default image
Fra : Tonny Jørgensen

Dato : 25-04-04 22:30

Hej gruppe

Nu har jeg googlet som en gal og hørt mig lidt omkring uden stort held, så
nu forsøger jeg her.

Kan man på nogen måde, evt via css og javascript definere et default image,
der skal vises såfremt et billede ikke findes. Således ville man undgå røde
krydser og skulle rode sig ud i at skrive funktioner i php der tjekker om
billedet findes og hvis det IKKE gør lave image src om til en spacer.gif

En bekendt jeg kender fortalt mig at der vistnok engang var noget med at man
i netscape kunne angive low lowsrc denne ville altid blive loadet først og
derefter det store, på den måde ville man kunne bruge lowsrc som spacer.gif
og hvis det store ikke fandtes ville det ikke blive loadet, det er dog ikke
lykkedes mig at finde noget yderligere om det.

Er der nogen der har et godt clientside bud ? (serverside løsningen kan jeg
selv klare, men ville foretrække en clientside løsning).

- Tonny, www.jegergud.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-04-04 22:41

Tonny Jørgensen wrote:

> [...]
> man undgå røde krydser og skulle rode sig ud i at skrive funktioner i
> php der tjekker om billedet findes og hvis det IKKE gør lave image

Du skal vel bare sørge for at få uploadet alle billeder og få dem til at
ligge rigtigt på serveren:

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/ftp.asp#kat
http://www.html-faq.dk/1016.asp

> [...]
> lowsrc som spacer.gif og hvis det store ikke fandtes ville det ikke
> blive loadet, det er dog ikke lykkedes mig at finde noget yderligere

Det var vist et Netscape4-påfund. Det er næppe validt og regn heller ikke
med, at nyere browsere forstår det.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Tonny Jørgensen

Dato : 25-04-04 23:33

"Erik Ginnerskov" <egin@spam.invalid> wrote in message

> Du skal vel bare sørge for at få uploadet alle billeder og få dem til at
> ligge rigtigt på serveren:
>
> http://www.hjemmesideskolen.dk/html/ftp.asp#kat
> http://www.html-faq.dk/1016.asp

Jeg har lavet et cms system i php til en kunde som skal uploade 6 billeder
til et katalog og som default vises alle 6 billeder i et bestemt layout, men
har de kun lagt 5 billeder op, vil det sidste ikke kunne vises. Jeg har så
kodet en funktion der tjekker om billedet er lagt op og viser en spacer
istedet for det manglende billede. Forespørgslen gik snarere på om man kan
lave en clientside funktion der gør det samme ?

Det regned jeg egentlig også med

- Tonny, www.jegergud.dk