|
| Advarsel mod Bj-Trading Fra : Peter |
Dato : 30-03-04 21:29 |
|
Jeg købte den 11/9/2003 en 30 GB Maxtor hos BJ-Trading i Thorsø.
Den 17/3/2004, blev harddisken indleveret til ombytning, på grund af flere
nedbrud.
Første gang viste PC-check adskillige header fejl, men det lykkedes, med et
lavformat check, at få den til at køre igen. Det hold desværre kun en uge,
hvor efter den brød endelig sammen. Denne gang viste Pc-Check endnu flere
headerfejl.
Bj-Trading, har valgt, i stedet for en ombytning, at sende harddisken til
reparation i Irland, hvilket giver mig en ventetid på 6-8 uger.
Jeg kan acceptere en uge til at undersøge en harddisk og derefter ombytning,
eller pengene retur.
Vi taler om en harddisk til en udsalgspris på kr. 429,00, hvilket giver en
produktions pris omkring de kr. 100.
Ingen skal bilde mig ind, at nogen koster fragt frem og tilbage mellem
Danmark og Irland, samt bekoster en reparation på noget til en værdi af kr.
100.
Jeg kan kun konkludere, at BJ-Trading har meldt sig ind i samme klub, som
Midtdata i Viborg, Jeg har ellers til dato været særdeles godt tilfreds med
BJ-Tradings service, men ønsker nu ikke mere efter denne omgang, at handle
med dem. Selv den flabede tone, både i telefonen og pr. mail er den samme
som man bliver udsat for hos Midtdata, så er der nogen der ikke ønsker, at
blive udsat for den slags, er i hermed advaret.
Peter B
Det skulle vel ikke være nødvendig at sige, at jeg for længst har købt en
anden harddisk - i en anden forretning - det er princippet jeg ikke kan
snuppe.
| |
Per Nielsen (30-03-2004)
| Kommentar Fra : Per Nielsen |
Dato : 30-03-04 22:00 |
|
Jeg har aldrig haft nogen problemer med de to nævnte firmaer. Har bl.a. fået
forskelligt ikke fungerende grej ombyttet hos MidtData uden nogen problemer
overhovedet.
| |
Henrik Madsen (30-03-2004)
| Kommentar Fra : Henrik Madsen |
Dato : 30-03-04 22:04 |
|
Hej
Jeg har handlet mange gange ved BJ-Trading og det er sgu det mest
reelle firma jeg har handlet med på nettet til dato, jeg har flere
gange haft diverse problemer og de har HVER gang været meget
fleksible.
Har en kollega der havde noget bøvl med at finde ram der ville køre i
hans lidt ældre computer, han fik sit ram byttet 3 gange uden det
kostede noget udover differencen, BJ sendte hver gang uden at kny
tingene til ham for deres egen regning selvom de kunne have afvist ham
fordi rammen jo ikke fejlede andet end at det ikke ville køre i hans
specielle motherboard.
Prøv forresten at købe en IBM disk, går den i stykker må du selv sende
den til Holland for ombytning så ved jeg ikke om det er meget bedre og
det tog også de der 3-4 uger inden den kom retur.
I virkeligheden burde du jo svine Maxtor til for det er sgu da dem der
forlanger at skidtet skal sendes til ombytning i Irland og ikke BJ, de
følger bare de betingelser de har fået stillet op af deres
leverandør...
Henrik
| |
Klaus D. Mikkelsen (30-03-2004)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 30-03-04 22:06 |
|
Peter skriver:
>
> Bj-Trading, har valgt, i stedet for en ombytning, at sende harddisken til
> reparation i Irland, hvilket giver mig en ventetid på 6-8 uger.
Sådan er verden skruet sammen
> Vi taler om en harddisk til en udsalgspris på kr. 429,00, hvilket giver en
> produktions pris omkring de kr. 100.
Ud fra ??
> Ingen skal bilde mig ind, at nogen koster fragt frem og tilbage mellem
> Danmark og Irland, samt bekoster en reparation på noget til en værdi af kr.
> 100.
Jo, for det er ikek butikken selv der betaler fragten. Det er Maxtor
> Jeg kan kun konkludere, at BJ-Trading har meldt sig ind i samme klub, som
> Midtdata i Viborg, Jeg har ellers til dato været særdeles godt tilfreds med
> BJ-Tradings service, men ønsker nu ikke mere efter denne omgang, at handle
> med dem. Selv den flabede tone, både i telefonen og pr. mail er den samme
> som man bliver udsat for hos Midtdata, så er der nogen der ikke ønsker, at
> blive udsat for den slags, er i hermed advaret.
Har selv haft næsten samme tur med BJ-trading. Dog endte jeg med at få
en ny disk.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Jesper G. Poulsen (30-03-2004)
| Kommentar Fra : Jesper G. Poulsen |
Dato : 30-03-04 22:54 |
|
In article <4069d89e$0$170$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, doc_
069X@hotmail.com says...
> Bj-Trading, har valgt, i stedet for en ombytning, at sende harddisken til
> reparation i Irland, hvilket giver mig en ventetid på 6-8 uger.
Det er de i deres gode ret til. Intet i deres fremgangsmåde er ulovligt
på nogen måde.
> Det skulle vel ikke være nødvendig at sige, at jeg for længst har købt en
> anden harddisk - i en anden forretning - det er princippet jeg ikke kan
> snuppe.
Så du vil at BJ Trading skal miste penge fordi du er utilfreds med at
de overholder bestemmelserne?
FUT:dk.forbruger
--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen
http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html
| |
Bernhard Ege (30-03-2004)
| Kommentar Fra : Bernhard Ege |
Dato : 30-03-04 23:30 |
|
"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in message
news:MPG.1ad40ada359439c198a014@dtext.news.tele.dk...
> In article <4069d89e$0$170$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, doc_
> 069X@hotmail.com says...
> > Bj-Trading, har valgt, i stedet for en ombytning, at sende
harddisken til
> > reparation i Irland, hvilket giver mig en ventetid på 6-8 uger.
>
> Det er de i deres gode ret til. Intet i deres fremgangsmåde er
ulovligt
> på nogen måde.
Det er de faktisk ikke. 6-8 uger ca. dobbelt så lang tid som
forbrugerstyrelsen accepterer og man kunne i princippet køre en sag.
Forbrugerstyrelsen vil dog ikke køre den (koster normalt 80kr) da
købsbeløbet er under 500kr. Det ved BJ-trading sikkert og så kan de gøre
som det passer dem.
6-8 uger er ikke at løse et problem inden for rimelig tid. BJ-trading må
dog selv bestemme om de vil ombytte, reparere eller sende tilbage til
Maxtor sålænge at problemet løses indenfor rimelig tid.
> > Det skulle vel ikke være nødvendig at sige, at jeg for længst har
købt en
> > anden harddisk - i en anden forretning - det er princippet jeg ikke
kan
> > snuppe.
>
> Så du vil at BJ Trading skal miste penge fordi du er utilfreds med at
> de overholder bestemmelserne?
Der er et vist tab ved at køre firma...
mvh Bernhard
| |
Jesper G. Poulsen (31-03-2004)
| Kommentar Fra : Jesper G. Poulsen |
Dato : 31-03-04 00:05 |
|
In article <Xxmac.292$KV1.199@news.get2net.dk>, bernhardNOSPAM@ege.cc
says...
Du ignorerede et FUT til den gruppe hvor debatten hører hjemme. Nu er
der XFUT til netiketten.
Vil du diskutere hvorfor du ikke kan overholde et simpelt FUT så
diskussionen overholder fundatserne, så skal du være velkommen. Men det
bliver i netiketten.
--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen
http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html
| |
Povl H. Pedersen (31-03-2004)
| Kommentar Fra : Povl H. Pedersen |
Dato : 31-03-04 06:13 |
|
In article <Xxmac.292$KV1.199@news.get2net.dk>, Bernhard Ege wrote:
> 6-8 uger er ikke at løse et problem inden for rimelig tid. BJ-trading må
> dog selv bestemme om de vil ombytte, reparere eller sende tilbage til
> Maxtor sålænge at problemet løses indenfor rimelig tid.
nej nej nej. Forbrugeren har valget mellem reparation eller
omlevering (ombytning). Læs købeloven.
| |
Kim Høegh-Guldberg (31-03-2004)
| Kommentar Fra : Kim Høegh-Guldberg |
Dato : 31-03-04 08:23 |
|
Nej, det er ikke op til forbrugeren. Det er op til forhandleren om varen
skal byttes ellers forsøges repareret.
"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> skrev i en
meddelelse news:slrnc6kkrq.2kc.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...
> In article <Xxmac.292$KV1.199@news.get2net.dk>, Bernhard Ege wrote:
> > 6-8 uger er ikke at løse et problem inden for rimelig tid. BJ-trading må
> > dog selv bestemme om de vil ombytte, reparere eller sende tilbage til
> > Maxtor sålænge at problemet løses indenfor rimelig tid.
>
> nej nej nej. Forbrugeren har valget mellem reparation eller
> omlevering (ombytning). Læs købeloven.
>
| |
Kenneth Iversen (08-04-2004)
| Kommentar Fra : Kenneth Iversen |
Dato : 08-04-04 01:53 |
|
"Kim Høegh-Guldberg" <delfol@kvalme.dk> skrev i en meddelelse
news:c4drkf$2oha$1@news.cybercity.dk...
> Nej, det er ikke op til forbrugeren. Det er op til forhandleren om varen
> skal byttes ellers forsøges repareret.
Det er afhængigt af hvor lang tid siden det er produktet er købt,
hvis jeg husker rigtigt.
/Kenneth
| |
Thomas Smedebøl (28-03-2005)
| Kommentar Fra : Thomas Smedebøl |
Dato : 28-03-05 23:12 |
|
>> Nej, det er ikke op til forbrugeren. Det er op til forhandleren om varen
>> skal byttes ellers forsøges repareret.
>
> Det er afhængigt af hvor lang tid siden det er produktet er købt,
> hvis jeg husker rigtigt.
Vil blot lige indskyde at jeg også har haft en rigtig dårlig oplevelse med
BJ-trading omkring en 1½ år gammel Maxtor disk, som pludselig stod af med
dårlige lyde og ingen læsning på disken. Disken er altid behandlet
forsvarligt (antistatisk ved montering og aldrig flyttet efter montage).
Maxtors utility PowerMax gav også en fejlmeddelelse, som Maxtor konkluderede
betød ombytning af disken.
Jeg ringer til bj-tradin, får et RMA nummer og sender den ind som
"Forsigtig"-pakke (kostede ca. 140,-) sammen med en forklarende
fejlbeskrivelse.
BJ-trading returnerer disken, og efter jeg tager kontakt til dem får jeg at
vide at deres teknikere ikke har kunne konstatere at fejlen var der fra
starten af, og at det er kundens opgave at sandsynliggøre at fejlen har
været der fra starten af så snart de første 6 måneder er gået. Jeg spørger
manden om ikke det er rimeligt sandsynligt at en harddisk der altid er
behandlet pænt og fornuftigt ikke går i stykker efter 18 måneder, med mindre
der har været noget galt fra starten, men det synes han ikke. Det korte af
det lange er at jeg ikke gider gå ind i en lang konflikt med BJ-trading, men
blot konstaterer at det er et firma jeg ikke længere ønsker at handle hos.
Jeg spurgte endda manden jeg talte med, om han kunne oplyse hvor mange % af
deres reklamationer hvor produktet var +6 måneder der faldt ud til kundens
fordel, men det kunne han ikke oplyse mig om :(
Jeg synes det er en rigtig dårlig holdning fra et firma, at misbruge den nye
købelov til at tørre varefejl af på kunderne.
Så mit råd er - hvis du vil handle med et reelt firma, så skal du ikke
handle med BJ-trading!
Mvh Thomas - som er skuffet.
| |
Hansen (28-03-2005)
| Kommentar Fra : Hansen |
Dato : 28-03-05 23:55 |
|
"Thomas Smedebøl" <whisdow@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42488180$0$246$14726298@news.sunsite.dk...
> >> Nej, det er ikke op til forbrugeren. Det er op til forhandleren om
varen
> >> skal byttes ellers forsøges repareret.
> >
> > Det er afhængigt af hvor lang tid siden det er produktet er købt,
> > hvis jeg husker rigtigt.
>
>
> Vil blot lige indskyde at jeg også har haft en rigtig dårlig oplevelse med
> BJ-trading omkring en 1½ år gammel Maxtor disk, som pludselig stod af med
> dårlige lyde og ingen læsning på disken. Disken er altid behandlet
> forsvarligt (antistatisk ved montering og aldrig flyttet efter montage).
> Maxtors utility PowerMax gav også en fejlmeddelelse, som Maxtor
konkluderede
> betød ombytning af disken.
>
> Jeg ringer til bj-tradin, får et RMA nummer og sender den ind som
> "Forsigtig"-pakke (kostede ca. 140,-) sammen med en forklarende
> fejlbeskrivelse.
>
> BJ-trading returnerer disken, og efter jeg tager kontakt til dem får jeg
at
> vide at deres teknikere ikke har kunne konstatere at fejlen var der fra
> starten af, og at det er kundens opgave at sandsynliggøre at fejlen har
> været der fra starten af så snart de første 6 måneder er gået. Jeg spørger
> manden om ikke det er rimeligt sandsynligt at en harddisk der altid er
> behandlet pænt og fornuftigt ikke går i stykker efter 18 måneder, med
mindre
> der har været noget galt fra starten, men det synes han ikke. Det korte af
> det lange er at jeg ikke gider gå ind i en lang konflikt med BJ-trading,
men
> blot konstaterer at det er et firma jeg ikke længere ønsker at handle hos.
> Jeg spurgte endda manden jeg talte med, om han kunne oplyse hvor mange %
af
> deres reklamationer hvor produktet var +6 måneder der faldt ud til kundens
> fordel, men det kunne han ikke oplyse mig om :(
>
> Jeg synes det er en rigtig dårlig holdning fra et firma, at misbruge den
nye
> købelov til at tørre varefejl af på kunderne.
>
> Så mit råd er - hvis du vil handle med et reelt firma, så skal du ikke
> handle med BJ-trading!
>
> Mvh Thomas - som er skuffet.
>
Og sur, fordi han ikke får sin vilje.
| |
Thomas Smedebøl (29-03-2005)
| Kommentar Fra : Thomas Smedebøl |
Dato : 29-03-05 10:44 |
|
> Og sur, fordi han ikke får sin vilje.
Ikke hver gang, kun når min vilje tilfældigvis er retfærdig. Formålet med 2
års reklamationsret er vel at produkter som udgangspunkt bør holde i 2 år.
Og eftersom denne harddisk ikke er blevet behandlet forkert burde den holde
i 2 år. Ergo må der have været en defekt fra starten af - at denne defekt
ikke har vist sig før 18 måned er jo ikke min skyld.
Hvordan ville du have det med at købe en bil hvor bagakslen knækker efter 18
måneder, og du bliverr spist af med beskeden - det er en sliddel (fordi den
roterer) så det står får egen regning?
Mvh Thomas
| |
Michael Lund Sørense~ (29-03-2005)
| Kommentar Fra : Michael Lund Sørense~ |
Dato : 29-03-05 11:30 |
|
"Thomas Smedebøl" <whisdow@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4249229e$0$238$14726298@news.sunsite.dk...
>> Og sur, fordi han ikke får sin vilje.
>
> Ikke hver gang, kun når min vilje tilfældigvis er retfærdig. Formålet med
> 2 års reklamationsret er vel at produkter som udgangspunkt bør holde i 2
> år. Og eftersom denne harddisk ikke er blevet behandlet forkert burde den
> holde i 2 år. Ergo må der have været en defekt fra starten af - at denne
> defekt ikke har vist sig før 18 måned er jo ikke min skyld.
>
> Hvordan ville du have det med at købe en bil hvor bagakslen knækker efter
> 18 måneder, og du bliverr spist af med beskeden - det er en sliddel (fordi
> den roterer) så det står får egen regning?
>
Kan du bevise at den ikke er behandlet forkert - fx været tabt på gulvet.
Kan du bevise at den ikke har været udsat for for høj varme, ect ??
Det er ikke nok at du påstår det - du skal kunne BEVISE det.
Har Maxtor ikke en service hvor man sender skidtet til dem og får en
ombytter ?
--
Hilsen
Michael Lund Sørensen
www.milux.dk www.gromit.dk/dvd
www.recordere.dk
| |
Ukendt (29-03-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 29-03-05 12:11 |
|
"Michael Lund Sørensen" <laeses-ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse
news:42492e2d$0$73735$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Kan du bevise at den ikke er behandlet forkert - fx været tabt på gulvet.
> Kan du bevise at den ikke har været udsat for for høj varme, ect ??
> Det er ikke nok at du påstår det - du skal kunne BEVISE det.
>
Det er jo netop det der er problemet. Man ved godt selv hvordan man har
behandlet sine ting, Og selvom man ved man har givet dem en førsteklasses
behandling kan man stadig blive spist af med at det er ens egen skyld.
Hvordan skal man kunne have bevis for en korrekt behandling ?
Mvh. Per Olsen
| |
Michael Lund Sørense~ (29-03-2005)
| Kommentar Fra : Michael Lund Sørense~ |
Dato : 29-03-05 13:00 |
|
"Per Olsen" <per.olsen snabel-a post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:424937b8$0$73806$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Michael Lund Sørensen" <laeses-ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse
> news:42492e2d$0$73735$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Kan du bevise at den ikke er behandlet forkert - fx været tabt på gulvet.
>> Kan du bevise at den ikke har været udsat for for høj varme, ect ??
>> Det er ikke nok at du påstår det - du skal kunne BEVISE det.
>>
> Hvordan skal man kunne have bevis for en korrekt behandling ?
>
Spørg forbruger rådet/styrrelsen - de er så glade for den lov de var med til
at lave og som efter min mening var en forringelse af den tidligere lov.
I dag har du lov til at gå ud i en skov og råbe alt hvad du vil
(underforstået at du ikke forstyrer andre!) - det kaldes Reklamationsret.
--
Hilsen
Michael Lund Sørensen
www.milux.dk www.gromit.dk/dvd
www.recordere.dk
| |
N_B_DK (29-03-2005)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 29-03-05 16:57 |
|
Michael Lund Sørensen wrote:
> Spørg forbruger rådet/styrrelsen - de er så glade for den lov de var
> med til at lave og som efter min mening var en forringelse af den
> tidligere lov.
Som de nu også selv har indrømmet faktisk har gjort det ringere for
forbrugerne (stod på txttv for noget tid siden)
> I dag har du lov til at gå ud i en skov og råbe alt hvad du vil
> (underforstået at du ikke forstyrer andre!) - det kaldes
> Reklamationsret.
LOL ;)
--
MVH.
N_B_DK
Email adressen er gyldig.
| |
Esben (30-03-2005)
| Kommentar Fra : Esben |
Dato : 30-03-05 02:31 |
|
"Michael Lund Sørensen" <laeses-ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse
news:4249435a$0$73722$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> Spørg forbruger rådet/styrrelsen - de er så glade for den lov de var med
> til at lave og som efter min mening var en forringelse af den tidligere
> lov.
Sagde den tidligere lov ikke mere eller mindre det samme som nu, bortset fra
at der ikke var en "formodningsperiode" på 6 måneder?
--
Esben
| |
Thomas Smedebøl (29-03-2005)
| Kommentar Fra : Thomas Smedebøl |
Dato : 29-03-05 12:17 |
|
> Kan du bevise at den ikke er behandlet forkert - fx været tabt på gulvet.
> Kan du bevise at den ikke har været udsat for for høj varme, ect ??
> Det er ikke nok at du påstår det - du skal kunne BEVISE det.
Jeg skal ikke bevise noget som helst, jeg skal sandsynliggøre det, og det
har jeg imho gjort gennem min udtalelse om at jeg har behandlet den
ordentligt. Ingen forbrugere vil være i stand til at BEVISE at en fejl har
eksisteret siden leveringen. Men jeg skulle da gerne afgive en tro-og-love
ang. behandlingen hvis det kunne have hjulpet.
> Har Maxtor ikke en service hvor man sender skidtet til dem og får en
> ombytter ?
Jo - og maxtor bytter den også, men det er ikke det der er min pointe. Min
pointe er at BJ-trading burde have byttet/repareret, men slipper for denne
forpligtigelse ved at sjofle kunderne. At Maxtor har en fin kundeservice er
en helt anden historie.
Mvh Thomas
> --
> Hilsen
>
> Michael Lund Sørensen
> www.milux.dk www.gromit.dk/dvd
> www.recordere.dk
>
| |
Michael Lund Sørense~ (29-03-2005)
| Kommentar Fra : Michael Lund Sørense~ |
Dato : 29-03-05 12:58 |
|
"Thomas Smedebøl" <whisdow@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42493852$0$249$14726298@news.sunsite.dk...
>> Kan du bevise at den ikke er behandlet forkert - fx været tabt på gulvet.
>> Kan du bevise at den ikke har været udsat for for høj varme, ect ??
>> Det er ikke nok at du påstår det - du skal kunne BEVISE det.
> Jeg skal ikke bevise noget som helst, jeg skal sandsynliggøre det, og det
> har jeg imho gjort gennem min udtalelse om at jeg har behandlet den
> ordentligt. Ingen forbrugere vil være i stand til at BEVISE at en fejl
> har eksisteret siden leveringen. Men jeg skulle da gerne afgive en
> tro-og-love ang. behandlingen hvis det kunne have hjulpet.
>
Men det er jo ikke BJ/forhandlerens problem - det er Købelovens problem.
BJ overholder Købeloven!
Og jeg tror ikke at fejlen har været der fra starten. Den er kommet - pga
slid eller andet.
>> Har Maxtor ikke en service hvor man sender skidtet til dem og får en
>> ombytter ?
> Jo - og maxtor bytter den også, men det er ikke det der er min pointe. Min
> pointe er at BJ-trading burde have byttet/repareret, men slipper for denne
> forpligtigelse ved at sjofle kunderne. At Maxtor har en fin kundeservice
> er en helt anden historie.
>
Den er ikke finere end andre harddisk producenters tilsvarende service.
--
Hilsen
Michael Lund Sørensen
www.milux.dk www.gromit.dk/dvd
www.recordere.dk
| |
Verner (29-03-2005)
| Kommentar Fra : Verner |
Dato : 29-03-05 14:10 |
|
On Tue, 29 Mar 2005 13:58:18 +0200, "Michael Lund Sørensen"
<laeses-ikke@gromit.dk> wrote:
>Men det er jo ikke BJ/forhandlerens problem - det er Købelovens problem.
>BJ overholder Købeloven!
Nej det ved gud da de ikke gør - de behandler kunden svinsk og
ligegyldigt under påberåbelse af købeloven som de bevidst
misfortolker.
>Og jeg tror ikke at fejlen har været der fra starten. Den er kommet - pga
>slid eller andet.
En harddisk skal ikke slides op på under 2 år.
>> Jo - og maxtor bytter den også, men det er ikke det der er min pointe.
Maxtor gør lige nøjagtigt det, som BJ burde have gjort omgående hvis
de havde haft bare en lille smule forretningsmoral !
De burde skamme sig - så mit råd er også: Hold jer væk fra BJ - de
overholder ikke købeloven.
Verner
| |
Michael Lund Sørense~ (29-03-2005)
| Kommentar Fra : Michael Lund Sørense~ |
Dato : 29-03-05 20:45 |
|
"Verner" <Vernerha@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:57ki4196pr5m658824pdkosvhrd3hgib3d@4ax.com...
> On Tue, 29 Mar 2005 13:58:18 +0200, "Michael Lund Sørensen"
> <laeses-ikke@gromit.dk> wrote:
>
>
>>Men det er jo ikke BJ/forhandlerens problem - det er Købelovens problem.
>>BJ overholder Købeloven!
>
> Nej det ved gud da de ikke gør - de behandler kunden svinsk og
> ligegyldigt under påberåbelse af købeloven som de bevidst
> misfortolker.
Det er din fortolkning.
>
>>Og jeg tror ikke at fejlen har været der fra starten. Den er kommet - pga
>>slid eller andet.
>
> En harddisk skal ikke slides op på under 2 år.
Hvorfor gav de fleste harddisk producenter så kun et års garanti for netop
1½ år siden. Garantiperioden blev jo netop reduceret fra 3 år til 1 år!
Idag er det atter muligt at få mere end 1 års garanti på harddiske.
--
Hilsen
Michael Lund Sørensen
www.milux.dk www.gromit.dk/dvd
www.recordere.dk
| |
Mogens Nielsen (29-03-2005)
| Kommentar Fra : Mogens Nielsen |
Dato : 29-03-05 20:27 |
|
"Michael Lund Sørensen" <laeses-ikke@gromit.dk> wrote in message
news:424942d8$0$73759$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>
KLIP
> Men det er jo ikke BJ/forhandlerens problem - det er Købelovens problem.
> BJ overholder Købeloven!
>
> Og jeg tror ikke at fejlen har været der fra starten. Den er kommet - pga
> slid eller andet.
KLIP
Hvis det er slid har fejlen vel været der fra starten af.
Den bør holde længere end 18 mdr.
Mogens
| |
Peter (29-03-2005)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 29-03-05 16:45 |
|
"Michael Lund Sørensen" <laeses-ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse
news:42492e2d$0$73735$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> Kan du bevise at den ikke er behandlet forkert - fx været tabt på gulvet.
> Kan du bevise at den ikke har været udsat for for høj varme, ect ??
> Det er ikke nok at du påstår det - du skal kunne BEVISE det.
Kan du ikke lige dokumentere det!
Hvis køber påstår, at harddisken er behandlet korrekt, er det BJ, der skal
bevise, at det ikke er tilfældet.
Den nye købelov er ikke ringere, end den gamle, tværtimod, men visse
elendige forhandlere misfortolker den bevist.
I den gamle købelov, havde du et års reklamationsret, men bevis byrden for,
om fejlen var der fra starten eller opstået på grund af forkert brug, er den
samme som i den nye købelov. Den nye købelov giver dig som et plus på 6
måneder, hvor man som givet, går ud fra at fejlen var der ved leveringen.
Det fritager dog på ingen måde, BJ for at reparere en harddisk der går i
stykker, på et senere tidspunkt, inden for reklamations fristen.
Den service BJ leverer, har været ude på glidetur de sidste par år, og er
blevet dårligere og dårligere, derfor har jeg for længst lagt mine indkøb
andet sted, og kan kun opfordre andre til at gøre det samme. Det er den
eneste måde de lærer det på.
Peter B
| |
Michael Lund Sørense~ (29-03-2005)
| Kommentar Fra : Michael Lund Sørense~ |
Dato : 29-03-05 20:52 |
|
"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:424977f3$0$158$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Michael Lund Sørensen" <laeses-ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse
> news:42492e2d$0$73735$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>
>> Kan du bevise at den ikke er behandlet forkert - fx været tabt på gulvet.
>> Kan du bevise at den ikke har været udsat for for høj varme, ect ??
>> Det er ikke nok at du påstår det - du skal kunne BEVISE det.
>
>
> Kan du ikke lige dokumentere det!
Jo nemt fra Forbrugerrådets hjemmeside: Bemærk den sidste sætning!!!
Formodningsreglen/6-måneders reglen
En anden vigtig ændring i den nye købelov er, at man inden for de første 6
måneder af den 2-årige reklamationsfrist opererer med en såkaldt
formodningsregel. Formodningsreglen betyder, at hvis varen går i stykker
inden for de første 6 måneder efter købet, er der en formodning for, at
varen var defekt fra start af. Det betyder samtidig, at inden for de første
6 måneder er det sælgeren, der skal bevise, at kunden har behandlet varen
forkert.
Efter den normale bevisbyrderegel er det forbrugeren, der skal bevise, at
der er en mangel ved varen, men denne hovedregel undtages i den nye købelov
inden for de første 6 måneder efter købet.
http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/kobelov/
>
> Hvis køber påstår, at harddisken er behandlet korrekt, er det BJ, der skal
> bevise, at det ikke er tilfældet.
Nej da.
Citat"Efter den normale bevisbyrderegel er det forbrugeren, der skal bevise,
at der er en mangel ved varen, men denne hovedregel undtages i den nye
købelov inden for de første 6 måneder efter købet."
>
> Den nye købelov er ikke ringere, end den gamle, tværtimod, men visse
> elendige forhandlere misfortolker den bevist.
> I den gamle købelov, havde du et års reklamationsret, men bevis byrden
> for, om fejlen var der fra starten eller opstået på grund af forkert brug,
> er den samme som i den nye købelov. Den nye købelov giver dig som et plus
> på 6 måneder, hvor man som givet, går ud fra at fejlen var der ved
> leveringen. Det fritager dog på ingen måde, BJ for at reparere en harddisk
> der går i stykker, på et senere tidspunkt, inden for reklamations fristen.
Som jeg læser den nye købelov er den lig den gamle i de første 6 måneder.
Derudover har du ret til at reklamere i 1½ år (mod tidligere ½ års garanti),
men forhandleren behøver ikke at gøre noget ved det, for bevisbyrden er som
angivet på Forbrugerrådets side KUNDENS. Og kunden står utrolig dårligt.
>
--
Hilsen
Michael Lund Sørensen
www.milux.dk www.gromit.dk/dvd
www.recordere.dk
| |
Per Nielsen (29-03-2005)
| Kommentar Fra : Per Nielsen |
Dato : 29-03-05 22:28 |
|
Michael Lund Sørensen wrote:
> Som jeg læser den nye købelov er den lig den gamle i de første 6
> måneder. Derudover har du ret til at reklamere i 1½ år (mod tidligere
> ½ års garanti), men forhandleren behøver ikke at gøre noget ved det,
> for bevisbyrden er som angivet på Forbrugerrådets side KUNDENS. Og
> kunden står utrolig dårligt.
Det er så her (kundeservice) de gode butikker adskiller sig fra de mindre
gode. Og sidstnævnte handler man så aldrig hos mere. Når vi snakker EDB-grej
går jeg ikke mere så højt op i om jeg kan spare de sidste 100 kr, så vil jeg
hellere lægge det lidt mere hos en forhandler jeg stoler på, og som før har
givet mig god service i forbindelse med 2 års reklamationsretten. Så jeg har
mine favoritter på EDBpriser, og så er der nogle enkelte jeg aldrig handler
hos mere
| |
Peter (29-03-2005)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 29-03-05 23:30 |
|
"Michael Lund Sørensen" <laeses-ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse
news:4249b1ce$0$73763$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> Jo nemt fra Forbrugerrådets hjemmeside: Bemærk den sidste sætning!!!
>
> Formodningsreglen/6-måneders reglen
> En anden vigtig ændring i den nye købelov er, at man inden for de første 6
> måneder af den 2-årige reklamationsfrist opererer med en såkaldt
> formodningsregel. Formodningsreglen betyder, at hvis varen går i stykker
> inden for de første 6 måneder efter købet, er der en formodning for, at
> varen var defekt fra start af. Det betyder samtidig, at inden for de
> første 6 måneder er det sælgeren, der skal bevise, at kunden har behandlet
> varen forkert.
>
> Efter den normale bevisbyrderegel er det forbrugeren, der skal bevise, at
> der er en mangel ved varen, men denne hovedregel undtages i den nye
> købelov inden for de første 6 måneder efter købet.
>
> http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/kobelov/
Ja, og det har været oppe og vende i forbruger udsendelser utallige gange,
og stadig misfortolker du det, nøjagtig som BJ-Trading. Er du ansat der, hos
Fona eller Merlin, eller er du bare almindelig tungnem.
De første 6 måneder er noget nyt.
De sidste 1½ år er nøjagtig, som købeloven var før, for dengang havde kunden
også bevisbyrden, det var bare ikke udtrykkelig nævnt i lovteksten. Nu er
der så smarte forretningsdrivende, der tror de kan løbe fra deres ansvar,
ved at vende loven mod forbruger, p.g.a den lidt vage formulering, noget som
flere af dem har lært, kan være dyrt. Forbrugerklagenævnet er klar over
problemet og lovteksten er ved at blive ændre, så den ikke kan misforstået.
Går noget i stykker inden for de første 6 måneder, formodes fejlen at have
været til stede ved købet.
Går noget i stykker efter de første 6 måneder og 1½ år frem, skal sælge
afhjælpe fejlen, med mindre det er bevisligt, at kunder ikke har behandlet
det købte korrekt.
En harddisk skal kunne holde mere end 2 år, og går den i stykker inden, er
der med stor sandsynlighed tale om en fabrikations fejl. Hævder du, at du
har brugt og behandlet harddisken efter normale forskrifter, er det op til
sælger bevise, at det ikke er tilfældet, eller også skal han reparere eller
ombytte den.
Peter B
| |
Michael Lund Sørense~ (29-03-2005)
| Kommentar Fra : Michael Lund Sørense~ |
Dato : 29-03-05 23:49 |
|
"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4249d6f8$0$184$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Michael Lund Sørensen" <laeses-ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse
> news:4249b1ce$0$73763$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>
>> Jo nemt fra Forbrugerrådets hjemmeside: Bemærk den sidste sætning!!!
>>
>> Formodningsreglen/6-måneders reglen
>> En anden vigtig ændring i den nye købelov er, at man inden for de første
>> 6 måneder af den 2-årige reklamationsfrist opererer med en såkaldt
>> formodningsregel. Formodningsreglen betyder, at hvis varen går i stykker
>> inden for de første 6 måneder efter købet, er der en formodning for, at
>> varen var defekt fra start af. Det betyder samtidig, at inden for de
>> første 6 måneder er det sælgeren, der skal bevise, at kunden har
>> behandlet varen forkert.
>>
>> Efter den normale bevisbyrderegel er det forbrugeren, der skal bevise, at
>> der er en mangel ved varen, men denne hovedregel undtages i den nye
>> købelov inden for de første 6 måneder efter købet.
>>
>> http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/kobelov/
>
>
> Ja, og det har været oppe og vende i forbruger udsendelser utallige gange,
> og stadig misfortolker du det, nøjagtig som BJ-Trading. Er du ansat der,
> hos Fona eller Merlin, eller er du bare almindelig tungnem.
>
Du mener altså at personlig tilsvining er den bedste diskutions form.
Jeg er ikke ansat i nogen af de nævnte firmaer og har INGEN part i denne
sag.
Og grundet din personlige tilsvining stopper vores diskution her.
>
> Peter B
>
--
Hxxxxx
Michael Lund Sørensen
www.milux.dk www.gromit.dk/dvd
www.recordere.dk
| |
Howard (29-03-2005)
| Kommentar Fra : Howard |
Dato : 29-03-05 21:32 |
|
"Thomas Smedebøl" <whisdow@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4249229e$0$238$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Og eftersom denne harddisk ikke er blevet behandlet forkert burde den
> holde i 2 år.
De siger de jo allesammen!
Altså kunderne at de ikke har behandlet varen forkert.
Kunder gør jo aldrig noget galt, eller så kender de en ekspert
Carsten
| |
Thomas Smedebøl (29-03-2005)
| Kommentar Fra : Thomas Smedebøl |
Dato : 29-03-05 22:47 |
|
> De siger de jo allesammen!
> Altså kunderne at de ikke har behandlet varen forkert.
> Kunder gør jo aldrig noget galt, eller så kender de en ekspert
Meget muligt, men nu har jeg lidt at have det i, med uddannelse og arbejde
inden for branchen ved jeg godt hvordan en harddisk skal behandles, og når
det drejer sig om en disk med de eneste videofilm af min lille niece kunne
det ikke falde mig ind at tage risici med denne disk.
Jeg har tidligere haft en disk jeg tog med rundt i lommen, var den gået i
stykker ville ingen forhandler da have hørt et ondt ord for det.
Mvh Thomas
| |
Esben (30-03-2005)
| Kommentar Fra : Esben |
Dato : 30-03-05 02:38 |
|
"Thomas Smedebøl" <whisdow@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4249cc03$0$43994$14726298@news.sunsite.dk...
> Meget muligt, men nu har jeg lidt at have det i, med uddannelse og arbejde
> inden for branchen ved jeg godt hvordan en harddisk skal behandles, og når
> det drejer sig om en disk med de eneste videofilm af min lille niece kunne
> det ikke falde mig ind at tage risici med denne disk.
Lærte I ikke noget om opbevaring af kritisk data på den uddannelse?
--
Esben
| |
Thomas Smedebøl (30-03-2005)
| Kommentar Fra : Thomas Smedebøl |
Dato : 30-03-05 15:20 |
|
> Lærte I ikke noget om opbevaring af kritisk data på den uddannelse?
Jo - men at arbejde med tape-backup eller raid i hjemmet er overkill i mit
budget. Jeg tager normalt backup på dvd, men i dette tilfælde var da tale om
uredigeret film, som fylder mere end der kan være på en dvd. Planen var at
redigere filmen og kompilere den til dvd - desværre stod disken af midtvejs
:(
Mvh Thomas
| |
Jesper G. Poulsen (05-04-2005)
| Kommentar Fra : Jesper G. Poulsen |
Dato : 05-04-05 17:35 |
|
Thomas Smedebøl skrev:
> en dvd. Planen var at redigere filmen og kompilere den til dvd -
> desværre stod disken af midtvejs :(
Sletter du båndet inden du er færdig med at redigere dine optagelser?
--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen - Linux Registered User #316493
- Look, this is Debian. They don’t release things until you have to
fire rockets at the thing to stop it working
| |
Howard (29-03-2005)
| Kommentar Fra : Howard |
Dato : 29-03-05 07:18 |
|
"Thomas Smedebøl" <whisdow@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42488180$0$246$14726298@news.sunsite.dk...
>
> BJ-trading returnerer disken, og efter jeg tager kontakt til dem får jeg
> at vide at deres teknikere ikke har kunne konstatere at fejlen var der fra
> starten af, og at det er kundens opgave at sandsynliggøre at fejlen har
> været der fra starten af så snart de første 6 måneder er gået. Jeg spørger
> manden om ikke det er rimeligt sandsynligt at en harddisk der altid er
> behandlet pænt og fornuftigt ikke går i stykker efter 18 måneder, med
> mindre der har været noget galt fra starten, men det synes han ikke. Det
> korte af det lange er at jeg ikke gider gå ind i en lang konflikt med
> BJ-trading, men blot konstaterer at det er et firma jeg ikke længere
> ønsker at handle hos. Jeg spurgte endda manden jeg talte med, om han kunne
> oplyse hvor mange % af deres reklamationer hvor produktet var +6 måneder
> der faldt ud til kundens fordel, men det kunne han ikke oplyse mig om :(
>
> Jeg synes det er en rigtig dårlig holdning fra et firma, at misbruge den
> nye købelov til at tørre varefejl af på kunderne.
>
> Så mit råd er - hvis du vil handle med et reelt firma, så skal du ikke
> handle med BJ-trading!
>
> Mvh Thomas - som er skuffet.
Kan kun sige at jeg IKKE føler med dig!
Kan slet ikke se de misbruger den nye lov.
Hvis HD har haft den fejl fra starten som du påstår, så tror jeg bestemt
ikke der går 1½ år før den viser sig.
Men kan da godt forstå at du er sur over den ikke holder længer end 1½ år,
men hvis jeg var dig så vil jeg gå ind på MAXTOR hjemmeside og undersøge
hvor lang fabriksgaranti der er tilbage på HD (2-3 år) og udfylde en
returformular og sende den tilbage til Maxtor selv (vist nok på Maxtos
regning) og vente på at få en anden.
Carsten
| |
Klaus (29-03-2005)
| Kommentar Fra : Klaus |
Dato : 29-03-05 15:03 |
|
> Hvis HD har haft den fejl fra starten som du påstår, så tror jeg
> bestemt ikke der går 1½ år før den viser sig.
Hvis køber efter de første 6 måneder anfører at produktet er behandlet
efter brugsanvisningen, går "bevisførelsen" over på forhandleren. Han
skal da sandsynliggøre at produktet er blevet mishandlet.
Klaus H
| |
Thomas Smedebøl (29-03-2005)
| Kommentar Fra : Thomas Smedebøl |
Dato : 29-03-05 17:24 |
|
> Hvis køber efter de første 6 måneder anfører at produktet er behandlet
> efter brugsanvisningen, går "bevisførelsen" over på forhandleren. Han skal
> da sandsynliggøre at produktet er blevet mishandlet.
Har du en kilde på ovenstående? - det lyder nemlig som noget jeg gerne ville
ringe og fortælle BJ-trading.
Mvh Thomas
| |
Michael Lund Sørense~ (29-03-2005)
| Kommentar Fra : Michael Lund Sørense~ |
Dato : 29-03-05 20:55 |
|
"Thomas Smedebøl" <whisdow@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4249815f$0$243$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Hvis køber efter de første 6 måneder anfører at produktet er behandlet
>> efter brugsanvisningen, går "bevisførelsen" over på forhandleren. Han
>> skal da sandsynliggøre at produktet er blevet mishandlet.
>
> Har du en kilde på ovenstående? - det lyder nemlig som noget jeg gerne
> ville ringe og fortælle BJ-trading.
>
> Mvh Thomas
>
Ja det vil være rart at få kilden til de sætninger!
--
Hilsen
Michael Lund Sørensen
www.milux.dk www.gromit.dk/dvd
www.recordere.dk
| |
Allan / Kolding (29-03-2005)
| Kommentar Fra : Allan / Kolding |
Dato : 29-03-05 18:08 |
|
Ja...jeg har kun gode ord om Bj.
Fik byttet en Maxtor 120 Gb Sata. for 3/4 år siden.
Den klikkede blot, men virkede faktisk udemærket.
Ringede til dem og vi lod den kører et måeneder.
Dog syntes jeg det blev værre, og på 4 dage havde jeg en ny.
Og så bad jeg oven i købet om at få en Seegate istedet.
Og vola uden beregning, jeg fik en Seegate 120 Gb Sata retur.
Også havde jeg ikke engang kørt PowerMax på den, så jeg ved faktisk ikke
om den havde en fejlkode.
Bedre kundeservice kan man da vist ikke forlange.
Det var blot min mening om BJ-Traiding
--
Allan / Kolding
| |
Mogens Nielsen (29-03-2005)
| Kommentar Fra : Mogens Nielsen |
Dato : 29-03-05 20:30 |
|
"Allan / Kolding" <bruhn.allan@VÆKstofanet.dk> wrote in message
news:42498b54$0$632$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Ja...jeg har kun gode ord om Bj.
>
> Fik byttet en Maxtor 120 Gb Sata. for 3/4 år siden.
KLIP
Og hvor gammel var den så?
Mogens
| |
Allan / Kolding (30-03-2005)
| Kommentar Fra : Allan / Kolding |
Dato : 30-03-05 19:55 |
|
"Mogens Nielsen" <willemoesgade@gmail.com.invalid> skrev i en meddelelse
news:u0i2e.508$RV.143@news.get2net.dk...
>> Fik byttet en Maxtor 120 Gb Sata. for 3/4 år siden.
>
> KLIP
>
> Og hvor gammel var den så?
Den var knap 1 år gammel.
Jeg skal da være ærlig og sige at jeg ikke turde vente
længere, med at få den byttet / lave RMA på den.
Og det gik som sagt rigtigt fint.
Allan / Kolding
KLIP
| |
Jeppe Jensen (29-03-2005)
| Kommentar Fra : Jeppe Jensen |
Dato : 29-03-05 20:20 |
|
Jamen så skal den anden side da også belyses, har handlet der 3 gange alle
gange til fuld tilfredshed, det eneste man kunne sætte en finger på er deres
efterhånden gamle design på site. Men er nu 2 år siden så kan da være de har
ændret sig.
vh
jeppe
| |
"Morten Bjergstrøm" (30-03-2005)
| Kommentar Fra : "Morten Bjergstrøm" |
Dato : 30-03-05 07:49 |
|
"Michael Lund Sørensen" <laeses-ikke@gromit.dk> skrev:
>>>Men det er jo ikke BJ/forhandlerens problem - det er Købelovens
>>>problem. BJ overholder Købeloven!
>>
>> Nej det ved gud da de ikke gør - de behandler kunden svinsk og
>> ligegyldigt under påberåbelse af købeloven som de bevidst
>> misfortolker.
>
> Det er din fortolkning.
Ja og alle andre der ved hvordan købeloven skal forstås mener det
samme.
Butikkerne misforstår bevidst købeloven fordi de er sure på de danske
politikere over at den "nye" købelov blev gennemført uden, at de danske
forhandleres organisationer blev taget ret meget med på råd - de har
beklageligvis bare ikke forstået at der er tale om en implementering af
et EU-direktiv (der endda skete for sent!) og selve
lovgivningsprocessen i EU er ret lukket i forhold til lokal dansk
lovgivning.
>>>Og jeg tror ikke at fejlen har været der fra starten. Den er
>>>kommet - pga slid eller andet.
>>
>> En harddisk skal ikke slides op på under 2 år.
>
> Hvorfor gav de fleste harddisk producenter så kun et års garanti
> for netop 1½ år siden.
Fordi det er noget ekstra som de ikke behøver at give som giver en
omkostning. Når konkurrenceparametrene netop i første omgang er prisen
og der ikke er flere ting at skære omkostningsniveuaet på i
produktionen så er der stort set kun producentgarantien tilbage.
--
Morten http://miljokemi.dk
Chilidyrkning med debatforum http://miljokemi.dk/chili
Fotogalleri http://miljokemi.dk/coppermine
| |
"Morten Bjergstrøm" (30-03-2005)
| Kommentar Fra : "Morten Bjergstrøm" |
Dato : 30-03-05 07:43 |
|
"Esben" <esben@gruf.LAND> skrev:
>> Spørg forbruger rådet/styrrelsen - de er så glade for den lov de
>> var med til at lave og som efter min mening var en forringelse af
>> den tidligere lov.
>
> Sagde den tidligere lov ikke mere eller mindre det samme som nu,
> bortset fra at der ikke var en "formodningsperiode" på 6 måneder?
Jo og reklamationsretten gjaldt kun et år og med den nye lov er det som
udgangspunkt køber der vælger om der skal repareres, ombyttes eller
ophæves men ellers er der tale om samme lov.
Det er forhandleren der ikke har fattet den nye købelov og ikke har
forstået, at det er rigeligt bevis når forbrugeren angiver, at der er
tale om et produkt der normalt forventes at holde længere end det
gjorde samt, at forbrugeren har behandlet produktet korrekt. Når
forbrugerne har gjort dette klart er det forhandleren der skal
modbevise dette, hvis forhandleren ikke er istand til det så skal
reparationsomkostninger mv. dækkes af forhandleren.
Man kan iøvrigt kun advare forhandlerne om at handle som en del er
begyndt for det kommer til at give voldsomt tilbageslag med dårlig
omtale og deraf færre kunder samt de retssager der uundgåeligt kommer
som forhandleren i +80% af tilfældende vil tabe (baseret på tidligere
statistikker).
--
Morten http://miljokemi.dk
Chilidyrkning med debatforum http://miljokemi.dk/chili
Fotogalleri http://miljokemi.dk/coppermine
| |
"Morten Bjergstrøm" (30-03-2005)
| Kommentar Fra : "Morten Bjergstrøm" |
Dato : 30-03-05 07:45 |
|
"Michael Lund Sørensen" <laeses-ikke@gromit.dk> skrev:
>> Jeg skal ikke bevise noget som helst, jeg skal sandsynliggøre
>> det, og det har jeg imho gjort gennem min udtalelse om at jeg har
>> behandlet den ordentligt. Ingen forbrugere vil være i stand til
>> at BEVISE at en fejl har eksisteret siden leveringen. Men jeg
>> skulle da gerne afgive en tro-og-love ang. behandlingen hvis det
>> kunne have hjulpet.
>>
> Men det er jo ikke BJ/forhandlerens problem - det er Købelovens
> problem. BJ overholder Købeloven!
Nej. Thomas har ført bevis for sin påstand. Det er derefter op til
forhandleren at modbevise Thomas' påstand.
> Og jeg tror ikke at fejlen har været der fra starten. Den er
> kommet - pga slid eller andet.
Det kan forventes at en harddisk holder mere end 2 år. Hvis den ikke
gør det har der været en fejl tilstede på købstidspunktet.
--
Morten http://miljokemi.dk
Chilidyrkning med debatforum http://miljokemi.dk/chili
Fotogalleri http://miljokemi.dk/coppermine
| |
"Morten Bjergstrøm" (30-03-2005)
| Kommentar Fra : "Morten Bjergstrøm" |
Dato : 30-03-05 07:52 |
|
"Michael Lund Sørensen" <laeses-ikke@gromit.dk> skrev:
>> Kan du ikke lige dokumentere det!
>
> Jo nemt fra Forbrugerrådets hjemmeside: Bemærk den sidste
> sætning!!!
Prøv at forstå det du citerer.
>> Hvis køber påstår, at harddisken er behandlet korrekt, er det BJ,
>> der skal bevise, at det ikke er tilfældet.
>
> Nej da.
Jo.
> Citat"Efter den normale bevisbyrderegel er det forbrugeren, der
> skal bevise, at der er en mangel ved varen, men denne hovedregel
> undtages i den nye købelov inden for de første 6 måneder efter
> købet."
Ja og der er ikke tale om et bevis i hverken matematisk eller
strafferetlig forstand. At give udtryk for at det kan forventes at
harddisken kan holde mere end x måneder samt, at den er behandlet
korrekt er rigeligt bevis.
> Som jeg læser den nye købelov er den lig den gamle i de første 6
> måneder.
Forkert. De 6 måneder er en ændring fra tidligere hvor der ikke var en
formodningsregel. Resten er identisk.
> Derudover har du ret til at reklamere i 1½ år (mod
> tidligere ½ års garanti), men forhandleren behøver ikke at gøre
> noget ved det, for bevisbyrden er som angivet på Forbrugerrådets
> side KUNDENS. Og kunden står utrolig dårligt.
Nej kunden står rigtigt godt.
--
Morten http://miljokemi.dk
Chilidyrkning med debatforum http://miljokemi.dk/chili
Fotogalleri http://miljokemi.dk/coppermine
| |
Lene Skov Mikkelsen (30-03-2004)
| Kommentar Fra : Lene Skov Mikkelsen |
Dato : 30-03-04 23:10 |
|
> Bj-Trading, har valgt, i stedet for en ombytning, at sende harddisken til
> reparation i Irland, hvilket giver mig en ventetid på 6-8 uger.
Har du overvejet selv at sende disken til Maxtor? Det plejer altid at
være hurtigere end at gå gennem forhandleren.
Der ud over synes jeg nu at Midt-Data er utroligt flinke at snakke med. De
skal bare lige huske at tjekke indpakningen på tidligere forsøgt solgte
skærme inden de sælger dem igen ;P
- Lene
http://piv.nu/
| |
Mich@el (30-03-2004)
| Kommentar Fra : Mich@el |
Dato : 30-03-04 23:21 |
|
Hejsa...
Tjaaa, jeg har handlet hos BJ-Trading mange gange, og levering & service har
altid været i top.
Mvh.
Mick
| |
Kim Høegh-Guldberg (31-03-2004)
| Kommentar Fra : Kim Høegh-Guldberg |
Dato : 31-03-04 08:24 |
|
Mon ikke man blot kan udlede, at du har været uheldig??
Efter de andre indlæg at dømme plejer BJ-Trading at være fine nok
Kim
"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4069d89e$0$170$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Jeg købte den 11/9/2003 en 30 GB Maxtor hos BJ-Trading i Thorsø.
> Den 17/3/2004, blev harddisken indleveret til ombytning, på grund af flere
> nedbrud.
>
> Første gang viste PC-check adskillige header fejl, men det lykkedes, med
et
> lavformat check, at få den til at køre igen. Det hold desværre kun en uge,
> hvor efter den brød endelig sammen. Denne gang viste Pc-Check endnu flere
> headerfejl.
>
> Bj-Trading, har valgt, i stedet for en ombytning, at sende harddisken til
> reparation i Irland, hvilket giver mig en ventetid på 6-8 uger.
>
> Jeg kan acceptere en uge til at undersøge en harddisk og derefter
ombytning,
> eller pengene retur.
>
> Vi taler om en harddisk til en udsalgspris på kr. 429,00, hvilket giver en
> produktions pris omkring de kr. 100.
>
> Ingen skal bilde mig ind, at nogen koster fragt frem og tilbage mellem
> Danmark og Irland, samt bekoster en reparation på noget til en værdi af
kr.
> 100.
>
> Jeg kan kun konkludere, at BJ-Trading har meldt sig ind i samme klub, som
> Midtdata i Viborg, Jeg har ellers til dato været særdeles godt tilfreds
med
> BJ-Tradings service, men ønsker nu ikke mere efter denne omgang, at handle
> med dem. Selv den flabede tone, både i telefonen og pr. mail er den samme
> som man bliver udsat for hos Midtdata, så er der nogen der ikke ønsker, at
> blive udsat for den slags, er i hermed advaret.
>
> Peter B
>
> Det skulle vel ikke være nødvendig at sige, at jeg for længst har købt en
> anden harddisk - i en anden forretning - det er princippet jeg ikke kan
> snuppe.
>
>
| |
csm (31-03-2004)
| Kommentar Fra : csm |
Dato : 31-03-04 09:03 |
|
Jeg har prøvet det samme ! en defekt cd brænder (Lite-on ,godt nok 11 mdr.
gammel) - men der vil
de ikke ombytte u.b. - den røg til rep. i 8 uger (8!!!!!) for en brænder til
max 300,00 --- tsk tsk tsk
det endte dog med at jeg fik byttet skidtet til den nyere brænder(aopen)
u.b. - men alligevel, det skulle de kunne gøre bedre.
Jeg har prøvet det samme med IT butikken, magen til ubehøvlede folk skal man
lede længe efter.
Det er sidste gang min browser kommer der forbi.
Det er vel bare MEGET om stændigt når ting skal retur
ps. Handler dog stadig med Bj-Trading, da jeg trods alt har haft flest
positive oplevelser med dem.
"Peter" <doc_069X@hotmail.com> wrote in message
news:4069d89e$0$170$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Jeg købte den 11/9/2003 en 30 GB Maxtor hos BJ-Trading i Thorsø.
> Den 17/3/2004, blev harddisken indleveret til ombytning, på grund af flere
> nedbrud.
>
> Første gang viste PC-check adskillige header fejl, men det lykkedes, med
et
> lavformat check, at få den til at køre igen. Det hold desværre kun en uge,
> hvor efter den brød endelig sammen. Denne gang viste Pc-Check endnu flere
> headerfejl.
>
> Bj-Trading, har valgt, i stedet for en ombytning, at sende harddisken til
> reparation i Irland, hvilket giver mig en ventetid på 6-8 uger.
>
> Jeg kan acceptere en uge til at undersøge en harddisk og derefter
ombytning,
> eller pengene retur.
>
> Vi taler om en harddisk til en udsalgspris på kr. 429,00, hvilket giver en
> produktions pris omkring de kr. 100.
>
> Ingen skal bilde mig ind, at nogen koster fragt frem og tilbage mellem
> Danmark og Irland, samt bekoster en reparation på noget til en værdi af
kr.
> 100.
>
> Jeg kan kun konkludere, at BJ-Trading har meldt sig ind i samme klub, som
> Midtdata i Viborg, Jeg har ellers til dato været særdeles godt tilfreds
med
> BJ-Tradings service, men ønsker nu ikke mere efter denne omgang, at handle
> med dem. Selv den flabede tone, både i telefonen og pr. mail er den samme
> som man bliver udsat for hos Midtdata, så er der nogen der ikke ønsker, at
> blive udsat for den slags, er i hermed advaret.
>
> Peter B
>
> Det skulle vel ikke være nødvendig at sige, at jeg for længst har købt en
> anden harddisk - i en anden forretning - det er princippet jeg ikke kan
> snuppe.
>
>
| |
J W Nielsen (31-03-2004)
| Kommentar Fra : J W Nielsen |
Dato : 31-03-04 17:54 |
|
Hej...
Jeg har handlet med BJ-Trading rigtigt meget gennem de seneste 2-3 år - både
privat og til firma... Og har været meget tilfreds
Fornylig fik jeg et defekt CF-kort - en opringning og RMA-nummer - og 3 dage
senere havde jeg et nyt i postkassen.
Men derudover ville jeg være skuffet, hvis jeg havde fået den behandling du
beskriver...
Mvh
Jørgen
| |
|
|