Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Danske Netbank virker med Safari/Mac, men ~
Fra : Stig Nygaard

Dato : 27-03-04 21:34

Hej

For nylig har Danske Bank gjort deres netbank tilgængelig for
Mac-brugere med Safari browseren (eller IE 5.2.2 browseren, men det er
nok irelevant for dette indlægs pointe).

Mac brugere skal igennem en lidt anerledes logon procedure end
Windows-brugere, idet de har fået et såkaldt ActivCard til at generere
en ny kode hver gang de logger på.

Jeg er ikke Mac-bruger og har ikke noget ActivCard til at logge på
Danske NetBank, men er interesseret i at høre om der er Mac-brugere her
i gruppen som også har mulighed for at eksperimentere med Konqueror og
Linux? Safari-browseren bygger jo netop på teknologi fra
Konqueror-browseren, så gad vide om man kan "hacke sig på" med Konqueror
umiddelbart eller hvis man f.eks. piller ved dens idetifikationsstreng
(userAgent) så den identificerer sig som en Safari-browser på et Mac-system?

Er der nogen som har prøvet dette, eller som har mulighed for og lyst
til at eksperimentere med dette? Jeg er meget nysgerrig

Mvh. Stig
www.rockland.dk

Fra : Jesper Lund

Dato : 27-03-04 22:23

Stig Nygaard <stig@nospamto-r-o-c-k-l-a-n-d.dk> wrote:

> [...]
> i gruppen som også har mulighed for at eksperimentere med Konqueror
> og Linux? Safari-browseren bygger jo netop på teknologi fra

Det er ikke svaret på dit spørgsmål, men er du bekendt med dette link?
http://www.linux.dk/support/bank/?bkid=10&cn=dk

--
Jesper Lund

Fra : Stig Nygaard

Dato : 27-03-04 22:33

Hej Jesper

Jesper Lund wrote:
> Det er ikke svaret på dit spørgsmål, men er du bekendt med dette link?
> http://www.linux.dk/support/bank/?bkid=10&cn=dk

Ja jeg kan i hvert fald godt huske at have set siden før. Men som du
selv påpeger, så indeholder det ikke rigtig svaret på mit spørgsmål, da
der ikke ser ud til at være nogen der har eksperimenteret med Konqueror
for nylig og med ActiveCard. Danske Banks Safari support er (så vidt jeg
husker) lanceret for en måned eller måske to siden. Konqueror er på den
side sidst refereret som værende testet i maj 2003.

Mvh. Stig
www.rockland.dk