Hvad skal asp side starte med ?
Fra : Is

Dato : 25-04-04 23:13

Hej

Jeg har nu lært at en .htm side skal starte med:

Hvad skal en .asp side starte med ?

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 26-04-04 06:26

....og så var det jo at Is sagde:
> Hej
>
> Jeg har nu lært at en .htm side skal starte med:
> <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
>
> Hvad skal en .asp side starte med ?

<%@ Language=VBScript%>

VBScript kan så skiftes ud med det sprog du har valgt at lave ASP siderne i.
De fleste bruger VBScript og det er også standard for serveren. Så udelader
du linien, vil det stadig fungere upåklageligt, så længe du benytter
VBScript.

Kasper Katzmann
http://www.katzmann.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-04-04 10:19

Kasper Katzmann skrev:

> [...]

Den _skal_ ikke partout starte med noget specielt. Du kan såmænd
tage en helt almindelig html-side og gemme den med endelsen .asp -
den vil også fungere fint.

> <%@ Language=VBScript%>

Som Kasper anfører er VBScript normalt (i praksis altid) standard
på serveren, så linjen herover er ikke nødvendig. Til gengæld vil
jeg anbefale at man konsekvent benytter følgende kode øverst i sine
asp-filer:

   <% Option Explicit %>

Det betyder at man tvinger sig selv til at erklære alle variable
før man bruger dem - og det er en rigtig god ide.

Man kan se lidt om hvorfor i artiklen her:

   <http://asp-faq.dk/article/?id=9>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Is

Dato : 26-04-04 18:24

> Den _skal_ ikke partout starte med noget specielt. Du kan såmænd
> tage en helt almindelig html-side og gemme den med endelsen .asp -
> den vil også fungere fint.
----
Nu du skriver det, kan jeg vist godt huske at en engang har skrevet at det
ikke var nødvendigt !

----

> [...]
>
> Det betyder at man tvinger sig selv til at erklære alle variable
> før man bruger dem - og det er en rigtig god ide.

Det gør jeg også

----
Tak for svar .

--