Smily under tekst (?)
Fra : Olsen

Dato : 31-03-04 11:15

Hvorfor ryger min smily ned under teksten i stedet for at blive der, hvor
den er sat?

\ Olsen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-03-04 11:31

Olsen skrev:

> Hvorfor ryger min smily ned under teksten i stedet for at
> blive der, hvor den er sat?

Hvilken smiley?

Hvilket program?

Kan du give et eksempel på en smiley der "ryger ned"?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 31-03-04 11:41

"Olsen" <snipnospamSLET@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor ryger min smily ned under teksten i stedet for at blive der, hvor
> den er sat?

Jeg går ud fra at du hentyder til meddelelsen
news:406a7ec6$0$301$edfadb0f@dread12.news.tele.dk. i a.d.w
Den smiley du har brugt er en fil, og måden filer kommer med er ved at
placere den nederst i meddelelsen.

PS: der er en gruppe beregnet til Outlook Express spørgsmål med navnet

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-03-04 11:49

Ivan V. Klattrup skrev:

> Den smiley du har brugt er en fil, og måden filer kommer med
> er ved at placere den nederst i meddelelsen.

I debatgrupper er vedhæftninger normalt ikke tilladt - og en del
newsservere filtrerer af samme grund på vedhæftede filer uden for
binær-grupperne.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Olsen

Dato : 31-03-04 12:03

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> I debatgrupper er vedhæftninger normalt ikke tilladt - og en del
> newsservere filtrerer af samme grund på vedhæftede filer uden for
> binær-grupperne.

Den var ikke vedhæftet!

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 31-03-04 12:42

"Olsen" <snipnospamSLET@mail.dk> wrote in news:406aa55c$0$276
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Den var ikke vedhæftet!

Hvis du har brugt OE til at sende et indlæg med en smiley "som en del af
indlægget", så ankommer den til newsserverne som en vedhæftet fil - uanset
hvordan det ser ud i Outlook Express.

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.

Fra : Leony

Dato : 31-03-04 13:46

In news:Xns94BD8B6E59694stocholmdk@130.225.247.90,
Jesper Stocholm typed:

> Hvis du har brugt OE til at sende et indlæg med en smiley "som en del
> af indlægget", så ankommer den til newsserverne som en vedhæftet fil
> - uanset hvordan det ser ud i Outlook Express.

Også hvis man bruger Qoutefix?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 31-03-04 15:13

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> wrote in news:i1zac.131640$jf4.7120679
@news000.worldonline.dk:

> In news:Xns94BD8B6E59694stocholmdk@130.225.247.90,
> Jesper Stocholm typed:

> Også hvis man bruger Qoutefix?

Jeg kan ikke se, hvordan QuoteFix har noget med det at gøre - det drejer
sig om, hvordan et indlæg teknisk overføres/beskrives imellem klient og
newsserver.

Hvis man sender et indlæg med html-formattering, så vil indlægget bestå af
to dele - en ren tekst-del samt en del med html - hertil kommer eventuelle
billeder i html-delen. De vil alle i koden til indlægget bestå af
afgrænsede dele, der så af det enkelte program sættes sammen til fx et rent
tekst-indlæg med en vedhæftet billedfil eller et html-indlæg, hvor billeder
så "flettes ind" som var det en almindelig html-side.

Fra : Leony

Dato : 31-03-04 21:16

In news:Xns94BDA4F262737stocholmdk@130.225.247.90,
Jesper Stocholm typed:

> Jeg kan ikke se, hvordan QuoteFix har noget med det at gøre - det
> drejer sig om, hvordan et indlæg teknisk overføres/beskrives imellem
> klient og newsserver.

Jeg har åbenbart forstået det lidt anderledes end dig (at det er mig der
har misforstået det, skal ikke undre mig).
Ved ikke om det skyldes, at jeg snakker indlæg i grupper (som regel
tekstindlæg) og du snakker html-mails, hvis man skal tro 2 afsnit af din
mail.

Hvis jeg laver et indlæg med en smiley, eksempelvis
Smiley = kolon tankestreg parentes slut

Så kan Qoutefix tolke det som en grafisk smiley ved læsning af
indlægget.
Tolkningen sker bha en tekstfil med smileyeksempler og de tilhørende
filers navne.
Eksempelvis happyface.gif

Det som jeg ikke kan forstå, er at disse smiley'er skulle sendes som
vedhæftede filer, da det jo umiddelbart er på brugerens maskine at
tolkningen/omsætning til grafik finder sted.

Grunden til mit spørgsmål var ovenstående + at jeg har været ude for en
gang, ligesom Olsen, at den smiley jeg havde lavet med tekst var
vedhæftet som fil. Man ser disse indlæg en gang i mellem. Der er en
streg (lige som amn kan lave i html indlæg) og så smiley'en neden under.
Jeg tror det er det Olsen mener med "smiley under tekst".

Hvis jeg er galt afbalanceret, så må du meget gerne skære det ud i pap
og forklare hvordan tingene hænger sammen.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 01-04-04 07:08

> [...]

> Ved ikke om det skyldes, at jeg snakker indlæg i grupper (som regel
> tekstindlæg) og du snakker html-mails, hvis man skal tro 2 afsnit af

Noget kunne tyde på det - selvom man kan sende html-beskeder som både
emails samt usenetindlæg.

> [...]
> indlægget.
> Tolkningen sker bha en tekstfil med smileyeksempler og de tilhørende

Ok - jeg troede faktisk, at QuoteFix blot rettede nogle af fejlene i OE,
der gjorde det umuligt at lave "korrekte" signaturer i usenetindlæg.

> Det som jeg ikke kan forstå, er at disse smiley'er skulle sendes som
> vedhæftede filer, da det jo umiddelbart er på brugerens maskine at
> tolkningen/omsætning til grafik finder sted.

Det lyder rimeligt.

> [...]
>
> Hvis jeg er galt afbalanceret, så må du meget gerne skære det ud i pap
> og forklare hvordan tingene hænger sammen.

Næeh - nu er jeg også blevet i tvivl.

I øvrigt er det et godt eksempel på, hvor nemt man kan misforstå
hinanden, når der ikke er flere informationer i det oprindelige indlæg
end det er tilfældet her.

Fra : Leony

Dato : 01-04-04 14:43

In news:Xns94BE52C6934D9stocholmdk@130.225.247.90,
Jesper Stocholm typed:

> Noget kunne tyde på det - selvom man kan sende html-beskeder som både
> emails samt usenetindlæg.

Blot er html jo ikke ligefrem velset i en nyhedsgruppe.

> Ok - jeg troede faktisk, at QuoteFix blot rettede nogle af fejlene i
> OE, der gjorde det umuligt at lave "korrekte" signaturer i
> usenetindlæg.

Nej den kan en del.
Farvelægning af tekst kan den også klare (som du kender det fra Xnews).

> I øvrigt er det et godt eksempel på, hvor nemt man kan misforstå
> hinanden, når der ikke er flere informationer i det oprindelige indlæg
> end det er tilfældet her.

Det er tit fejlen at spørgsmålsstillerne tror de spørger ekspertpanelet
i TV-programmet "Den 6. sans".
Alle oplysninger er vigtige uanset hvor trivielle de end måtte synes at
være.