Response.Delay
Fra : want2learn

Dato : 28-04-04 11:26

Ja ved ikke om der findes en Response der hedder det men I ved
sikker hvad Jeg mener når i læser resten.

jeg hat en side hvor jeg har nogle link disse link kan man stemme
ja eller nej til ang. om det er populært eller Upopulært.

når man klikker stem så kommer man til en side hvor man kan
stemme ja eller nej og når dette er gjort kommer man til denne
side.

stemt.asp
CODE........
Response.Write "Du har stemt og vil blive stilt viderer til
LINKNAVN om 10 sek."

Response.Delay 10

Response.Redirect "http://www.DOMÆNE.dk"

jeg vil altså have at jeg på den side får vist en lille tekst i
10 sek. evt og derefter Response.Redirect den en viderer til det
link man har stemt på.

lidt ligesom når man henter en fil nogle steder så kommer der en
side op der fortæller om filen og at der går 15 sek. så vil filen
blive hentet.

nogle der kan hjælpe men en sådan funktion !?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-04-04 12:04

want2learn skrev:

> jeg vil altså have at jeg på den side får vist en lille tekst i
> 10 sek. evt og derefter Response.Redirect den en viderer til det
> link man har stemt på.

Brug viderestilling med html i stedet. Teknikken er beskrevet her:
<http://www.usenet.dk/oss/dk.edb.internet.webdesign/diverse.html#Auto>

Du kan ikke viderestille med asp efter at du har skrevet html til
browseren.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 28-04-04 13:50

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> wrote in

> [...]
> <http://www.usenet.dk/oss/dk.edb.internet.webdesign/diverse.html#Auto>
>
> Du kan ikke viderestille med asp efter at du har skrevet html til

Jeg skal erkende, at det er noget tid siden jeg har brugt det, men kan man
ikke bruge teknikken i artiklen http://www.asp-faq.dk/article/?id=5 ?

Altså:

<%
option explicit
dim strURL
strURL = "http://www.domain.dk"
Response.addHeader "Refresh", "10;URL=" & strURL

Response.Write("Du stilles videre om 10 sekunder")
%>

?

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-04-04 16:35

Jesper Stocholm skrev:

> Jeg skal erkende, at det er noget tid siden jeg har brugt det,
> men kan man ikke bruge teknikken i artiklen
> http://www.asp-faq.dk/article/?id=5 ?

Jo - det bør bestemt også virke. Jeg havde glemt din gamle kæphest
- brug asp i stedet for meta-koder til at sætte headers.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 28-04-04 16:57

> Jo - det bør bestemt også virke. Jeg havde glemt din gamle kæphest
> - brug asp i stedet for meta-koder til at sætte headers.

ja sgu ... :) og så har det også den fordel, at headers sat med ASP bliver
læst af proxies, hvilket ikke er tilfældet med headers sat i META-
elementer.

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 01-05-04 20:27

"Jesper Stocholm" <j@stocholm.invalid> wrote in message

> ja sgu ... :) og så har det også den fordel, at headers sat med ASP bliver
> læst af proxies, hvilket ikke er tilfældet med headers sat i META-
> elementer.

Hvad er proxies og deres funktion?
--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 02-05-04 12:19

"Christian M. Nielsen" <look.for.it@my.webpage> wrote in

> "Jesper Stocholm" <j@stocholm.invalid> wrote in message

> Hvad er proxies og deres funktion?

En proxy er typisk en dims, som et firma bruger til at dirigere trafikken
ud på internettet. Det er altså denne dims, der sørger for at spørge efter
data ude i verden - og det er den, der sender svaret tilbage til den
aktuelle PC.

En proxy kigger typisk ikke på indholdet af websider, men kun på de
headers, der er sat i HTTP-response. Det giver et problem, hvis man sætter
headers (HTTP-EQUIV) via html og ikke i ASP. Hvis man nemlig forsøger at
hindre caching ved at sætte en HTTP-EQUIV med expire=0, så vil en proxy
ikke se denne kode, men kun den "rigtige" header, der siger at siden
udløber engang i 2008. Når så klienten læser html-koden, så vil _den_ se,
at siden udløber med det samme. Når man så trykker på "Refresh", så vil den
bede proxien om en ny side. Men proxien har jo set, at siden først udløber
om 4 år, så den serverer blot den side, der er cachet i dens hukommelse.