Php eller asp?
Fra : bakkers

Dato : 23-04-04 08:25

Et lille spørgsmål. Hvis jeg laver en hjemmeside i asp skal jeg
så betale en licens for at bruge asp modsat hvis jeg bruger php
som er opensource??

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : pepss

Dato : 23-04-04 08:28

"bakkers" skrev
> Et lille spørgsmål. Hvis jeg laver en hjemmeside i asp skal jeg
> så betale en licens for at bruge asp modsat hvis jeg bruger php
> som er opensource??

nej licensen bliver betalt af webhotelet (når de køber programmet)

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : bakkers

Dato : 23-04-04 08:34

pepss wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> "bakkers" skrev
>
> nej licensen bliver betalt af webhotelet (når de køber programmet)

ok, det er jo kanon.. tak for det hurtige svar pepss

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 23-04-04 09:18

"pepss" <olefriis@privat.dk> wrote in news:c6agm0$eto$1@sunsite.dk:

> "bakkers" skrev
>
> nej licensen bliver betalt af webhotelet (når de køber programmet)

Hvilket også betyder, at det ikke er samme situation, hvis man har sin egen
server stående derhjemme. Se
http://www.microsoft.com/windows2000/server/howtobuy/pricing/ for hvordan
man skal licensere sin Windows 20002 svr.

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.