
spørgsmål.

Du kan jo sende det som ren tekst.

>Opfordrer du mig ligefrem til at lave en suspekt og måske direkte farlig
>hjemmeside - Det bliver i hvert ikke på min server.

Jeg må indrømme, at jeg ikke fatter, hvad problemet egentlig er,
som jeg ser indlægget på google.

http://www.google.dk/groups?ie=UTF-8&oe=UTF-8&as_umsgid=406ac987%240%24283%24edfadb0f%40dread16.news.tele.dk&lr=&num=30&hl=da
--
Knud

Fra : Froggy

Dato : 01-04-04 13:24

"Knud Gert Ellentoft" skrev:
> Jeg må indrømme, at jeg ikke fatter, hvad problemet egentlig er,
> som jeg ser indlægget på google.

Når jeg kigger på det via dit google-link, så ser det i hvert fald helt ok
ud her.
-hvis du ikke fatter spørgsmålet, hvorfor spilder du så både din og min tid
med kommentarer.

Vi befinder os så vidt jeg kan se i gruppen om "html", så jeg kan ikke se
noget forkert i at stille et spørgsmål om html-kode herinde.

Hop ned til tråden: news:c4fhup$rfh$1@sunsite.dk
og se de fine og fyldestgørende svar fra en, der forstod spørgsmålet.
-sådan skal det gøres...
og hvis man ikke fatter en brik, så blander man sig ikke unødigt.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-04-04 13:57

"Froggy" <froggy51@despammed.com> skrev :

>Vi befinder os så vidt jeg kan se i gruppen om "html", så jeg kan ikke se
>noget forkert i at stille et spørgsmål om html-kode herinde.

Primært gør jeg dig opmærksom på at de fleste newsservere ikke
accepterer indlæg i html og derfor er der ikke ret mange, der ser
indlægget og dermed er der mindre chanche for svar.

Du kunne have postet det i ren text og skrevet koden der, så
havde alle kunnet se det.

Og du havde ikke haft besvær med at poste det.

>og hvis man ikke fatter en brik, så blander man sig ikke unødigt.

En ting er at jeg er dum, så er det jo godt, at der er nogen, der
er klogere.

Men som sagt det var ikke det mit indlæg egentlig drejede sig om.

Så jeg synes ikke. at jeg blander mig unødigt.
--
Knud

Fra : Froggy

Dato : 01-04-04 22:07

"Knud Gert Ellentoft" skrev:
> Primært gør jeg dig opmærksom på at de fleste newsservere ikke
> accepterer indlæg i html og derfor er der ikke ret mange, der ser
> indlægget og dermed er der mindre chanche for svar.

Det er jo netop ikke et indlæg skrevet i html-kode. Indlægget
indeholder kun en html-kodestump, - og, så vidt jeg kunne
bedømme, kun lige netop så lidt, som var relevant, for at nogen
skulle kunne forstå spørgsmålet.

> Du kunne have postet det i ren text og skrevet koden der, så
> havde alle kunnet se det.

Det var så sandelig også meningen, hvilket gerne skulle
fremgå ret tydeligt, hvis du kigger i det omtalte indlæg, men
da de forskellige serverfiltre ikke kigger efter de samme ting
m.h.t. virus, så blev enten filnavnet i eller den lille ministump af
viruskoden altså misforstået af sunsite.auc.dk's virus-filter.

Vil du godt være sød, at fortælle mig, hvordan jeg ellers
kan vise en html-kodestump i ren tekst?

Det vil jeg da forfærdelig gerne lære, så jeg håber, at du
kan hjælpe mig med det.

--
Froggy
Der er bedre at vide meget "om lidt"
end at vide lidt om meget lige nu (J.N.)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-04-04 00:44

"Froggy" <froggy51@despammed.com> skrev :

>Det er jo netop ikke et indlæg skrevet i html-kode.

Jeg kan kun gætte på, at newsserveren opfatter det som et indlæg
i html, måske p.gr.a.
This is a multi-part message in MIME format og evt. resten fra
headeren, som vel egentlig ikke var strengt nødvendig.

>Vil du godt være sød, at fortælle mig, hvordan jeg ellers
>kan vise en html-kodestump i ren tekst?

Men indrømmet, at den ellers er svær - indrømmet.
--
Knud

Fra : Froggy

Dato : 02-04-04 18:07

"Knud Gert Ellentoft" skrev:
> Men indrømmet, at den ellers er svær - indrømmet.

OK, no hard feelings *ss*
Friends again?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-04-04 19:32

"Froggy" <froggy51@despammed.com> skrev :

>Friends again?

Ja, da.
--
Knud

Fra : Froggy

Dato : 02-04-04 20:43

"Knud Gert Ellentoft" skrev:
> Ja, da.

- så gir jeg lige \_/¤ + et par OOO *gg*

som afslutning på tråden, og håber,
vi ses igen i en ny ---- over'n'out ---->