Aut. genstart af syslog ved nedbrud (evt i~
Fra : Michael Andreasen

Dato : 18-04-04 10:58

Nogen der har erfaringer med at overvåge syslog? I tilfælde af processen
dør, skulle jeg gerne have startet den igen.

Skal man bruge inittab? Daemontools kan vist ikke benyttes da det vel er til
scripts som kører i foreground.

Erfaringer, tips eller idéer modtages gerne

Michael

Fra : Michael Andreasen

Dato : 18-04-04 11:13

"Michael Andreasen" <ugyldig@email.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der har erfaringer med at overvåge syslog? I tilfælde af processen
> dør, skulle jeg gerne have startet den igen.

Googlede mig frem til følgende

sy:123456:respawn:/sbin/syslogd -n

Kan iøvrigt bruge -n til at foregrounde, så man kan også bruge daemontools
hvis ønsket.

Michael

Fra : Claus Alboege

Dato : 18-04-04 11:15

"Michael Andreasen" <ugyldig@email.dk> writes:

> [...]
> dør, skulle jeg gerne have startet den igen.
>
> Skal man bruge inittab? Daemontools kan vist ikke benyttes da det vel

Umiddelbart ser det ud til at syslogd under linux kan tvinges til ikke
at detache med "-n" optionen. Alternativt kan du jo skrotte syslogd til
fordel for socklog.

http://smarden.org/socklog1/

http://homepages.tesco.net/~J.deBoynePollard/FGA/unix-daemon-design-mistakes-to-avoid.html

/Claus A