Gummistøvler til 15 mdr
Fra : Hr Hansen

Dato : 21-04-04 07:10

Hej forældre

Vores lile purk står foran at skulle starte i vuggestue. Han skal bla
medbringe gummistøvler den første dag. Far her tænkte på hvilke modeller i
kan anbefale. Der er noget med de skal være bøjelige hele vejen igennem så
de stadig kan "gå" i de ellers normalt stive støvler. Derudover er der noget
omkring luftfugtigheden i den slags støvler når vi snakker de små.

I må undskylde de måske dumme spørgsmål men hellere et for meget end et for
lidt. Jeg håber i kan anbefale et godt køb ud fra de kriterier jeg
efterlyser oplysninger

mvh Hr. Hansen

Fra : Ditte

Dato : 21-04-04 21:20

Hej,
Der findes nogle gummistøvler hvor skaftet ikke går så højt op på benene.
Disse har vi brugt til ungerne i den tidlige alder. Det er aldrig nemt for
dem at gå i gummistøvler, men hvis skaftet ikke er så langt, samt at evt.
regnbukser hjælper med at holde støvlerne på plads med en elastik
underneden...så kan det altså godt lade sig gøre.

Mht. "luftfugtigheden" i støvlen vil jeg sige at min oplevelse er at jo
"tyndere" støvlens materiale er, jo mindre fugtige er fødderne når de kommer
ud. Men det er altså kun baseret på mine egne oplevelser...! De lidt
kraftigere (og i mine øjne ldt dårligere) gummistøvler er ofte dem der kan
købes i supermarkedet til ca. 75-100 kr. Hvilket jo egentlig ikke er den
store prisforskel ift. Skofus og Viking gummistøvlerne til ca. 149,- !?
Samtidig er støvlens bøjelig vel også afpejlet i materialets tykkelse. Så jo
tyndere materialet er, jo bedre følger den barnets fod.

Sidst men ikke mindst vil du nok blive anbefalet til at lægge en sål i
støvlen. Sålen får støvlen til at slutte tættere til barnets fod, samtidig
med at den måske kan "suge" noget af den fugt der opstår.

Håber at du kan bruge det til noget !

--
Mvh. Ditte

Fra : Crazy Camilla

Dato : 04-05-04 19:50

´HUSK UNGERNE SKAL KUN HAVE GUMMISTØVLER PÅ NÅR DET REGNER ELLER NÅR DER ER
VANDPYTTER

Det er ikke sundt for fødderne at gå i gummistøvler i længere tid, for
fødderne kan ikke ånde.

MVH Camilla.