hvilken fugl
Fra : Baune

Dato : 27-04-04 20:35

I bilen idag fik jeg lige øje på en fugl ved vejkanten. Troede det var en
skade, pga. dens sort/hvide farve, og størrelse. Men så så jeg næbbet, og
det var storke-agtigt. Langt, lige og rødt. Hvad kan det have været? Den
havde ikke størrelse som en stork, men det ku selvf. ha været en unge.

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 27-04-04 20:51

Baune wrote:
> [...]
> næbbet, og det var storke-agtigt. Langt, lige og rødt. Hvad kan det
> have været? Den havde ikke størrelse som en stork, men det ku selvf.

Strandskade.

Mikkel

Fra : Baune

Dato : 28-04-04 02:38

> Strandskade.

Lige præcist! Gad vide hvilket ærinde den havde i midten af jylland

Fra : Ole Jensen

Dato : 28-04-04 14:12

Baune wrote:

> Lige præcist! Gad vide hvilket ærinde den havde i midten af jylland

Hej

Det skal du ikke være så overrasket over, de yngler også i Aalborg,
langt fra stranden. Jeg kender til to par i det sydlige Aalborg. Jeg ved
ikke hvor langt de flyver for at søge føde, det nærmeste sted som kunne
være interessant for dem her i Aalborg er Å-dalen som vel er 2-3 km fra
hvor de yngler.

mvh
Ole-J

Fra : Omnolog HMH

Dato : 28-04-04 17:43

Strandskader ynglede for et par år siden på taget af amtsgården midt i
Odense.

Jeg har dem også mistænkt for at have gjort forsøget på taget af uni i
Odense, men det er jeg ikke sikker på.

MVH Henrik H

Fra : PEHnews

Dato : 29-04-04 06:45

"Omnolog HMH" <hhestbechrouladea@oohay.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Odense.
>
> Jeg har dem også mistænkt for at have gjort forsøget på taget af uni i

De har ynglet (og yngler) på de flade tage i Albertslund, specielt dem, der
har en løs belægning af sten/ral ovenpå: - den perfekte indlands-strandbred
(måske bortset fra det med maden - gad vide hvad de laver af der).

M.v.h.
Poul Evald Hansen

Fra : Margrete Johansen

Dato : 29-04-04 12:56

">
> [...]
indlands-strandbred
> (måske bortset fra det med maden - gad vide hvad de laver af der).

Snegle - måske.

Margrete Johansen

Fra : Bubber

Dato : 03-05-04 11:11

Det er ganske rigtigt, at der findes indtil flere par i Aalborg (City syd).
Her yngler de på de flade tage belagt med småsten. Føden finder de blandt
andet i Ådalen og andre småvandhuller i området. Desuden er der jo ikke
langt til fjorden.
Bjarne