Kvækerfinker.
Fra : Jens Hansen

Dato : 16-04-04 18:46

I min bog står, at kvækerfinker tidligere har ynglet i DK.
Det tror jeg, at de gør igen. Omkring vores fuglebræt ses en del
kvækerfinker, og flere af hannerne er ret krigeriske - vel et tegn på
forestående yngleplaner.
Kærnebideren aflægger også regelmæssigt besøg. Det er en imponerende
fugl - sikke farver - sikke et næb!
Jens

Fra : Erik Agertoft

Dato : 16-04-04 22:25

On Fri, 16 Apr 2004 19:46:14 +0200, Jens Hansen <jh.@hotmail.com>
wrote:
>I min bog står, at kvækerfinker tidligere har ynglet i DK.
>Det tror jeg, at de gør igen.
Hold øje med dem. HVIS de bliver og yngler, vil der virkelig være
noget at skrive hjem om...

>Omkring vores fuglebræt ses en del
>kvækerfinker, og flere af hannerne er ret krigeriske - vel et tegn på
>forestående yngleplaner.
Ikke nødvendigvis. Fugle er også krigeriske, når de forsvarer et
område (stort eller lille), hvor der er føde.
Det er i øvrigt ikke ualmindeligt at se kvækerfinker her i landet på
denne årstid. Der er tilsyneladende ikke så mange i år, men de fleste
gør nok bare et ophold, inden de fortsætter nordpå.

Venlig hilsen
Erik

Fra : Jens Hansen

Dato : 16-04-04 23:34

Det kan selvfølgelig ikke udelukkes, at det er alm.
territoriestridigheder, men da det er hankvækerfinker, der jager
hinanden - og de ikke jager de andre småfugle - tror jeg stadig, at
det har noget med amorøs adfærd at gøre. Det har stået på ca en tre uger nu.