Statistik på hjemmesider
Fra : Helle og Gorm

Dato : 19-04-04 15:16

Hej

Kan man lave en counter på en central side af ens site som tæller de entre's
der har været på nogle bestemte sider af ens site. Hvis ja (jeg håber) -
hvordan gøres dette??

Mvh Gorm

Fra : pepss

Dato : 19-04-04 16:14

"Helle og Gorm" skrev

> Kan man lave en counter på en central side af ens site som tæller de
entre's
> der har været på nogle bestemte sider af ens site. Hvis ja (jeg håber) -
> hvordan gøres dette??

du kan jo opdatere en database med +1 vær gang en side åbnes. det tal kan du
så udskrive på den "bestemte side"

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-04 17:24

> Kan man lave en counter på en central side

Ja sådan
<%
' counter.asp

Dim fso, f, filespec, count
filespec = Server.Mappath("count.txt")

' Åbn filen til læsning og læs linie
Set f = fso.OpenTextFile(filespec,1)

count = f.ReadLine

count = count + 1

Response.write count

Set f = fso.OpenTextFile(filespec,2)

' Skriv tekst i en linie
f.WriteLine count

f.Close
%>
Husk at oprette en fil txt-fil der hedder count.txt, og at der er
skriverettigheder der, hvor den ligger.

Man kan evt også gøre sådan: ANTAL BESØGENDE: <!--#include
file="counter.asp"--> på den central side

Fra : Jakob Andersen

Dato : 19-04-04 20:58

Helle og Gorm wrote:
> Kan man lave en counter på en central side af ens site som tæller de
> entre's der har været på nogle bestemte sider af ens site. Hvis ja
> (jeg håber) - hvordan gøres dette??

Du skal på de sider du ønsker statistik fra eksekvere en stump kode
medmindre du har adgang til webserverens logfiler. Dog kan statistikken
puttes i en include fil og dermed blot inkluderes på sider hvor der skal
være statistik. Men stadig er adgang til webserverens logfiler eller
statistik system hos webhoteludbyderen at foretrække.

--
Jakob Andersen