Hvem handler billige aktier ?
Fra : Brian L.

Dato : 17-04-04 21:32

Er der nogen her der handler de billige aktier, altså de lidt risikable fra
0,50-10 kr ?
Evt svenske aktier, det svenske marked er stort for billige...

--
MVH

Brian

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-04-04 22:39

Brian L. wrote:

> Er der nogen her der handler de billige aktier, altså de lidt risikable fra
> 0,50-10 kr ?
> Evt svenske aktier, det svenske marked er stort for billige...

Du kan ikke fastslå, om en aktie er billig ved udelukkende at se på
aktiekursen. Og en lav aktiekurs er ikke ensbetydende med, at aktien er
risikabel.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Brian L.

Dato : 18-04-04 08:57

> Du kan ikke fastslå, om en aktie er billig ved udelukkende at se på
> aktiekursen. Og en lav aktiekurs er ikke ensbetydende med, at aktien er
> risikabel.

Grunden til at jeg skrev, var for evt at finde "ligesindede" som jeg kunne
dele erfaringer med.
En STOR del af de billige aktier er risikable, men de har langt større
kurs-udsving procentmæssigt end øvrige aktier.. Det er derfor jeg finder dem
spændende, man kan hive store gevinster hjem på kort tid.
Personligt ville jeg godt have været advaret om at holde mig fra
incentive-aktier, men det er jo ligemeget nu.... Jeg tabte 10000 kr på
dén konto..

Fra : Jens@dtext.news.tele~

Dato : 18-04-04 11:33

"Brian L." <wannaknow?@why.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
fra
> 0,50-10 kr ?
> Evt svenske aktier, det svenske marked er stort for billige...

Hej B

Nu ved jeg godt at du spørger til ligesindede her i gruppen -
men jeg tror du får en bedre dialog på følgende debatsider:
http://www.euroinvestor.com/
http://buffett.spekulant.dk/forum/

Du kender dem måske allerede?

På euroinvestor ved jeg at der findes en del der handler svenske og specielt
US "spilleraktier"
Jeg handler ikke selv aktier med så høj volatilitet da det ikke passer til
min profil - (Jeg er en kylling!)
good _luck_
/Jens

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 28-04-04 21:18

"Brian L." <wannaknow?@why.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen her der handler de billige aktier, altså de lidt risikable
fra
> 0,50-10 kr ?

Lidt,

Der er jo f.ex. Precise Biometrics A - det er ret tydeligt at den handles på
MACD så man kan hente lidt penge ved at købe under 2.50 og sælge i nærheden
af f.ex. 3.00 som indikeret af MACD. Det er jo meget nemt - men man skal nok
ikke satse for meget af gangen.

Folk på Euroinvestor er begyndt at hype den, så det kan være mønsteret
knækker snart.