Mystisk IF problem
Fra : Jacob ..

Dato : 27-04-04 12:08

Jeg har en side med følgende IF sætning:

If rs("BrugerKonto") = 0 Then

Response.redirect("/Syv/Login/KontoUnder.asp")

Den henter fra min Access db feltet BrugerKonto som er pt. er sat
til Tal/Valuta/Decimal = 2 som i det her tilfælde er "kr. 0,00"

Jeg har før haft feltet sat til *kun* tal uden valuta opg
decimaler hvor den redirectede hvis feltet var 0, men nu får jeg:

error '80020009'
Exception occurred.

Jeg har forsøgt med alle kombinationer: 0,00 & 0.00 & "0,00" etc.
med samme fejl.

Nogen fornuftig forklaring på problemet?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-04-04 12:12

"Jacob .." <laessoe@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har før haft feltet sat til *kun* tal uden valuta opg
> decimaler hvor den redirectede hvis feltet var 0, men nu får jeg:

Prøv at lave en response.write rs("BrugerKonto") og fortæl os, hvad den
returnerer.

Fra : Jacob ..

Dato : 27-04-04 12:13

> Prøv at lave en response.write rs("BrugerKonto") og fortæl os, hvad den
> returnerer.

Den returnerer 0

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-04-04 12:52

> Den returnerer 0

prøv så at checke, om dette 0 er numerisk med IsNumeric.

Fra : Jacob ..

Dato : 27-04-04 13:12

> prøv så at checke, om dette 0 er numerisk med IsNumeric.

Hvordan gør jeg lige det

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-04-04 14:16

> Hvordan gør jeg lige det

if isnumeric(rs("BrugerKonto") ) then ...

Fra : Jacob ..

Dato : 27-04-04 14:32

> if isnumeric(rs("BrugerKonto") ) then ...

Det er det ikke.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-04-04 14:39

> Det er det ikke.

Ok. Så er det en streng, og din if-sætning skal se sådan ud i stedet:

If rs("BrugerKonto") = "0" Then

Fra : Jacob Læssøe Nielsen

Dato : 27-04-04 19:28

OK - har bakset lidt med det og er kommet frem til, at det havde et eller
andet med min Response.redirect at gøre, aner ikke hvad men jeg poster lige
et spgs med det med det samme. For det aftter jeg virkeligt ikke.

---

Fra : Jakob Andersen

Dato : 27-04-04 16:10

Jacob .. wrote:
> Jeg har en side med følgende IF sætning:
>
> If rs("BrugerKonto") = 0 Then

Prøv med

If CInt(rs("BrugerKonto")) = 0 Then

Så er du sikker på at du sammenligner to talværdier.

--
Jakob Andersen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 28-04-04 07:39

"Jakob Andersen" <jakob@intellect.invalid> wrote in news:408e763e$0$18676
$ba624c82@nntp05.dk.telia.net:

> Prøv med
>
> If CInt(rs("BrugerKonto")) = 0 Then
>
> Så er du sikker på at du sammenligner to talværdier.

Ja, man skal så bare huske på, at der vil komme en fejl, hvis man laver fx

CInt(null) eller
CInt("jesper")

Dvs hvis man forsøger at caste en null-værdi eller en strengværdi til en
Int.

Husk derfor (Jacob) at putte fejlhåndtering udenom.

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.