Virusadvarsel i MSIE
Fra : Britt Malka

Dato : 25-04-04 15:00

Goddag

Jeg bruger ikke anti-virus-programmer, men sikre programmer til e-mail
og browsning.

I øjeblikket er jeg imidlertid tvunget til at bruge MSIE, fordi det er
den forlaget vil have, at jeg bruger til skærmklip. Ligeledes af
hensyn til det hæfte, jeg er i gang med at skrive, har jeg installeret
og brugt MSN Messenger.

Nu er der begyndt at dukke en virus-advarsel op i MSIE. Den kommer
tilsyneladende tilfældigt med en blå skærm og en dialogboks på midten,
hvor den advarer imod en virus og man kan klikke og scanne for den
(eller fjerne den måske. Det har jeg glemt).

Jeg har hver gang brugt Ctrl+Alt+Delete for at fjerne denne rude og
dialogboks, idet jeg går ud fra, at den er en virus i sig selv.

Nogen, der kender noget til det?
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-04-04 09:37

Britt Malka skrev:

> Jeg bruger ikke anti-virus-programmer, men sikre programmer
> til e-mail og browsning.

Overvej at lægge et av-program ind. Du kan blot bruge gratisudgaven
af AVG - den virker ganske fint (dog skal man selv sørge for at
opdatere): <http://www.grisoft.com/us/us_index.php>.

> I øjeblikket er jeg imidlertid tvunget til at bruge MSIE,
> fordi det er den forlaget vil have, at jeg bruger til
> skærmklip.

Øv

> Nu er der begyndt at dukke en virus-advarsel op i MSIE. Den
> kommer tilsyneladende tilfældigt med en blå skærm og en
> dialogboks på midten,

Er det et pop op-vindue eller en dialogboks der kommer op? (du er
formentlig klar over at mange pop op-vinduer efterligner udseendet
af dialogbokse, men det skulle stadig være til at kende forskel på
dem. Du kan fx højreklikke på boksen - hvis du får en
højrekliksmenu med "normale" internetfunktioner (vis kilde,
frem/tilbage mv.) er det et pop op-vindue.

> hvor den advarer imod en virus og man kan klikke og scanne for
> den (eller fjerne den måske. Det har jeg glemt).

Det lyder som en form for pop op - enten leveret af noget spyware
eller også af en enkeltstående webside.

Prøv at tjekke din maskine for spyware. Du kan se hvordan - og
finde programmer der kan hjælpe - på <http://www.spywarefri.dk/>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Britt Malka

Dato : 26-04-04 17:02

On Mon, 26 Apr 2004 10:37:13 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

>Overvej at lægge et av-program ind. Du kan blot bruge gratisudgaven
>af AVG - den virker ganske fint (dog skal man selv sørge for at
>opdatere): <http://www.grisoft.com/us/us_index.php>.

De gange, jeg har prøvet anti-virus-programmer, har jeg altid
afinstalleret dem kort tid efter. Jeg synes, at de sløver systemet alt
for meget, og når de har opdaget en virus, har jeg altid selv set det
med det samme også (kommet med spam).

>Øv

Ja

> [...]
>højrekliksmenu med "normale" internetfunktioner (vis kilde,
>frem/tilbage mv.) er det et pop op-vindue.

Det må være et popup-vindue, fordi i proceslinjen fik den en knap for
sig selv. Men den simulerede blå skærm med en dialogboks på midten.

>Det lyder som en form for pop op - enten leveret af noget spyware
>eller også af en enkeltstående webside.

Ja. Den er selvfølgelig ikke kommet frem siden, men jeg har - i MSIE -
pludselig en masse reklamer, der popper op, selv om jeg er på
hjemmesider, der ikke burde have den slags. Jeg har garanteret fået
installeret noget spyware.

>Prøv at tjekke din maskine for spyware. Du kan se hvordan - og
>finde programmer der kan hjælpe - på <http://www.spywarefri.dk/>.

Det vil jeg gøre, tak

Det er en rigtig god side, i øvrigt. Stort ros for det store arbejde,
de gør på spywarefri.dk.

Fra : Martin Poulsen

Dato : 26-04-04 19:00

Britt Malka wrote:

> Det er en rigtig god side, i øvrigt. Stort ros for det store arbejde,
> de gør på spywarefri.dk.

Så så du ikke Kontant d. 9. marts.

--
Martin

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-04-04 21:00

Martin Poulsen skrev:

> Så så du ikke Kontant d. 9. marts.

Var det spywarefri.dk der lavede Kontant den dag? Eller var det
spywarefri der gav et forkert link til DR så et hav af brugere
kunne downloade et spywareprogram i stedet for et
antispywareprogram?
--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : Martin Poulsen

Dato : 27-04-04 07:44

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Var det spywarefri.dk der lavede Kontant den dag? Eller var det
> spywarefri der gav et forkert link til DR så et hav af brugere
> kunne downloade et spywareprogram i stedet for et
> antispywareprogram?

Jeg tænker slet ikke på fadæsen omkring det forkerte link. Det var Per
Holst-Albrechtsen fra "Team Spywarefri" der var aftenens ekspert, og det
var ret tydeligt han ikke anede hvad han snakkede om. Der var mere
"ulven kommer" over det end oplysning om problemet.

--
Martin

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-04-04 09:01

Martin Poulsen skrev:

> Jeg tænker slet ikke på fadæsen omkring det forkerte link. Det
> var Per Holst-Albrechtsen fra "Team Spywarefri" der var
> aftenens ekspert,

O.k. - jeg så ikke programmet, men hørte kun nogle af reaktionerne
(hvor det primært var linkfadæsen der var oppe).

> og det var ret tydeligt han ikke anede hvad
> han snakkede om. Der var mere "ulven kommer" over det end
> oplysning om problemet.

Suk - DR's magasinprogrammer har en ret uheldig statistik mht.
oplysning om internettet. Jeg kan huske 19 Direkte på et tidspunkt
havde en "ekspert" i studiet til et tema om sikkerhed på nettet.
Det var i den grad også "ulven kommer".
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin Poulsen

Dato : 27-04-04 09:34

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> O.k. - jeg så ikke programmet, men hørte kun nogle af reaktionerne
> (hvor det primært var linkfadæsen der var oppe).

Hvis du vil have lidt tå-gymnastik kan Kontant fra d. 9. marts genses.
Der var også en opfølgning på spyware-problematiken ugen efter.

http://www.dr.dk/nyheder/tv/Kontant/tvarkiv/

--
Martin

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 26-04-04 13:48

Britt Malka skrev:

> Jeg bruger ikke anti-virus-programmer, men sikre programmer
> til e-mail og browsning.

Jeg bruger heller ikke et antivirusprogram, men bruger både
MSIE, OE og Outlook på en computer, som er på nettet 24/7/365,
så jeg ved ikke rigtig, hvor du vil hen med den udtalelse.

> Nu er der begyndt at dukke en virus-advarsel op i MSIE. Den
> kommer tilsyneladende tilfældigt med en blå skærm og en
> dialogboks på midten, hvor den advarer imod en virus og man
> kan klikke og scanne for den

Hvilket styresystem og har du tjekket om der står Messenger
Service/Tjeneste i toppen af vinduet? Det kan godt være den
der popper up, hvis du kører med Win2000 eller XP.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Britt Malka

Dato : 26-04-04 17:06

On Mon, 26 Apr 2004 14:47:50 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg bruger heller ikke et antivirusprogram, men bruger både
>MSIE, OE og Outlook på en computer, som er på nettet 24/7/365,
>så jeg ved ikke rigtig, hvor du vil hen med den udtalelse.

Jeg tror godt, at du ved, hvor jeg vil hen med den udtalelse, for det
er temmeligt tydeligt.

Selv om du er sluppet heldigt fra at bruge MSIE, OE og Outlook, så er
det ikke ensbetydende med, at disse programmer er sikre. Der er meget
dokumentation på nettet for, at de netop ikke er sikre.

Du kan bare søge på fx "sikkerhedshul" og MSIE på Google.

Vi kunne så diskutere, om man kan lide programmerne eller ej, men det
kan ikke diskuteres, om de er sikre eller ej, for det er de ikke.

De kan gøres sikrere ved at sætte forskellige indstillinger på den
korrekte måde, men der er stadig masser af sikkerhedshuller.

>Hvilket styresystem

Windows XP home.

>og har du tjekket om der står Messenger
>Service/Tjeneste i toppen af vinduet?

Nej, det gjorde der ikke.

Fra : Martin Poulsen

Dato : 26-04-04 18:43

Britt Malka wrote:

> Du kan bare søge på fx "sikkerhedshul" og MSIE på Google.

Er det din måde at konkludere om givent software er usikkert på?

> Vi kunne så diskutere, om man kan lide programmerne eller ej, men det
> kan ikke diskuteres, om de er sikre eller ej, for det er de ikke.

Der mangler vist en del argumentation her.

> De kan gøres sikrere ved at sætte forskellige indstillinger på den
> korrekte måde, men der er stadig masser af sikkerhedshuller.

Det er der i alt software.

--
Martin

Fra : Palle Jensen

Dato : 27-04-04 19:50

Martin Poulsen wrote in news:c6jhqi$12cm$1@news.cybercity.dk:

> Er det din måde at konkludere om givent software er usikkert på?

Ja det kan man sagtens bruge som argument!!

Prøv at åbne Google og søg : "Britt Malka" +Spam

--
Palle Jensen

For kontakt via E-mail: Skift "invalid" ud med "dk"
For contact via E-mail: Change "invalid" to "dk"

Fra : Britt Malka

Dato : 27-04-04 20:33

On 27 Apr 2004 18:49:42 GMT, Palle Jensen
<palle.jensen@tiscali.invalid> wrote:

>Ja det kan man sagtens bruge som argument!!
>
>Prøv at åbne Google og søg : "Britt Malka" +Spam

Dansk humor?

I hvert fald forstår jeg ikke, hvad du mener.

Fra : Palle Jensen

Dato : 27-04-04 21:12

Britt Malka wrote in news:g9dt805h4kf190ofau76uk2q9vr5p3v46c@4ax.com:

> Dansk humor?
>
> I hvert fald forstår jeg ikke, hvad du mener.

Mit eksempel illustrerer såmænd bare hvor gyldigt dit argument om at
søge på Google er. Når du siger:

"Du kan bare søge på fx "sikkerhedshul" og MSIE på Google."

Hvis antal hits kan lede til konklusioner, så kan min søgning vel
også lede til konklusioner? Eller hvad?

Kan du se hvad jeg mener?

sikkerhedshul +Linux

- viser jo så også at der er problemer med Linux

Fra : Britt Malka

Dato : 28-04-04 09:17

On 27 Apr 2004 20:12:03 GMT, Palle Jensen
> [...]

>"Du kan bare søge på fx "sikkerhedshul" og MSIE på Google."
>
>Hvis antal hits kan lede til konklusioner, så kan min søgning vel

Ah, nu forstår jeg. Nej, jeg mente heller ikke antallet af hits, men
rent faktisk de resultater, man fandt ved at søge på "sikkerhedshul"
og MSIE. Jeg tænkte på artikler i Computerworld, ComOn osv.

Ikke at en masse mennesker på nyhedsgrupperne har skrevet om det.

>Kan du se hvad jeg mener?

Ja, men jeg har vist ikke formuleret mig tydeligt nok, for du
misforstod min hensigt.

>sikkerhedshul +Linux
>
>- viser jo så også at der er problemer med Linux

Hi, ja, men her vil resultaterne jo vise noget helt andet.

Sikkerhedshul fundet -> Sikkerhedshul lukket omgående. I modsætning
netop til det jeg ville vise med MSIE fx (og Word): Sikkerhedshul
fundet -> Sikkerhedshul endnu ikke lukket.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-04-04 13:19

Britt Malka skrev:

> Tak for dit tip om artiklerne.

Jeg kan lige tilføje at artiklerne kommer i torsdagsudgaven af
Politiken - i dag kom nr. 6 i rækken. Jeg ved ikke hvor længe han
bliver ved.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Britt Malka

Dato : 29-04-04 14:49

On Thu, 29 Apr 2004 14:18:45 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

>Jeg kan lige tilføje at artiklerne kommer i torsdagsudgaven af
>Politiken - i dag kom nr. 6 i rækken. Jeg ved ikke hvor længe han
>bliver ved.

Takker, så skal jeg lige ind og læse igen.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 26-04-04 21:07

Britt Malka skrev:

> Jeg tror godt, at du ved, hvor jeg vil hen med den udtalelse,
> for det er temmeligt tydeligt.

Ja, det er temmelig tydeligt trolleri.

> Selv om du er sluppet heldigt fra at bruge MSIE, OE og
> Outlook, så er det ikke ensbetydende med, at disse programmer
> er sikre.

Hvis du selv tror på, at dine programmer er 100 % sikre, så kan
jeg kun sige dream on. Der er blot ingen der har gidet at finde
sikkerhedshullerne i dem endnu, fordi de rammer for få brugere
ved at gøre det. Hvis 90 % af verdens computerbrugere brugte
dine "sikre" programmer, og de sidste 10 brugte IE og OE, tror
du så stadig det ville være IE og OE's sikkerhedsproblemer, man
ville kunne finde mest information om rundt omkring på nettet?
Jeg tvivler. Mit gæt er at rollerne ville være byttet totalt
rundt, for ingen ville gide at finde sikkerhedshullerne i IE
og OE, når de kun havde chance for at ramme maks. 10 % ved at
gøre det.

> Der er meget dokumentation på nettet for, at de netop ikke er
> sikre.

Den dokumentation du finder på nettet er ofte vedr. huller som
kan lukkes hvis blot brugeren sørger for, at holde programmerne
opdaterede. Der kommer stadig nye viruser i dag, som smitter
titusindvis af brugere trods det at patchen som lukker hullet
blev frigivet for adskillige måneder og i visse tilfælde år
tilbage.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Britt Malka

Dato : 27-04-04 12:57

On Mon, 26 Apr 2004 22:07:12 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Hvis du selv tror på, at dine programmer er 100 % sikre,

Det har jeg ikke skrevet, og nej, det tror jeg ikke, men jeg tror, at
de er nogle og halvfems procent sikre.

>Der er blot ingen der har gidet at finde
>sikkerhedshullerne i dem endnu, fordi de rammer for få brugere
>ved at gøre det.

Ja, det er jo et standardargument. Jeg er ikke enig, men det er ikke
noget, jeg gider at diskutere, for jeg vil ikke rokke ved din mening,
og du vil heller ikke rokke ved min.

> [...]
>du så stadig det ville være IE og OE's sikkerhedsproblemer, man
>ville kunne finde mest information om rundt omkring på nettet?

Ja.

> [...]
>rundt, for ingen ville gide at finde sikkerhedshullerne i IE
>og OE, når de kun havde chance for at ramme maks. 10 % ved at

Det får vi så at se, hvis/når den dag kommer.

>Den dokumentation du finder på nettet er ofte vedr. huller som
>kan lukkes hvis blot brugeren sørger for, at holde programmerne
>opdaterede.

Ofte, men ikke altid. Det hænder også, at der omtales
sikkerhedshuller, som man har kendt i årevis, men som ikke er lukket
af Microsoft.

Fx kan man stadig redigere i et Word-dokument, der er beskyttet. Det
er rimeligt let.

Indtil for nyligt har det sikkerhedshul i MSIE, som betyder, at man
kan tro, at man går til en url til sin bank, og i virkeligheden bliver
sendt til en anden side, også været der. Jeg har ikke hørt, om det er
blevet lukket. Læste bare, at det ikke var det i den månedlige
udsendelse at plastre. Det *kan* sagtens være lukket i dag. Jeg bruger
stort set ikke MSIE, så normalt er jeg ligeglad.

>Der kommer stadig nye viruser i dag, som smitter
>titusindvis af brugere trods det at patchen som lukker hullet
>blev frigivet for adskillige måneder og i visse tilfælde år
>tilbage.

Ja, det ville være forfriskende, om de kunne udsende et program, der
ikke behøvede tonsvis af plastre, allerede når programmet installeres.

Nå, som du nok også har konstateret, så er vi ikke enige, og vi bliver
ikke enige, så jeg holder her.

Fra : Leony

Dato : 27-04-04 13:44

In news:29is80pd2coic5o7msjf6dcarre9r2lhpl@4ax.com,
Britt Malka typed:

> Ja, det ville være forfriskende, om de kunne udsende et program, der
> ikke behøvede tonsvis af plastre, allerede når programmet installeres.

Hvorfor ikke bare skifte til Linux eller Apple?
Måske en Workbench til Amiga?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Britt Malka

Dato : 27-04-04 14:50

On Tue, 27 Apr 2004 14:44:01 +0200, "Leony"
<leonyremovethis@tiscali.dk> wrote:

>Hvorfor ikke bare skifte til Linux eller Apple?

Et godt råd, og jeg har da også Linux installeret på halvdelen af min
harddisk. Hvis det ikke var, fordi der var flere penge i at skrive om
programmer med problemer (Windows), så var jeg gået over til Linux
totalt

Du har nok ikke set starten af tråden. Det var ikke frivilligt, at jeg
bruge MSIE.

I øvrigt fandt jeg ud af, at det var programmet EasyFreeWebCam, der
var skyld i spyware, og sandsynligvis også denne virusadvarsel, der
ikke er kommet igen.

Når programmet installeres, kan man fravælge to spywareprogrammer.
Åbenbart installeres de alligevel

Fra : Leony

Dato : 28-04-04 15:05

In news:t3ps80tjp897hk7am8uqp5ceb4nju6rdvn@4ax.com,
Britt Malka typed:

> [...]
> harddisk. Hvis det ikke var, fordi der var flere penge i at skrive om
> programmer med problemer (Windows), så var jeg gået over til Linux

Hvorfor skriver du så ikke bare bøger om Linux i stedet for.
Pengene skal nok komme hvis dine bøger er gode nok.

> Du har nok ikke set starten af tråden. Det var ikke frivilligt, at jeg
> bruge MSIE.

Jo, jeg har læst hele tråden.

Fra : Britt Malka

Dato : 28-04-04 15:19

On Wed, 28 Apr 2004 16:04:49 +0200, "Leony"
<leonyremovethis@tiscali.dk> wrote:

>Hvorfor skriver du så ikke bare bøger om Linux i stedet for.
>Pengene skal nok komme hvis dine bøger er gode nok.

Jeg *har* faktisk spurgt forlaget, om jeg kunne skrive en "Linux for
absolutte begyndere", men fik at vide, at der ikke var salg i bøger om
Linux. Det var ikke nok problemer med Linux. Folk køber ikke bøger om
noget, de kan finde ud af.

Før eller senere gentager jeg spørgsmålet, for der vil nok med tiden
blive behov for det, ville jeg mene. Lige nu er det "nørderne", der
bruger Linux, men det vil ændre sig, efterhånden som myten om, at det
er så svært, forsvinder. Begynderne har det formentligt lettere ved at
købe og følge et hæfte end også at skulle finde ud af at bruge
internettet, spørge dér osv.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-04-04 15:33

Britt Malka wrote:

> Jeg *har* faktisk spurgt forlaget, om jeg kunne skrive en "Linux for
> absolutte begyndere", men fik at vide, at der ikke var salg i bøger om
> Linux.

Ganske givet korrekt.

> Det var ikke nok problemer med Linux. Folk køber ikke bøger om
> noget, de kan finde ud af.

Her gætter du nok. Jeg vil i stedet gætte, at de færreste tør give sig i
kast med Linux, og at det er derfor, efterspørgslen ikke er der
(nørderne tør godt, men de har normalt ikke behov for den slags hæfter).

> Før eller senere gentager jeg spørgsmålet, for der vil nok med tiden
> blive behov for det, ville jeg mene.

Jeg håber, det lykkes. Ellers kan du da bare lave hæftet og give afkald
på garantibeløbet, så burde forlaget turde tage chancen med en lille
oplag. Viser det sig så, at markedet er der, er det fedt, og ellers har
du vel taget teten som Linux-eksperten, til hvis der senere skal laves
andre Linux-hæfter.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Britt Malka

Dato : 28-04-04 16:51

On Wed, 28 Apr 2004 16:33:02 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Her gætter du nok.

Nej, jeg refererer faktisk bare det, jeg fik at vide.

Her går jeg så ud fra (nu gætter jeg), at forlaget mener, at eftersom
det lige nu kun er "nørder", der installerer Linux, så finder de ud af
det ganske let, og de kan sagtens finde ud af at gå på internettet og
finde masser af gode guides m.m.

>Jeg håber, det lykkes.

Tak

>Ellers kan du da bare lave hæftet og give afkald
>på garantibeløbet, så burde forlaget turde tage chancen med en lille
>oplag.

Måske - når jeg bliver rigere og får mere tid. Lige nu har jeg ikke
tid eller råd til evt. at arbejde gratis

>Viser det sig så, at markedet er der, er det fedt, og ellers har
>du vel taget teten som Linux-eksperten, til hvis der senere skal laves
>andre Linux-hæfter.

Der er noget dér. Måske alligevel

Fra : Leony

Dato : 29-04-04 13:59

In news:s1fv80ho75pdpjs5cdlbb2flsac881eoa9@4ax.com,
Britt Malka typed:

> [...]
> absolutte begyndere", men fik at vide, at der ikke var salg i bøger om
> Linux. Det var ikke nok problemer med Linux. Folk køber ikke bøger om

Ulempen ved Linux er, at dem der er vant til Windows, skal hen og lære
alt det de allerede kan (for de fleste virker det omsonst at starte
forfra).
Hvis du er begynder, så er du ikke hæmmet af din baggrund.

Jeg er ret sikker på at pengene ikke ligger løst i begyndernes lommer.
Du skal have fat i dem som allerede har installeret Linux eller kunne
tænke sig det, men mangler at tage skridtet.

En god bog ville være en som beskrev hvordan kendte rutiner i Windows
gøres med LInux.
En liste over hvilke Linuxprogrammer der matcher kendte
Windowsprogrammer.
Kort sagt en bog som viser hvordan man er vant til at gøre det i Windows
og derefter hvordan det gøres i Linux.
På den måde får man en bog som er langtidsholdbar (alt efter hvor
grundig forfatteren er), da den bliver en støtte i den fremtidige brug
af Linux og ikke et hæfte med 5 korte lektioner som er overstået på 5
minutter.

Ovenstående er udelukkende min egen personlige mening.

Hvis nogle allerede har skrevet et sådant værk, så hører jeg gerne
titel, forfatter og forlag - pft.

Fra : Britt Malka

Dato : 29-04-04 14:51

On Thu, 29 Apr 2004 14:59:14 +0200, "Leony"
<leonyremovethis@tiscali.dk> wrote:

>Kort sagt en bog som viser hvordan man er vant til at gøre det i Windows
>og derefter hvordan det gøres i Linux.

Tak for dit meget grundige oplæg til en Linux-bog. Det er arkiveret!

Jeg skal snart i gang med at bearbejde min redaktør, tror jeg

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-04-04 14:59

Britt Malka skrev:

> Jeg er ikke enig, men det er ikke noget, jeg gider at
> diskutere, for jeg vil ikke rokke ved din mening, og du vil
> heller ikke rokke ved min.

Det kan vi da trods alt blive enige om.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-04-04 17:06

Britt Malka skrev:

> [...]
> så finder de ud af det ganske let, og de kan sagtens finde ud
> af at gå på internettet og finde masser af gode guides m.m.

Politiken har i de sidste par uger kørt en artikelserie om Linux
set fra en erklæret "ikke-nørd". Det har været ret interessant at
følge - både hvad han (Claus Cancel) har skrevet og de kommentarer
han har fået på serien.

Sidste uges artikel kan ses her:
<http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=315890>.

Jeg kan desværre ikke finde links til de tidligere artikler, men
det kan muligvis findes ved at søge på sitet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Britt Malka

Dato : 28-04-04 17:33

On Wed, 28 Apr 2004 18:05:49 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

>Politiken har i de sidste par uger kørt en artikelserie om Linux
>set fra en erklæret "ikke-nørd".

God idé.

>Det har været ret interessant at
>følge - både hvad han (Claus Cancel) har skrevet og de kommentarer
>han har fået på serien.

Ja, det var meget spændende læsning, den artikel du henviste til. Der
var noget at tænke over:

Fx at han foretrak Mandrake frem for Knoppix, og at han skriver:

"Så for superbrugerne og begynderne er Linux fint - og ikke mindst
billigt, men for mellembrugere som mig, er Windows bedre."

Så mon ikke, at jeg skal have fat i min redaktør igen? Og plage igen?

Selv er jeg blevet helt bidt af Dappix, som jeg har lavet som fast
installation, men måske har Claus Cancel ret - Mandrake er bedre til
begyndere?