Include fra en anden server
Fra : Sune Storgaard

Dato : 23-04-04 19:28

Jeg skal include nogle filer som ligger på en anden webserver, #include
virtual/file virker naturligvis ikke. Jeg er godt klar over at det bliver
lidt et "hack", men det er den eneste brugbare løsning for mig. (I)frames og
den slags kan jeg ikke bruge.

Det skal virke på ligefod med den normale include.

Nogen der kan bidrage med en stump kode til hvordan det kan gøres ?

På forhånd tak.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 23-04-04 21:11

Sune Storgaard wrote:
> [...]
> for mig. (I)frames og den slags kan jeg ikke bruge.
>
> Det skal virke på ligefod med den normale include.

Du kan hente _resultatet_ fra en anden ASP side vha. en socket komponent
eller evt. XMLHTTP [1], hvis du ikke ønsker resultatet men f.eks. ønsker at
benytte variabler deklareret er det noget mere problematisk og der er ikke
nogen smuk og fuldstændig løsning i ASP.

[1] http://www.asp-faq.dk/article/?id=57

--
Jakob Andersen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 23-04-04 23:00

Jakob Andersen mumbled his insignificant opinion in:
40897e41$0$11585$ba624c82@nntp02.dk.telia.net

> [...]
> f.eks. ønsker at benytte variabler deklareret er det noget mere
> problematisk og der er ikke nogen smuk og fuldstændig løsning i ASP.

Jeg fik mig vist ikke forklaret mig helt entydigt. Jeg har en server som
tilbyder asp, hvor det hele skal foregå. Dertil ligger der nogle ren html
(uden meta tags, body osv) filer på en "home server" tilbudt af en internet
udbyder. De skal inkluderes i stil med:

<!--#include file="lokal_header.html"-->
<!--#includeX ="http://geocities.com/plain/fil.html"-->
<!--#include file="lokal_footer.html"-->

> [1] http://www.asp-faq.dk/article/?id=57

Jeg har ikke brugt asp ret meget (og regner heller ikke med at gøre det i
fremtiden) så jeg er noget grøn i det. Men så vidt jeg kan se så kan
ovenstående rettes lidt til og bruges, jeg kikker på den og ser om jeg kan
få den til at makke ret.

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 25-04-04 21:03

> [...]
> fremtiden) så jeg er noget grøn i det. Men så vidt jeg kan se så kan
> ovenstående rettes lidt til og bruges, jeg kikker på den og ser om jeg kan

Er det meget vigtigt, at den eksterne fil bliver direkte inkluderet?
Så vidt, jeg har forstået, er det ren HTML der skal inkluderes på siden fra
den eksterne server...?!
Her er en løsning i JavaScript, hvor du kan få indholdet af filen lagt ind i
en variabel:

<iframe id="skjult" src="http://geocities.com/plain/fil.html"
style="display: none;"></iframe>
<script type="text/javascript">
function skrivIndhold(filindhold) {
document.getElementById("vist").innerHTML = filindhold;
}
</script>

I dokumentet fil.html (på geocities.com) indsættes følgende som det sidste
på siden:

<script type="text/javascript">
parent.skrivIndhold(document.body.innerHTML);
</script>

Så behøver du hverken ASP, XML eller anden form for serverside-scripting!
- Og så gør det også siden dynamisk, så du ikke behøver opdatere hovedsiden
for at få inkluderet en ny side.
Det er bare med en funktion at skifte src-attributten på iframe'n!

MVH Jonas (aka Juke)

Fra : Jakob Andersen

Dato : 25-04-04 21:43

Jonas Schmeltz Aaberg wrote:
> Så behøver du hverken ASP, XML eller anden form for
> serverside-scripting!

Og det er godt fordi?

--
Jakob Andersen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 26-04-04 21:20

Jakob Andersen mumbled his insignificant opinion in:
408c2142$0$11564$ba624c82@nntp02.dk.telia.net

> Og det er godt fordi?

Det kommer der vist ingen god forklaring på, men jeg takker da for
forslaget. Jeg ville nu gerne holde det rent serverside.

Jonas's scripts var dog udemærkede, og jeg ville måske også bero på sådan
noget som backup, men såfremt det er muligt med rent serverside er det at
foretrække. Det aktuelle projekt er dog rent amatør agtigt, så en løsning
der ikke er helt stueren kunne godt gå an.

Har fundet et link her som jeg har valgt at arbejde ud fra:
http://www.aspfaq.com/show.asp?id=2173

Kunne selvfølgelig også betale mig ud af det og få mere plads på asp
serveren, så jeg ikke skal nasse på noget gratis plads (har dog ikke ondt af
Henning D...).

Ovenstående link ser ud til at gøre det for mig, selvom jeg er asp-mongol.