Gemme billeder i IE
Fra : PH

Dato : 13-04-04 19:00

Når jeg skal gemme et (jpg)billede fra internettet (højreklik, gem som), så
sker det nogle gange, at jeg kun kan gemme det som et bmp (det er ikke
muligt at ændre formattet til jpg). Når det sker, så gælder det både IE og
Outlook, men ikke fx Opera, hvor jeg godt kan få lov at gemme billedet i
rigtigt format. Den eneste måde jeg kan ændre dette på, er ved at genstarte
computeren, hvorefter jeg igen kan gemme som jpg.

Er der nogen der ved hvorfor dette er tilfældet, det er noget der ofte sker?

Fra : Gevaldi

Dato : 13-04-04 19:12

PH skriblede:
> [...]
> kan gemme som jpg.
>
> Er der nogen der ved hvorfor dette er tilfældet, det er noget der

Hvis du lige læser dette svar fra i dag, så
gælder det også dit problem:

--
/Gevaldi

Fra : PH

Dato : 13-04-04 19:32

> Hvis du lige læser dette svar fra i dag, så
> gælder det også dit problem:

>indsat start<
Tøm midlertidige internetfiler og når du samtidig er i gang, så
prøv at stille cache-størrelsen lidt ned. Det er de færreste der
har behov for flere hundrede MB browser-cache. 20-30 MB er ofte
mere end rigeligt.
>indsat slut<

Takker, sjovt at to tilsyneladende så forskellige problemer har samme
løsning (eller måske er det bare mig?)

Håber det virker, hvilket jeg jo først kan vide hvis det ikke opstår igen
inden for det næste stykke tid, men hvis du siger det virker, så gør det jo
nok .

Sådan lidt mere for nysgerrigheden - hvordan kan det være, at fordi mappen
til midlertidige filer er fyldt op, så kan man kun gemme som bmp. Det virker
lidt mystisk IMO.

PH

Fra : Leony

Dato : 13-04-04 20:12

In news:407c3217$0$28861$ba624c82@nntp04.dk.telia.net,
PH typed:

> Takker, sjovt at to tilsyneladende så forskellige problemer har samme
> løsning (eller måske er det bare mig?)

Der er desværre knyttet en del problemer til når midlertidige filer får
for meget plads.

> Håber det virker, hvilket jeg jo først kan vide hvis det ikke opstår
> igen inden for det næste stykke tid, men hvis du siger det virker, så
> gør det jo nok .

I så fald vil du være den første af de 754 personer, som har spurgt om
dette, det ikke virker for

> Sådan lidt mere for nysgerrigheden - hvordan kan det være, at fordi
> mappen til midlertidige filer er fyldt op, så kan man kun gemme som
> bmp. Det virker lidt mystisk IMO.

Der findes en lang kedelig og teknisk forklaring, som jeg desværre ikke
kan finde lige pt.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : PH

Dato : 13-04-04 20:30

> I så fald vil du være den første af de 754 personer, som har spurgt om
> dette, det ikke virker for

Arhhh, plejer ellers at søge via google efter tidligere tråde, men jeg
troede faktisk det var et unikt problem.

fair nok

PH