Include file
Fra : Finn

Dato : 16-04-04 11:52

Efter sql execute har jeg mit recordset klar. Men jeg ville gerne laven en
fælles uddataliste, så jeg kunne genbruge denne del af kode til al visning
af søgeresultater

Noget i retning af:

If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
' Hvis der er fundet poster på søgningen

<!--#include virtual="uddata.asp"-->

Else
Response.Write "Ingen data fundet"
End if

Men uanset hvordan jeg forsøger at skrive "#include....
<!--#include file="uddata.asp"-->
<!--#include virtual="uddata.asp"-->
Virker det ikke

Filen uddata.asp ligger samme sted som selve kildefilen ligger

Håber jeg har anskueliggjort problemet og nogen kan vise mig en løsning

pft Finn

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-04-04 13:35

Finn skrev:

> If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
> ' Hvis der er fundet poster på søgningen
>
> <!--#include virtual="uddata.asp"-->

Husk at du skal ud af asp-mode for at få en include-kommando kørt.
Altså fx:

<% If Foo Then %>
   <!--#include virtual="uddata.asp"-->
<% End If %>

> Håber jeg har anskueliggjort problemet

Ikke helt - du har ikke fortalt hvilken fejlmeddelelse du får (hvis
du i det hele taget får sådan en).

Prøv at læse <http://asp-faq.dk/article/?id=41> og se hvad der er
praktisk at tage med i et spørgsmål.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Finn

Dato : 19-04-04 07:19

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev >
> Husk at du skal ud af asp-mode for at få en include-kommando kørt.
> ikke fortalt hvilken fejlmeddelelse du får (hvis
> du i det hele taget får sådan en).

Tak men jeg har prøvet at køre udenfor ASP. Og nej der sker bare intet

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-04-04 09:30

Finn skrev:

> Tak men jeg har prøvet at køre udenfor ASP.

Hvordan? Vis os gerne et par linjer af din kode.

> Og nej der sker bare intet

Har du et link til din side?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Finn

Dato : 19-04-04 10:37

> Hvordan? Vis os gerne et par linjer af din kode.

KILDE:

' Skaber et recordset udfra SQL strengen

Set rs = Conn.Execute(strSQL)

If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then

Response.Write "<TABLE width=700 cellpadding=5 bgcolor=lightblue Border=1>"

Response.write "<TR bgcolor=#CC6666>"
Response.write "<td width =200>ProcesNavn</td>"
Response.write "<td width =400>Delproces</td>"
Response.write "<td width =100>Bemærk</td>"
Response.write "</tr>"
%>

<!--#include virtual="uddata.asp"-->
<%
Else

' Hvis der ikke er fundet poster på søgningen
Response.Write "<h2><center>" & strKeyword & " blev ikke fundet noget på
denne søgning</h2></center>"
End If

FEJL:

Error Type:
Active Server Pages, ASP 0126 (0x80004005)
The include file 'uddata.asp' was not found.
/proces4/search.asp, line 43

filen uddata.asp ligger samme sted som kildefilen, men ændres virtual til
FILE er det OK

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-04-04 10:50

Finn skrev:

> filen uddata.asp ligger samme sted som kildefilen, men ændres
> virtual til FILE er det OK

Det er netop forskellen på file og virtual - file benyttes ved
absolutte stiangivelser (fx "/bibnavn/aspfil.inc.asp") mens virtual
er til relative stiangivelser - incl. simple som "uddata.asp".

Jeg ved faktisk ikke hvor file-metoden leder hvis man giver den en
relativ sti - måske starter den blot fra roden.

Men det kan anbefales at vælge file/virtual alt efter om man bruger
relative eller absolutte stiangivelser.
--
Jens Gyldenkærne Clausen