ÆØÅ domæne/verisign plugin...
Fra : René Jensen

Dato : 23-03-04 18:10

Hejsa,
det er åbentbart nødvendigtat installere et plugin fra verisign, for at
kunne se de nye æøå.dk domæner. Hvis man besøger et æøå domæne, uden at have
installeret dette plugin, findes siden ikke. Er der forlydender om, at MS
indbygger dette plugin i næste version af IE ?

Venlig hilsen

René Jensen

Fra : Stig Nygaard

Dato : 23-03-04 18:38

Hej René

René Jensen wrote:
> [...]
> installeret dette plugin, findes siden ikke. Er der forlydender om, at MS
> indbygger dette plugin i næste version af IE ?

Mit umiddelbare gæt er at support nok vil være indbygget direkte i næste
version. Meget tyder så bare i øvrigt pt. på at man fremover er nødt til
at opgradere sin Windows for at opgradere sin Internet Explorer. Så hvor
hurtigt et generelt skift til næste version af IE vil ske, er lidt af et
spørgsmål.

Alle andre moderne browsere understøtter i øvrigt allerede "æøå
domænerne" uden at skulle have installeret en speciel plugin.

Mvh. Stig
www.rockland.dk

Fra : Denn!s H

Dato : 23-03-04 21:17

"René Jensen" <skydive@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> installeret dette plugin, findes siden ikke. Er der forlydender om, at MS
> indbygger dette plugin i næste version af IE ?

Lige en kommentar til VeriSigns plugin:
Jeg lave en ø-domæne for en ven og installerede VeriSigns plug-in for at
tjekke siden i IE.
Efter jeg havde installationen opførte min Outlook xp sig anderledes.
Den ville helst ligge som det øverste åbne vindue.
Hvis jeg markerede noget tekst i indholdsruden, så kunne alt teksten i ruden
forsvinde når jeg kom tilbage til Outlook.
Da jeg tit sender mail til 30-40 adresser af gangen, blev min Outlook meget
meget langsom når jeg skulle kigge en gammel mail, det var som om den skulle
tjekke alle e-mail adresserne.
Så det plug-in røg ud igen. Og nu tjekker jeg æøå-domæner med min opera
eller firefox. Og min Outlook virker normalt igen

--
Denn!s

Fra : Nikon D1 og F5 Fan

Dato : 23-03-04 21:20

Denn!s H <@> wrote:

> [...]
> Så det plug-in røg ud igen. Og nu tjekker jeg æøå-domæner med min
> opera eller firefox. Og min Outlook virker normalt igen

Dette har jeg ikke oplevet noget af og jeg bruger dagligt domæne med Ø

Bjarne
Nikon D1 og F5 fan

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 24-03-04 08:14

In news:40609b4b$0$293$edfadb0f@dread11.news.tele.dk ,
Denn!s H <@> typed:
> Da jeg tit sender mail til 30-40 adresser af gangen, blev min Outlook
> meget meget langsom når jeg skulle kigge en gammel mail, det var som
> om den skulle tjekke alle e-mail adresserne.

Det var nok meget godt mærket, for det er så vidt jeg ved, også det den gør.
Og grunden til den gør det er, at man kan sende en mail til et æøå domæne,
men her vil plugin'et så først konvertere til IDN, inden den sendes
afsted...

--
/Bjarke
http://www.mandril.dk