qmail -> postfix, erstatning for "forward"~
Fra : (

Dato : 19-04-04 16:36

Hej

Jeg er ved at sætte en maskine op med postfix, så den kan overtage fra
en gammel qmailinstallation. Jeg kan dog ikke lige finde en erstatning
for programmet "forward".

I et forsøg på mindske spammængder har alle brugere i tidernes morgen
fået muligheden for at bruge en adresse som den jeg sender med nu. Post
til den bliver så sendt til det rigtige sted med dette indhold i en
..qmail:

| forward `echo "$HOST" | sed -e 's/\(.*\)\(\.nospam\.\)\(.*\)/\1@\3/'`

Nu ville jeg gerne sætte noget lignende ind i aliases-databasen, men jeg
har ikke fundet et program med samme funktion som "forward". Nogen der
kender et?

Jeg har overvejet mail, men såvidt jeg har kunnet se, så bliver det uden
oprindelige headere, som headere, og dem vil jeg gerne have med.

Jeg har heller ikke så meget lyst til at skulle have en linje for hver
bruger i aliases, der er normalt 4-500 af dem.

Mvh.

Dennis Jørgensen