CDONTS.NewMail.1 error '80020009'
Fra : Jørgen Melhus

Dato : 14-04-04 23:41

Jeg skjønner ikke hva denne feilmeldingen kommer fra...
Fullstendig feilmelding:

CDONTS.NewMail.1 error '80020009'

501 ASP Service Disabled

/en/anbefal.asp, line 13

Linje 13 er : Mail.Send

Her er scriptet:

<%

Set Mail = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")
Mail.To = Request.Form("T1")
Mail.From = Request.Form("T3")
Mail.CC = "kompost@broadpark.no"
Mail.Subject = "A site is suggested by
'"&Request.Form("T3")&"'"
Mail.Body = Request.Form("T2") & vbcrlf & vbcrlf & vbcrlf &
("http://www.****.nu") & vbcrlf
Mail.Importance = "2"
Mail.Host = "smtp.****.nu"
Mail.Send
set Mail = nothing

Response.redirect "nyheter.asp"

%>

Har forsøkt å søke rundt omkring på nettet uten å funnet noen
løsning, virker som det er en del andre også som har hatt
problemer med det samme...

Det skjer vel i hovedsak når jeg bruker mellomrom i feltet T3
(mail.from)

Noen som har vært borte i noe lignende før og som vet løsningen
på dette?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jakob Andersen

Dato : 15-04-04 01:15

Jørgen Melhus wrote:
> Jeg skjønner ikke hva denne feilmeldingen kommer fra...
> Fullstendig feilmelding:
>
> CDONTS.NewMail.1 error '80020009'
>
> 501 ASP Service Disabled
>
> /en/anbefal.asp, line 13

Har den mailadresse du bruger i From lov til at sende fra SMTP-serveren?

--
Jakob Andersen

Fra : Jørgen Melhus

Dato : 15-04-04 15:56

Jakob Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Har den mailadresse du bruger i From lov til at sende fra SMTP-serveren?
>
> --
> Jakob Andersen

Ja... det skal den da ha. Vet ikke hvor man spesifiserer det, men det skal
nok være i orden. Men i From-feltet, skal man ikke ha mulighet til å skrive
navnet sitt der også? Istedet for epostadressen?

Fra : Jakob Andersen

Dato : 15-04-04 16:10

Jørgen Melhus wrote:
> Ja... det skal den da ha. Vet ikke hvor man spesifiserer det, men det
> skal nok være i orden.

Det kan du vel ikke være helt sikker på, oftest er SMTP servere noget
strikse med hvem der må sende fra dem da de ellers potentielt kan udnyttes
til spam.

> Men i From-feltet, skal man ikke ha mulighet
> til å skrive navnet sitt der også? Istedet for epostadressen?

Dette kan gøres ved at bruge formen:

Jakob Andersen <jakob@intellect.invalid>

--
Jakob Andersen

Fra : Jørgen Melhus

Dato : 15-04-04 17:05

> [...]
>
> Det kan du vel ikke være helt sikker på, oftest er SMTP servere noget
> strikse med hvem der må sende fra dem da de ellers potentielt kan udnyttes

Javel... Men det er ikke noe problem å sende mail med "Jorgen" feks i
fromfeltet, straks det blir "Jorgen Hanssen" kommer feilmeldingen. Det virker
som den ikke takler mellomrom... Snedig.......

Fra : Jakob Andersen

Dato : 15-04-04 17:26

Jørgen Melhus wrote:
> Javel... Men det er ikke noe problem å sende mail med "Jorgen" feks i
> fromfeltet, straks det blir "Jorgen Hanssen" kommer feilmeldingen.
> Det virker som den ikke takler mellomrom... Snedig.......

Så prøv med en from der bygges op sådan her altså med " udenom navnet

strNavn = "Jorgen Hanssen"
strEmail = "jorgen@hanssen.invalid"
strFrom = """" & strNavn & """ <" & strEmail & ">"

--
Jakob Andersen