Hjælp til karper
Fra : HHP

Dato : 25-04-04 06:09

hej.
Jeg vil lige høre om der er nogle der kan hjælper mig ang. karper.

Jeg har en mose, hvor der snart for en del år siden blev sat nogle karper
ud. Nu er de efterhånden ved at pænt store!!! Jeg har prøvet at fiske lidt
efter dem, uden det helt store held Det er en gammel tørvemose, så der er
meget blød bund.

Jeg vil gerne have lidt ideer til fangstmetoder.
Jeg har prøvet majs, boillies, dej, brød.

Jeg har tænkt på om det skulle være flydende boillies, så de kan svæve over
bunden!

Hvis der nogle der har ideer til metode/agn/takel vil jeg meget gerne høre
lidt om det.

Er der nogle steder man kan købe færdige boillies?

Mvh

Hans Henrik

Fra : Speusenstein

Dato : 24-04-04 06:38

Prøv her

http://www.carphunters.com/

Fra : Littleboy

Dato : 24-04-04 16:48

Hej Hans

Hvor er det hen? Det lyder godt med pæne store karper. Jeg kommer fra
Holland, hvor jeg fiskede meget på karpere (og deres lillebrorer; de der
dybt grønne med røde øjne). Hvis det er lidt tæt ved Randers, kunne jeg godt
tænk mig at prøv det engang igen ;)

Min erfaring er, at de fanges bedste med regorm og mader (?) (fly larver),
altså, sammen på 1 kro. Du skal lave en dej med følgende ingredienter:

- leje sand (hvor børne spiller ind i)
- fransk brød med graner, altså ikke helt hvid
- nogle store ormer
- en handfuld fly larver

så tage man en gaffel og lave en godt dej af det her. Tilsæt vand for at
holde de hele sammen.

kast det i vanden hvor du fisker på karper, og gør det på flere (2 - 3)
steder fra hinanden, ikke mere end 5 meter. Så lokker du karperen.. men har
du nogle steder efterhånden, i fældet du fanger en. På denne sted er det nu
lidt svært at fange flere (det kan de husk meget godt).

håber du forstår mit dansk ;)

btw. I holland får man også røde majs (men det er faktisk forbudt i Holland
at fiske med). Får man det her? Nogen gange virker det rigtig godt.

Hilsen

jeroen

Fra : Niels Damsgaard-Søre~

Dato : 25-04-04 14:24

( Undskyld jeg bryder ind i din tråd HHP )

Hej Littleboy. Fik du afprøvet hornfiskene sidste år?
Kan huske at du spurgte til dansk lystfiskeri. Kom du igang?
MVH Niels

Fra : Littleboy

Dato : 25-04-04 14:48

Hej Niels

Jeg kan husk noget, men ikke præcis. Har det noget at gør med Århus bugten?
Var det dig der har en båd derud?

vedrørende hornfisk: de har jeg aldrig fanget. Måske skulle jeg det dette
år? ;) Hvordan fanger man hornfisk, og fanges de i Randers havnen?

Vh

Jeroen

"Niels Damsgaard-Sørensen" <niels@damsgaardbindestregsoerensen.dk> wrote in
message news:408bbbfe$0$170$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...