object requiered ved mail med AspSmartMail
Fra : Brian Sprogø - fjern~

Dato : 16-04-04 13:24

Hejsa,

Jeg har flyttet min web-server til en ny maskine. Begge kører W2K.

Jeg har nogle script-filer som tidligere virkede fortrinligt til
afsendelse af mail.

Det gør de bare ikke længere...

Jeg får følgende fejl:

Error: Object required

Jeg har forsøgt mig med demo-scripts der følger med AspSmartMail, samme
problem...

Jeg har registreret AspSmartMail.dll på den nye server uden problemer.

Der burde ikke være noget galt - men det er der jo så alligevel.

Er der nogen der har set dette før - og har en løsning ?

Mvh.

Brian

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-04-04 13:32

Brian Sprogø - fjern t p h y skrev:

> Jeg får følgende fejl:
>
> Error: Object required

Hvad er den præcise fejlmeddelelse?

Du giver meget få oplysninger om dit problem - det gør det svært at
hjælpe dig.

Prøv at læse artiklen her: <http://asp-faq.dk/article/?id=41>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Brian Sprogø - fjern~

Dato : 16-04-04 13:51

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Hvad er den præcise fejlmeddelelse?
>
> Du giver meget få oplysninger om dit problem - det gør det svært at
> hjælpe dig.
>
> Prøv at læse artiklen her: <http://asp-faq.dk/article/?id=41>

Oki, det kan jeg godt se - jeg prøver at gi' lidt mere udførlig info så

Selve .asp-filen ser således ud (mail-adresser osv. er "fjernet"):

<HTML>
<BODY BGCOLOR="white">

<H1>aspSmartMail : Sample 1</H1>
<HR>
<%

   On error resume next

   Dim mySmartMail
   Set mySmartMail = Server.CreateObject("aspSmartMail.SmartMail")

'   Mail Server
'   ***********
   mySmartMail.Server = "mail.domain.dk"

'   From
'   ****
   mySmartMail.SenderName = "Afsendernavn"
   mySmartMail.SenderAddress = "afsender@domain.dk"

'   **
   mySmartMail.Recipients.Add "modtager@domain.dk", "Modtagernavn"

'   Message
'   *******
   mySmartMail.Subject = "aspSmartMail Sample 1"
   mySmartMail.Body = "This mail has been sent with aspSmartMail."

'   Send the message
'   ****************
   mySmartMail.SendMail

   if Err.Number<>0 then

      Response.write "Error: " & Err.description

   else

      Response.write "An e-mail has just been sent to " &
mySmartMail.Recipients.Item(1).Name & "."

   end if

%>

Når siden eksekveres resulterer det i følgende side:

<HTML>
<BODY BGCOLOR="white">

<H1>aspSmartMail : Sample 1</H1>
<HR>
Error: Object required

Dvs. at der ikke fremkommer en "normal" fejlside som hvis der var en
syntax-fejl i scripet.

Håber det har hjulpet lidt...

Brian

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-04-04 14:20

Brian Sprogø - fjern t p h y skrev:

> Oki, det kan jeg godt se - jeg prøver at gi' lidt mere
> udførlig info så

Takker.

> On error resume next

Kan du gætte hvad ovenstående linje gør

Prøv at udkommentere den, så får du nok en brugbar fejlmeddelelse.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Brian Sprogø - fjern~

Dato : 16-04-04 14:43

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Kan du gætte hvad ovenstående linje gør
>
> Prøv at udkommentere den, så får du nok en brugbar fejlmeddelelse.

Se det har du jo fuldstændig ret i... øv, at jeg ikke selv kunne se det.

Så fremkommer følgende fejl:

Server object error 'ASP 0178 : 80070005'

Server.CreateObject Access Error

/mail/sample1.asp, line 11

The call to Server.CreateObject failed while checking permissions.
Access is denied to this object.

Så nu kan jeg se at det har noget med permissions at gøre. Jeg mener
ikke at jeg på den gamler server gjorde noget omkring permissions for at
få det til at spille...

Jeg fandt frem til følgende artikkel omkring det hos Microsoft:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;278013

Jeg har tjekket permissions på msvbvm60.ddl - og everyone har read and
execute rettigheder.

Jeg har forsøgt at tilføje IURS_machinename (som selvfølge passer til
mit maskin-navn) og give den read and execute rettigheder.

Fejlen fortsætter dog med at fremkomme.

Har du nogen ideer til hvad jeg skal tjekke ?

Brian

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-04-04 21:42

Brian Sprogø - fjern t p h y skrev:

> Så nu kan jeg se at det har noget med permissions at gøre. Jeg
> mener ikke at jeg på den gamler server gjorde noget omkring
> permissions for at få det til at spille...

Har du evt. noget virusbeskyttelse eller en firewall kørende på
webserveren? Hvis ja, så prøv at slå dem fra (midlertidigt!) for at
se om det hjælper.

> Jeg har tjekket permissions på msvbvm60.ddl - og everyone har
> read and execute rettigheder.

Har du prøvet at give fulde rettigheder?

> Har du nogen ideer til hvad jeg skal tjekke ?

Ovenstående er et par bud - men jeg er bestemt ikke sikker.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Brian Sprogø - fjern~

Dato : 17-04-04 09:17

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Har du evt. noget virusbeskyttelse eller en firewall kørende på
> webserveren? Hvis ja, så prøv at slå dem fra (midlertidigt!) for at
> se om det hjælper.

Det gjorde ingen forskel

> Har du prøvet at give fulde rettigheder?

Det gjorde heller ingen forskel

> Ovenstående er et par bud - men jeg er bestemt ikke sikker.

Sætter pris på at du gider at komme med forslag

Jeg synes godt nok at det er mærkeligt at jeg ingen som helst problemer
havde første gang jeg installerede det (på den gamle server)...

Brian

Fra : Brian Sprogø - fjern~

Dato : 17-04-04 13:35

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Har du prøvet at give fulde rettigheder?

Så fik jeg løst problemet...

Det havde noget at gøre med permissions på den oprindelige .dll-fil jeg
registrerede. Da rettighederne blev sat rigtigt på denne, kørte det som
det skulle...

Jeg fandt forøvrigt frem til .dll-filen via filemon-applikationen fra
sysinternals.com.

Her kunne jeg tracke præcis hvad der blev nægtet adgang til og for den
sags skyld også af hvilken bruger.

Tusind tak for din hjælp !!!

Brian

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~