Vælling
Fra : Shaddie Wagner

Dato : 21-04-04 06:17

Vi har en søn på 3½ mrrd,. Han har meget svært ved at sove igennem om
natten. har er sulten.Jeg har læst at vælling inden de skal sove , mætter
godt og hjælper på søvnen. Er der nogen mærker der er gode eller laver man
det selv. og kan han få det nu..

På forhånd tak

Shaddie & Tania

Fra : Ann

Dato : 21-04-04 08:22

"Shaddie Wagner" <spiderman@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> godt og hjælper på søvnen. Er der nogen mærker der er gode eller laver man

Hej med jer.

Nej, han må ikke få vælling før han er over 4 måneder.
Vi havde samme problem, at vores søn var meget sulten om natten,
og en portion vælling inden han kom i seng, hjalp rigtig godt.

Så vidt jeg husker var det Beauvais vælling vi brugte (min søn er 5 år nu),
Der er flere forskellige at vælge imellem:
http://www.boernemad.dk/productlist.asp?categorymenuid=9&punktmenuid=34&pageid=30
men du kan også lave det selv. (Prøv at søg på Google efter opskriften)

Held og lykke med det, men husk at han først må få vælling når han er 4
måneder

Venlig Hilsen Ann

www.capri.dk

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 21-04-04 08:54

> [...]
> godt og hjælper på søvnen. Er der nogen mærker der er gode eller laver man

Hejsa!!

Jeg ville give ham det nu. Vores datter fik også vælling da hun 3½ mdr. Og
der var ingen problemer.
Hvis du er i tvivl så snak med sundhedsplejersken.
Synes ikke man skal hænge sig for meget i at de først må få det og det når
de har en hvis alder.
Jeg har altid lavet både vællingen og grøden selv til mine børn. Og der
findes mange gode opskrifter på nettet.

--
Hilsen
Heidi B.

Ved mail fjern dekatten
Tjek min hjemmeside ud om mine katte og min
familie: http://www.mitzy.lir.dk

Fra : Lars Raaby

Dato : 21-04-04 09:19

Shaddie Wagner skrev bl.a.:
> [...]
> de skal sove , mætter godt og hjælper på søvnen. Er der nogen
> mærker der er gode eller laver man det selv. og kan han få det

Han må først få vælling når han er 4 mdr.
Men hvad forstår du ved "at sove igennem om natten"?
Hvor lang tid er en nat?

--
MVH Lars
- Far til en lille dreng

Fra : Pia Sørensen

Dato : 21-04-04 10:21

> [...]
> godt og hjælper på søvnen. Er der nogen mærker der er gode eller laver man

Jeg synes I skal snakke med jeres sundhedsplejerske om det. Min søn var
allerede i 2 mdrs alderen umættelig, så jeg spurgte min sundhedsplejerske om
hjælp. Han startede så på hjemmelavet kartoffelmos og majsvælling eller
gulerodsvælling fra beauvais. Han er 5½ idag og trives fint.

Mvh Pia.

Fra : Sanne Bülow

Dato : 21-04-04 14:11

"Shaddie Wagner" <spiderman@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Vi har en søn på 3½ mrrd,. Han har meget svært ved at sove igennem om
> natten. har er sulten.

Hvis du ammer ham, kan det også være fordi han lige nu er igang med et
appetitspring, og så var en bedre løsning måske at lægge ham til lidt
oftere. Det tager som regel ikke så lang tid før mælkeproduktionen har
reguleret sig efter hans behov.

Jeg har læst at vælling inden de skal sove , mætter
> godt og hjælper på søvnen. Er der nogen mærker der er gode eller laver man
> det selv. og kan han få det nu..

Hvilke mærker der er gode skal jeg ikke kunne sige, min datter kunne ikke
klare det i maven, så hun har faktisk aldrig fået vælling.
Men anbefalingen siger fra 4 mdr, men jeg kender dog flere der uden
problemer har givet det tidligere.

Held og lykke med nattesøvnen.

Knus
Sanne
Dragons aren't extinct; they just learned to hide in books.

Fra : Cat

Dato : 21-04-04 17:15

> [...]
> godt og hjælper på søvnen. Er der nogen mærker der er gode eller laver man

Det er naturligt for et barn på 3,5 md at være sulten om natten. Hvis I
giver ham vælling, er det som at hælde cement derned - det er derfor han
holder længere. Det er ikke fordi det er god mad for ham. Det er fordi det
er enormt hårdt at fordøje.

Hvis han ligger i voksensengen sammen med mor, så kan man næsten amme ham i
søvne. Gå gør det ikke så meget, at han vågner.

Tine

Fra : Benedikte Stein

Dato : 22-04-04 18:09

Der findes en rigtig god pjece fra Mejeriforeningen. Den handler om, hvad
børn må spise i løbet af det første år og indeholder også opskrifter. Du
finder den på adressen www.mejeri.dk. Gå ind under materialer og søg på
ordet BARNEMAD. Pjecen er gratis og kan downloades på pdf fil.

Benedikte