filesystemobject - hvordan vises både mapp~
Fra : Otto Leholt

Dato : 19-04-04 07:39

Hej derude.
Jeg har en asp side hvor jeg kan oploade filer vhja aspupload og dernæst få
vist filerne på websiden det fungerer fint.
Se f.eks http://www.frberg-hf.dk/fagene/fransk.asp?name=Fransk&mappe=Fr
Problemet er nu at jeg også gerne vil kunne se de mapper (og åbne disse) som
ligger på websitet, men hvordan gør jeg det ..?

Hilsen Otto

Fra : Chrisser

Dato : 19-04-04 08:04

Otto Leholt wrote:
> [...]
> Problemet er nu at jeg også gerne vil kunne se de mapper (og åbne
> disse) som ligger på websitet, men hvordan gør jeg det ..?

Prøv at kigge på nedenstående link:

http://www.devguru.com/Technologies/vbscript/quickref/folderscollection.html

Mvh
Chrisser

Fra : Otto Leholt

Dato : 19-04-04 08:37

Hej chrisser
Tak for linket .. ja nu kan jeg se mapperne ...
så skal jeg bare finde ud af hvordan jeg åbner dem og ser indholdet

hilsen Otto

Fra : Chrisser

Dato : 19-04-04 10:32

Otto Leholt wrote:
> Hej chrisser
> Tak for linket .. ja nu kan jeg se mapperne ...
> så skal jeg bare finde ud af hvordan jeg åbner dem og ser indholdet

jamen det finder du på samme side
- hint: klik på objects -> files collection
giver:
http://www.devguru.com/Technologies/vbscript/quickref/filescollection.html

Der er et eksempel på hvordan du ser filerne i en mappe
- så er det bare at kombinere det hele

Chrisser

Fra : Chrisser

Dato : 19-04-04 10:32

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 19-04-04 08:29

"Otto Leholt" <leholt@worldonline.dk> wrote in

> [...]
> Problemet er nu at jeg også gerne vil kunne se de mapper (og åbne
> disse) som ligger på websitet, men hvordan gør jeg det ..?

Udover den dokumentation som Chrisser sendte dig, så kan du se et "working
example" på http://asp.stocholm.dk/fso/foldersandfiles.asp

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.