body scrollbar=auto?
Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 28-04-01 13:31

Jeg ved man kan sætte det op, så scollbaren til højre i billedet
vises automatisk eller ikke vises lige meget hvad, i stedet for
den altid vises om den skal bruges eller ej. Men hvordan er det
lige man gør?

/Kasper

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 28-04-01 13:42

On Sat, 28 Apr 2001 12:31:23 +0000 (UTC), Kasper Kyndsberg
<kasper@kyndsberg.dk.dd> wrote:

> [...]
>vises automatisk eller ikke vises lige meget hvad, i stedet for
>den altid vises om den skal bruges eller ej. Men hvordan er det

Vær opmærksom på at svjv er dette _IKKE_ korrekt HTML men kun en
Internet Explorer tilføjelse.

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 28-04-01 13:52

Kasper Kyndsberg wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Men hvordan er det lige man gør?

Her er en CSS løsning:

Standard:

Altid Scrollbars:

Aldrig Scrollbars:

Mvh
Jonas

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 28-04-01 14:01

On Sat, 28 Apr 2001 12:52:24 +0000 (UTC), Jonas Astrup - html.dk
<jonas.usenet@html.dk> wrote:

>Standard:
>
>Altid Scrollbars:
>
>Aldrig Scrollbars:

Virker ikke i IE6 i Standards Compliant mode.

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 28-04-01 14:27

Stefan Bruhn wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Virker ikke i IE6 i Standards Compliant mode.

Hmmm... så er dette her nok mere robust:

nogetteksther

Mvh
Jonas

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 28-04-01 14:54

On Sat, 28 Apr 2001 13:27:19 +0000 (UTC), Jonas Astrup - html.dk
<jonas.usenet@html.dk> wrote:

>Hmmm... så er dette her nok mere robust:

<snip>

Mnjaeh. Men jeg holder mig nu bare til overflow: auto;
Det er jo en bug i IE6 at det ikke bliver vist, da det jo ER en del af
CSS standarden.

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 28-04-01 18:19

Stefan Bruhn wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Det er jo en bug i IE6 at det ikke bliver vist, da det
> jo ER en del af CSS standarden.

Men IE6 er jo også kun en beta-udgave - mon ikke de netop får rettet den
slags fejl inden den færdige udgave.

Mvh
Jonas

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 28-04-01 19:28

On Sat, 28 Apr 2001 17:19:11 +0000 (UTC), Jonas Astrup - html.dk
<jonas.usenet@html.dk> wrote:

>Men IE6 er jo også kun en beta-udgave - mon ikke de netop får rettet den
>slags fejl inden den færdige udgave.

Jo det håber jeg.
Den eneste grund til at jeg har det er fordi jeg har læst at den ikke
er så glad for at blive afinstalleret så jeg venter til jeg
geninstallerer Windows.

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/

Fra : Jakob Andersen

Dato : 29-04-01 15:45

"Stefan Bruhn" <if.you.want.my.e-mail.look@my.message.headers.ghashul.dk>
skrev

Ikke hvis der ikke er nogen der informerer dem om dem.... Det er jo netop
meningen med en Public Review

--
Jakob Andersen

Fra : Gunnar Vestergaard

Dato : 28-04-01 19:28

Kasper Kyndsberg <kasper@kyndsberg.dk.dd> skrev:
> [...]
> vises automatisk eller ikke vises lige meget hvad, i stedet for
> den altid vises om den skal bruges eller ej. Men hvordan er det

Du kan altid bruge IFRAME. Her findes attributter som
scrolling (yes|no|auto). IFRAME bruges til at indsætte et
HTML-dokument i dit dokument. Se bare på
http://www.w3.org/TR/html401/present/frames.html#h-16.5

--
Gunnar Vestergaard
668 - Neighbour of the Beast