Browser
stl_s 3840
arlet 2470
IE6 og CMYK-billeder
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 23-03-04 16:06

Hej,

Er det min hjerne der kokser, eller har IE aldrig kunnet vise CMYK-
billeder i JPEG-format? Jeg er næsten 100 % sikker på, at den engang
har kunnet, men nu nægter den hos mig. Jeg får blot et rødt kryds,
trods det at billedet sagtens kan vises i f.eks. Windows Picture and
Faw Viewer, som er standardfremviseren for JPEG-billeder i WinXP
(farvegengivelsen i Windows Picture and Fax Viewer er ikke optimal,
men billedet bliver da i det mindste vist).

Et eksempel:
Følgende billede henter IE tilsyneladende, men det vises blot som
et rødt kryds: <http://home18.inet.tele.dk/madsen/ie/palme.jpg>
(466 KB).
Hvis jeg henter det ned på computeren, kan jeg snildt åbne det i
f.eks. Photoshop eller se det i Windows Picture and Fax Viewer,
så det er ikke selve JPEG-billedet der fejler noget.

Har det altid været sådan med IE, eller har en af de sidste nye
opdateringer mon smadret et eller andet?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter Loumann

Dato : 23-03-04 16:57

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

>Hej,

Hej Madsen

> [...]
>(466 KB). [...]
>Har det altid været sådan med IE, eller har en af de sidste nye
>opdateringer mon smadret et eller andet?

Her kan hverken IE 5.0, 5.5 eller 6. Jeg skal ikke kloge mig på om
tidligere versioner har kunnet, men det forekommer umiddelbart
usandsynligt. Mozilla 6.6 giver "The image [url] cannot be desplayed
because it contains errors", men tillader uden videre download af det
hvorefter det kan vises i en alm. viewer. Opera 7 viser det uden
vrøvl.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 23-03-04 17:31

Peter Loumann skrev:

> Her kan hverken IE 5.0, 5.5 eller 6. Jeg skal ikke kloge mig
> på om tidligere versioner har kunnet, men det forekommer
> umiddelbart usandsynligt.

Ja, det har du ret i. Det må være noget jeg har drømt så.
Tak for hjælpen.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thom/-\\s

Dato : 23-03-04 18:16

> [...]
> f.eks. Photoshop eller se det i Windows Picture and Fax Viewer,
> så det er ikke selve JPEG-billedet der fejler noget.

Kan også åbne det i Photoshop men ikke i Explorer. Jeg skulle til at skrive
at det kan godt lade sig gøre, da jeg i dag har lavet en side til download
af produktbilleder, disse er i CMYK og derfor er den web version jeg også
lavet ud fra CMYK'en. Men det viser sig at Photoshop selv laver billedet om
til RGB når man gemmer til web, man må så gå ud fra den vælger den profil
man har angivet i sine colorsettings.

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam