Endelig en side der ikke fungerer i IE
Fra : Jesper Hansen

Dato : 28-04-04 21:52

Hejsa

Her er en side som ikke fungerer i MS IE , men fx i Mozilla Det
plejer at være modsat.

http://www.ydes.dk/

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-04-04 23:26

Uheldigvis faldt Jesper Hansen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Her er en side som ikke fungerer i MS IE , men fx i Mozilla Det
> plejer at være modsat.
>
> http://www.ydes.dk/

Det fungerer akkurat lige så dårligt i både Opera og Netscape.....

Claus

Fra : Calle.

Dato : 29-04-04 05:32

Jesper Hansen wrote:
> Hejsa
>
> Her er en side som ikke fungerer i MS IE , men fx i Mozilla Det
> plejer at være modsat.
>
> http://www.ydes.dk/

Hvad mener du der er galt med den, den fungere fint med IE her

--
Calle.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-04-04 11:41

Uheldigvis faldt Calle. over tastaturet og skrev derved følgende:

> Hvad mener du der er galt med den, den fungere fint med IE her

Der er rod med baggrunden, den træder gennem billederne og formularer,
og er placeret forkert..

Menuerne åbner for langt nede på siden..

Endelig fortæller siden mig, at jeg bruger IE - selv om jeg bruger
Opera!

Claus

Fra : goofy

Dato : 29-04-04 07:31

Hejsa
"> Her er en side som ikke fungerer i MS IE , men fx i Mozilla
Det
> plejer at være modsat.

Virker fint her

Steen

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 29-04-04 13:52

In <4090a13c$0$188$edfadb0f@dread12.news.tele.dk> "goofy" <nospam@tdcadsl.dk> writes:

>Hejsa
>"> Her er en side som ikke fungerer i MS IE , men fx i Mozilla
> Det

>Virker fint her

"
Bemfrk: Du bruger Microsoft Internet Explorer 6.0. Grundet en fejl i Microsofts programmering vil du ikke vfre i stand til at kunne se denne side korrekt. Ser du fejl pe siden, tryk derfor venligst F5.
"

Fra : goofy

Dato : 29-04-04 16:03

Hejsa
[...]

?? jeg ser ingen fejl på siden, men jeg læste da godt nok om en
programeringsfejl, men der optræder ingen fejl hos mig
Steen

Fra : kk

Dato : 29-04-04 10:28

"Jesper Hansen" <lismoes@_fjern_dette_mail.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Her er en side som ikke fungerer i MS IE , men fx i Mozilla Det
> plejer at være modsat.
>
> http://www.ydes.dk/
>
> Med venlig hilsen
> Jesper Hansen

Hej,
Virker tilsyneladende fint her med:
MSIE (XP servicepack 2 (RC1), MYIE2, Mozilla, Opera 7.
mvh
kk

Fra : reno

Dato : 29-04-04 13:46

virker fint her også
mh. reno

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 29-04-04 13:51

In <g260905kcn841h4rb7h2i7lqd8dbe577sr@4ax.com> Jesper Hansen <lismoes@_fjern_dette_mail.dk> writes:

>Hejsa

>Her er en side som ikke fungerer i MS IE , men fx i Mozilla Det
>plejer at være modsat.

>http://www.ydes.dk/

Vel, hvis mig en VALID side, der ikke vises korrekt i Mozilla.

/Martin

Fra : Peter Brodersen

Dato : 29-04-04 13:56

On Thu, 29 Apr 2004 12:51:29 +0000 (UTC), Martin Moller Pedersen
<tusk@daimi.au.dk> wrote:

>Vel, hvis mig en VALID side, der ikke vises korrekt i Mozilla.

Du er ikke ofte forbi bugzilla, vel?

Hermed ikke sagt, at bugzilla vises forkert, men at der er stadigvæk
er en sjat bugs ifbm. CSS. Dog ser verden stadigvæk langt bedre ud end
fx IE's CSS-håndtering, men det er netop "Den er fejlfri!"-holdningen,
der er med til at stagnere udviklingen af mozilla.

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: "Der er et yndigt land" (og ikke "Det er et yndigt land")

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-04-04 21:37

Peter Brodersen skrev:

> [...]

Her er en
<http://bugzilla.mozilla.org/attachment.cgi?id=7817&action=view>

> Hermed ikke sagt, at bugzilla vises forkert, men at der er
> stadigvæk er en sjat bugs ifbm. CSS.

Helt bestemt. Der er ufattelig mange kombinationsmuligheder med
html og css, og der er vist ingen browser der kan påberåbe sig
100 % understøttelse af alle relevante webstandarder.

> men det er netop "Den er fejlfri!"-holdningen, der er med til at
> stagnere udviklingen af mozilla.

Hvad mener du? Er det holdningen blandt dem der bruger Mozilla
eller blandt dem der udvikler Mozilla du taler om?

Jeg mener bestemt ikke at Mozilla er fejlfri - og jeg mener heller
ikke at det er en fremtrædende holdning. I mine øjne viser
fejlmeldingssystemet Bugzilla netop at man tager fejlmeldinger
seriøst - alle og enhver kan fejlmelde browseren, og de gange jeg
selv har prøvet det, har der været kompetent hjælp i løbet af kort
tid.

Jeg kan heller ikke genkende billedet af en stagnerende udvikling -
udviklingen af Mozilla følger stadig en cyklus med ca. en final-
udgave hvert kvartal og alfa- og beta-udgaver fordelt her imellem.
Man tager måske lidt oftere end før releasekandidater i brug
hvilket forlænger perioden mellem to udgiveler lidt, men stadig er
Mozilla den browser der oftest kommer i nye versioner.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : Peter Brodersen

Dato : 30-04-04 00:02

On Thu, 29 Apr 2004 22:36:36 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

>Hvad mener du? Er det holdningen blandt dem der bruger Mozilla
>eller blandt dem der udvikler Mozilla du taler om?

Jeg mener, at der er die-hard-fans, og så er der dem, der rent faktisk
arbejder på at gøre Mozilla bedre :)

> [...]
>seriøst - alle og enhver kan fejlmelde browseren, og de gange jeg
>selv har prøvet det, har der været kompetent hjælp i løbet af kort

Jeg er helt enig - omend samtidig bekymret over at de par bugs, jeg
har filed og er blevet bekræftet tilsyneladende er forblevet urørt i
tre måneder. Flere af dem eksisterede også i 1.5a, men jeg har dog
ikke fået testet dem med 1.7a: http://stock.ter.dk/moz1.6/

Min pointe er blot, at hvis man blot ser Mozilla som "Nyah, nyah, den
er bedre end IE!", så når vi hen i en udviklingsmæssig dekadence. Som
browser er jeg glad nok for Mozilla i forhold til alternativerne, men
som generelt program oplever jeg stadigvæk for mange uregelmæssigheder
og enkelte crashes.

Hvis der findes en fejl, kan vi gøre én af to ting: enten sige "Det er
stadigvæk bedre end IE!", eller også rent faktisk rapportere den. Det
lader til at Martin ikke tror på at Mozilla indeholder fejl, som det
er værd at bruge tid på at rette. Det gør jeg - og du heldigvis
ligeså.

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 30-04-04 06:52

In <c6s1i0$2hc$1@dknews.tiscali.dk> Peter Brodersen <usenet@ter.dk> writes:

>Det
>lader til at Martin ikke tror på at Mozilla indeholder fejl, som det
>er værd at bruge tid på at rette. Det gør jeg - og du heldigvis
>ligeså.

Nope. Jeg mente bare at http://www.ydes.dk/ ikke var speciel interessant, da
den ikke var valid.

/Martin

Fra : Nicky Precht

Dato : 01-05-04 10:20

Martin Moller Pedersen wrote:

> Nope. Jeg mente bare at http://www.ydes.dk/ ikke var speciel interessant, da
> den ikke var valid.
>
> /Martin

Det kan jeg tilslutte mig.
Mozilla viser valid html sider uden problemer.

Men til ydes.dk's forsvar, vil jeg sige at den ikke mangler meget
arbejde for at være valid... Det er synd at folk uploader halvfærdige
hjemmesider.
"Hvis det ser godt ud i IE 6 på min maskine, så må det være godt nok.
Jeg gider ikke gøre mere ved den".
Skal man være lidt nørdet nu til dags, for at man går op i validitet?

/Nicky
ps.NIPR her! MMPE er det dig?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 03-05-04 20:00

On Sat, 01 May 2004 11:20:23 +0200, Nicky Precht <nicky@anarki.dk>
wrote:

>Det kan jeg tilslutte mig.
>Mozilla viser valid html sider uden problemer.

Well, det handler vel ikke om man kan tilslutte sig fakta eller ej.
Det ville være rart, om Mozilla viste valid HTML/CSS 100% korrekt, men
det er ikke tilfældet endnu. Det er stadigvæk bedre end IE, men man
begår en lige så stor synd, hvis man konsekvent ved fejl på sider
siger "Det er sikkert webdesigneren, der bare har testet sine sider i
IE", hvis der er fejl.

Fra : reno

Dato : 01-05-04 09:35

ingen problemer her