Sortering med ASP
Fra : Jacob ..

Dato : 16-04-04 09:01

Hej NG

Det er muligvis et database-spørgsmål men releteret til asp.

Jeg forsøger at sorterer fra min Access-database med ORDER BY,
efter 2 kriterier: Tid & Antal

Min SQL:

strSQL =" ..... ORDER BY Tid DESC, AntalRigtige DESC"

Det er så meningen at følgende skal være *øverst*:

korteste tid (laveste tal) og højeste Antal (højeste tal)

Kig lige her og se resultatet - helt sort:
http://www.cd-auktion.dk/Syv/Login/Html.asp

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Chrisser

Dato : 16-04-04 10:43

Jacob .. wrote:
> [...]
>
> korteste tid (laveste tal) og højeste Antal (højeste tal)
>
> Kig lige her og se resultatet - helt sort:

Hvilke datatyper er felterne Tid og AntalRigtige ?

Mvh
Chrisser

Fra : Jacob ..

Dato : 16-04-04 11:55

> Hvilke datatyper er felterne Tid og AntalRigtige ?

Tal og tal - kan du mon forklare hvorfor at tiden 773 placeres
*sidst* når den brude stå øverst?

Se det her: http://www.cd-auktion.dk/Syv/Login/Html.asp

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-04-04 13:37

Jacob .. skrev:

> strSQL =" ..... ORDER BY Tid DESC, AntalRigtige DESC"

Det giver højeste værdi af Tid først og herefter højeste værdi af
AntalRigtige.

> Det er så meningen at følgende skal være *øverst*:
>
> korteste tid (laveste tal) og højeste Antal (højeste tal)

Så slet det første DESC.
--
Jens Gyldenkærne Clausen