Søgefunktion på min hjemmeside....
Fra : simon moore højer

Dato : 27-04-04 09:58

Hej

Jeg er ikke sikker på at jeg er kommet til den rigtige gruppe, så
hvis der er en der er mere "passende" må i meget gerne henvise
mig til den...

Problemet er at jeg skal have en søgefunktion på en hjemmeside
jeg er ved at lave. Den skal fungere sådan at jeg har et
input-felt i en af mine frames. Her skal brugeren så kunne
indtaste et ord som de vil søge på. Når de har gjort det skal der
i min main-frame vises en liste over de sider på DETTE websted
som har relevans. Så er det menigen at brugeren skal kunne klikke
på emnerne på denne liste og derved blive sendt til den
pågældende side.

Jeg har prøvet at søge på internettet efter noget der kunne
bruges. Men det eneste der har kunne bruges har indeholdt
reklamer.

Så her er udfordringen...er der nogen der kender eller kan lave
en sådan søgefunktion med de egenskaber som jeg efterlyser og som
samtidig er 100% reklamefri (er til en non-profit forening der
ikke ønsker reklamer på deres hjemmeside).

På forhånd tak til alle der kommer med forslag.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 27-04-04 10:04

simon moore højer <jesusismyking@hotmail.com> wrote in news:c6l7aa$5j0$1
@sunsite.dk:

> [...]
> samtidig er 100% reklamefri (er til en non-profit forening der
> ikke ønsker reklamer på deres hjemmeside).

Det er så vidt jeg kan se to muligheder for dig:

1.
Hvis det er din egen maskine, så kan du bruge Windows's indbyggede
Indexing Service til at søge i dine dokumenter. Det er relativt enkelt at
sætte op.

2.
Alternativt kan du bruge google eller lignende til at søge på netop dit
domæne. Det kan fx gøres som [1], hvor der søges efter teksten "NCR" på
min hjemmeside. Du skal blot bede google om at indexere din hjemmeside,
så skulle den være i vinkel. Der er også andre lignende services, men jeg
kender ikke umiddelbart til navnene på dem - her må andre herinde træde
til.

[1]
http://www.google.dk/search?q=ncr+site%3Astocholm.dk

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.

Fra : simon moore højer

Dato : 27-04-04 22:03

Jesper Stocholm wrote in
> [...]
> Hvis det er din egen maskine, så kan du bruge Windows's indbyggede
> Indexing Service til at søge i dine dokumenter. Det er relativt enkelt at

Desværre...

> [...]
> domæne. Det kan fx gøres som [1], hvor der søges efter teksten "NCR" på
> min hjemmeside. Du skal blot bede google om at indexere din hjemmeside,

Tusind tak det vil jeg prøve...

> Der er også andre lignende services, men jeg
> kender ikke umiddelbart til navnene på dem - her må andre herinde træde
> til.

Der må meget gerne komme flere forslag

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 28-04-04 07:33

simon moore højer <jesusismyking@ofir.dk> wrote in

> Jesper Stocholm wrote in

> Desværre...

Ok - du _kunne_ jo spørge din udbyder om det er noget, som hun vil sætte på
på din hjemmeside. Jeg er "med-administrator" på en slags
hjemmesideudbyder, og så vidt jeg kan huske, så kan man lave specifikke
"index-kataloger", som hver enkelte hjemmeside kan tilgå.

Fra : simon moore højer

Dato : 28-04-04 21:37

> [...]
> hjemmesideudbyder, og så vidt jeg kan huske, så kan man lave specifikke
> "index-kataloger", som hver enkelte hjemmeside kan tilgå.

Det vil jeg bestemt lige prøve at undersøge..tusind tak for tippet...