alignment i table
Fra : John Boegelund

Dato : 22-03-04 15:04

Hej NG

Jeg har en tabel, jeg gerne vil placere midt på siden.
Jeg skal gøre... hvad?
Jeg vil gerne overholde w3c-standarden.

Mit problem kommer igen, da jeg også vil sætte noget tekst i bunden af en
celle.
Før kunne jeg bruge valign="bottom"... Hvad skal jeg gøre nu?

Venlig hilsen
Brian Emilius
--
www.emilius.dk
Emilius Consult

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-03-04 15:11

"John Boegelund" <john_boegelund@hotmail.dk> skrev

> Jeg har en tabel, jeg gerne vil placere midt på siden.
> Jeg skal gøre... hvad?
> Jeg vil gerne overholde w3c-standarden.

Læg tabellen i en div og tildel denne div dette i css:

marign-left:auto;margin-right:auto;

Det løser det problem i de standard-overholdende browsere, hvortil IE ikke
hører. derfor må du også tilføje dette:

text-align:center;

> Mit problem kommer igen, da jeg også vil sætte noget tekst i bunden af en
> celle.
> Før kunne jeg bruge valign="bottom"... Hvad skal jeg gøre nu?

Tilden den celle en id:

Og lav dette i css:

#bund{vertical-align:bottom;}

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : John Boegelund

Dato : 22-03-04 15:16

"Erik Ginnerskov" <egin@spam.invalid> skrev i en meddelelse
> marign-left:auto;margin-right:auto;
>
> Det løser det problem i de standard-overholdende browsere, hvortil IE ikke
> hører. derfor må du også tilføje dette:
>
> text-align:center;

Løses det problem ikke, hvis jeg bruger !DOCTYPE-kontakten??? Så skulle IE
jo netop bruge de rigtige standarder i stedet for quirks...

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-03-04 15:27

John Boegelund skrev:

> Løses det problem ikke, hvis jeg bruger !DOCTYPE-kontakten?

Jo - men kun for IE6. Ved at bruge text-align: center får man også
ældre IE'er med.

> ??

De her blev til overs.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : from south

Dato : 22-03-04 18:44

Hej Jens.
> John Boegelund skrev:

[snip]

> De her blev til overs.
> --
[snip]
> Jens Gyldenkærne Clausen

Jens, er det så altafgørende at fortælle at manden har sat to ??, nogle
gange tænker man. Den mand mener det er særdeles vigtigt om der et ?
eller to ??, er verden ikke god om der spørges ? eller ??. har man et
problem så gør man ???? . men læs venligst min signatur, man skal gøre
sådan. Bliver din hverdag ødelagt af ???? . Jens, nogle gange tænker man
, få dig et liv uden at irettesaætte alle mennesker. Håber du forstår
hvad jeg mener. Mvh Knud

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 22-03-04 22:44

from south wrote:

> [...]
> ??. har man et problem så gør man ???? . men læs venligst min
> signatur, man skal gøre sådan. Bliver din hverdag ødelagt af ????

Jeg må sige mig enig med Jens hvad tegnsætningen angår. Kommafejl og
stavning må man nødvendigvis abstrahere over, da nogen måske har
svært ved at udtrykke sig på skrift (og andre er ligefrem mere eller
mindre ordblinde). Selv er jeg ingenlunde ufejlbarlig hvad det angår.

Men overdrevent brug af spørgsmålstegn, udråbstegn og punktummer er i
mine øjne i lige så forstyrrende for læsningen som RÅBEN, indrykning
af hver eneste linie samt - undskyld udtrykket - quotefucking. Eet
spørgsmålstegn eller udråbstegn er rigeligt; en række af dem fremmer
ikke forståelsen.

> . Jens, nogle gange tænker man , få dig et liv uden at
> irettesaætte alle mennesker. Håber du forstår hvad jeg mener.

Den slags kommentarer er endnu mere belastende og mindre konstruktive
end små irettesættelser/velmente råd. Jens og mange andre kommer
frivilligt med råd, vejledninger og løsningsforslag til øvrige
debattører i webdesigngrupperne, så små anmodninger som ovenstående
er, efter min mening, ikke for meget "forlangt".

FUT dk.admin.netikette.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-03-04 01:13

from south <and@mand.invalid> skrev:

> Jens, er det så altafgørende at fortælle at manden har sat to ??

Ja, det er en dårlig skik, og hvis ikke nogen fortæller at det er
dårlig skik, blever den endnu dårligere. Har du lært i skolen at der
skal flere spørgsmålstegn efter et spørgsmål?

> nogle gange tænker man. Den mand mener det er særdeles
> vigtigt om der et ? eller to ??

Det er også vigtigt. I disse grupper drejer det sig om kommunikation,
og kommunikation er bedst hvis alle følger de regler der er givet for
retskrivningen - så burde alle kunne forstå hinanden - det er jo det vi
lærer i skolen, ikke?

> Håber du forstår hvad jeg mener.

Jeg forstå ikke at du farer op over sådan en bagatel. Kom ikke med
problemer, kom med løsninger!

FUT: news:dk.admin.netikette

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 22-03-04 16:56

> [...]

> marign-left:auto;margin-right:auto;
>
>Det løser det problem i de standard-overholdende browsere, hvortil IE ikke

På det overordnede element, vel at mærke. Det kan f.eks. være body.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-03-04 11:16

from south skrev:

> Jens, er det så altafgørende at fortælle at manden har sat to
> ??,

Næ - det er ikke afgørende at fortælle det (i så fald havde jeg
også gjort det selv om jeg ikke havde svaret på tråden).

Men jeg kan jo vende spørgsmålet om og spørge om det er afgørende
at kunne skrive "???" i stedet for "?".

Jeg sætter kommentarer som den du er faldet over (vedr.
overskydende spørgsmålstegn) når jeg finder det passende. Det er
ikke fordi jeg finder det ødelæggende, men det er alligevel
generende. De kommentarer jeg kommer med - både om emnet i en
gruppe og om mere formelle, netiketterelaterede emner - gives kvit
og frit. Man er velkommen til at bruge dem og man er bestemt også
velkommen til at undlade at læse dem. Men man kan ikke nøjes med at
få den ene del af mine kommentarer.

> Jens, nogle gange tænker man , få dig et liv uden at irettesaætte
> alle mennesker.

Du må tænke hvad du vil. Jeg skriver mange indlæg. En lille del af
dem har kommentarer om netikette. En ganske lille del af dem
handler kun om netikette. Jeg kan ikke se problemet.

FUT: <news:dk.admin.netikette>
Om FUT og X-FUT: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>

--
Jens Gyldenkærne Clausen