Smugkig på nye versioner af Mozilla og Ope~
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-04-04 15:20

Både Mozilla og Opera har nu frigivet næsten færdige versioner af
deres kommende versioner - Mozilla 1.7 og Opera 7.5.

Mozilla 1.7 RC 1 kan hentes fra <http://www.mozilla.org/> og
Opera 7.5 Beta 1 kan hentes fra <http://www.opera.com/>.

Mozilla ligner sig selv, men der er forbedringer bag koden - bl.a.
skulle performance være øget noget i forhold til tidligere
versioner. En sammenfatning af nyhederne kan ses her:
<http://www.mozilla.org/releases/mozilla1.7rc1/README.html>

Opera har derimod fået en overhaling mht. design - og det ser
saftsuseme flot ud. Den "gamle" 7.23 var nydelig, men 7.5 er
virkelig flot - cadeau til Operas designere herfra. Jeg kan stadig
ikke helt finde rundt på Operas website - hvis nogen af Opera-
brugerne kan give et link til en side om nyheder/ændringer i
version 7.5 vil jeg gerne se den.

Jeg er stadig overbevist Mozillatilhænger, men denne udgave af
Opera er den første jeg seriøst overvejer at betale penge for.
Grafisk er den en fryd for øjet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin Poulsen

Dato : 27-04-04 15:52

http://www.opera.com/windows/changelogs/750b1/

--
Martin

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-04-04 16:00

Martin Poulsen skrev:

> http://www.opera.com/windows/changelogs/750b1/

Tak.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 27-04-04 18:11

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> posting:

>ikke helt finde rundt på Operas website - hvis nogen af Opera-
>brugerne kan give et link til en side om nyheder/ændringer i

Udover linket, du har fået, så kunne man måske forvente
den-talende-og-forstående-af-tale-browser impl. i den endelige
udgave også:
http://www.opera.com/pressreleases/en/2004/03/23/
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=23106

En anden ting at bemærk er, at Opera på Windows, Liunx og Mac nu er
på niveau. Version 7.5 er til alle tre platforme.

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-04-04 00:13

In article <Xns94D8A636A4581jcdmfdk@gyrosmod.dtext.news.tele.dk>,
jens@gyros.invalid says...

> Mozilla ligner sig selv, men der er forbedringer bag koden - bl.a.

Dvs. at popupmenu'en stadig er "defekt" ? :-/

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-04-04 09:16

Jesper G. Poulsen skrev:

> Dvs. at popupmenu'en stadig er "defekt" ? :-/

Hvad mener du?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-04-04 14:44

In article <Xns94D96885B8854jcdmfdk@gyrosmod.dtext.news.tele.dk>,
jens@gyros.invalid says...

> Hvad mener du?

Der blev byttet rundt på 2 menupunkter fra 1.0 til 1.1 i W32-udgaven.
Punkterne er ikke ændret i feks OS/2-udgaven. De 2 punkter er "Open
Link in New Tab" og "Open Link in New Window" - noget bøvl når man
benytter sig af begge OS'er.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-04-04 16:20

Jesper G. Poulsen skrev:

> Der blev byttet rundt på 2 menupunkter fra 1.0 til 1.1 i
> W32-udgaven. Punkterne er ikke ændret i feks OS/2-udgaven.

Rækkefølgen er her (1.7RC1 - Windows):

Open link in New Tab
Open link in New Window

Er den anderledes under OS/2 i samme version?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-04-04 05:36

In article <Xns94D9B0402D9FAjcdmfdk@gyrosmod.dtext.news.tele.dk>,
jens@gyros.invalid says...

> Rækkefølgen er her (1.7RC1 - Windows):
> Open link in New Tab
> Open link in New Window

Okay, så _er_ det jo rettet

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-04-04 16:56

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Rækkefølgen er her (1.7RC1 - Windows):
>
> Open link in New Tab
> Open link in New Window
>
> Er den anderledes under OS/2 i samme version?

Nej.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-05-04 21:48

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

>Opera har derimod fået en overhaling mht. design - og det ser
>saftsuseme flot ud. Den "gamle" 7.23 var nydelig, men 7.5 er
>virkelig flot - cadeau til Operas designere herfra.

Enig - men det er sandelig ikke kun designet der har fået en
overhaling. Den er *hurtig*! Opera har aldrig været langsom, men
indtil denne her version var version 3.62 verdens hurtigste
browser. Nu tror jeg faktisk selv den får baghjul, i hvert fald
på mit Windows 98-system.

>Jeg er stadig overbevist Mozillatilhænger, men denne udgave af
>Opera er den første jeg seriøst overvejer at betale penge for.
>Grafisk er den en fryd for øjet.

Ja.

--
Bertel

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 02-05-04 23:08

Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> posting:

>Enig - men det er sandelig ikke kun designet der har fået en
>overhaling. Den er *hurtig*! Opera har aldrig været langsom, men

Og den er vist også blevet en smule mindre, så vidt jeg husker de
tidligere udgaver.

Lige under 4 MB.
(kataloger for uninstall, skin, plugin, cache og mail ikke
medregnet)