Hvor mange cd'er fylder mandrake 10 Commun~
Fra : JSM

Dato : 14-04-04 19:51

Jeg går ind på ftp://klid.dk/Mandrake/iso/, henter iso-filerne til
oprettelse af mandrake10 instakkations-cd'erne. Der er 3 stk. som
(big surprise) bliver til 3 CD'er. Jeg starter installationen som
forløber næsten [1] planmæssigt indtil den er 99% færdig. Så åbner
kaffekopholderen og beder om cd #4. Huh ? Der var da kun 3 iso'er. Jeg
trykker anuller og installationen kører færdig uden problemer. Der ser
heller ikke ud til at mangle noget i den færdige installation. Men hvad
er det for en Cd #4 den spørger om ? Er det fordi det er en community
download version eller har jeg overset noget.

mvh
Jesper

[1] Jeg måtte boote fra CD #2. Min stationære vil ikke boote fra CD#1,
hvilket min notebook gør uden at kny.

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 14-04-04 20:49

JSM skrev:
> [...]
>
> mvh
> Jesper
>
> [1] Jeg måtte boote fra CD #2. Min stationære vil ikke boote fra CD#1,

CD4 er tilgængelig for MandrakeClub medlemmer. Der findes formentligt
udgaver af CD4 rundt omkring på internettet, men du kan ikke finde den
på de officielle sites.

Du kan læse:
http://www.mandrakesoft.com/company/press/pr?n=/pr/products/2464

Fra : Ivar Madsen

Dato : 14-04-04 21:11

Jacob Tranholm skrev i -dk.edb.system.unix:

> CD4 er tilgængelig for MandrakeClub medlemmer. Der findes formentligt
> udgaver af CD4 rundt omkring på internettet, men du kan ikke finde den
> [...]

Der står bare ikke noget om hvilke typer programmer der ligger på de ekstra
CD'er.

--
Med venlig hilsen Ivar Madsen
milli.dk/webupdate/ nu i version 0.3.3 nogle sider meldtes konstant opdateret,

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 14-04-04 21:25

Ivar Madsen skrev:

> Der står bare ikke noget om hvilke typer programmer der ligger på de ekstra
> CD'er.

Der ligger 1270 rpm-filer på CD4, hvoraf en del ville være uundværlige i
min dagligdag (hvis jeg brugte Mandrake, hvad jeg ikke gør). Fx. ligger
aspell-da, kdeadmin, kdemultimedia og en hel del af tetex-pakkerne på
denne CD.

Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 15-04-04 07:07

Den Wed, 14 Apr 2004 22:25:16 +0200. skrev Jacob Tranholm:

> [...]
> min dagligdag (hvis jeg brugte Mandrake, hvad jeg ikke gør). Fx. ligger
> aspell-da, kdeadmin, kdemultimedia og en hel del af tetex-pakkerne på

Jeg regner med at indholdet på CD4 er fuldtud tilgængeligt på nettet i
standarddistributionen. Dvs fx på:

ftp://klid.dk/mandrakelinux/official/10.0/i586/Mandrake/RPMS/

Dette er de officielle pakker til 10.0 (som en passant altså lige er
blevet frigivet i dag). Der er 3170 pakker her med 2,9 GB data, mens der
kun er ca 2,2 GB på de første 3 CD-er. Det svarer ca til at alle de
resterende officielle pakker er på CD4.

Jeg kan ikke helt overskue hvordan man får alle de relevante pakker
installeret hvis man kun har de 3 CD'er. Man vil fx nok mangle aspell-da.
Den kan selvfølgelig installeres efterfølgende, men hvordan véd man
hvilke pakker der mangler? Men hvis man bruger en netværksinstallering,
eller først kopierer alle pakkerne fra et spejl over på sin lokale disk
og installerer derfra, vil man ikke mangle noget under installationen.

Udover MandrakeLinux 10.0 official standarddistributionens 3170 pakker er
der over 4000 pakker i contrib, som man ikke kan finde på cd-erne. Det er
derfor godt at bruge urpmi - der er noget om opsætning af dette på
http://klid.dk/sw/mdk100 . urpmi er din ven.

Hilsen
Keld

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 14-04-04 21:12

JSM skrev:
> [...]
>
> mvh
> Jesper
>
> [1] Jeg måtte boote fra CD #2. Min stationære vil ikke boote fra CD#1,

Jeg har lige været ved at gennemse CD4 og der ligger faktisk en del (for
mig) nødvendige programmer på CD'en. Umiddelbart kan rpm-filerne dog
hentes på internettet ved:
http://www.klid.dk/sw/Mandrake-devel/stable/i586/Mandrake/RPMS/

Det kræver lidt mere arbejde, men resultatet er det samme.

Fra : Hans Houmøller

Dato : 14-04-04 22:37

Umiddelbart kan rpm-filerne dog
> hentes på internettet ved:
> http://www.klid.dk/sw/Mandrake-devel/stable/i586/Mandrake/RPMS/
>
> Det kræver lidt mere arbejde, men resultatet er det samme.

Vi det sige, at de enkelte pakker skal hentes seperat?
) Hans

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 14-04-04 22:54

On Wed, 14 Apr 2004 23:36:53 +0200, Hans Houmøller wrote:

> Umiddelbart kan rpm-filerne dog
> Vi det sige, at de enkelte pakker skal hentes seperat?

urpmi er din ven

Noget i retning af urpmi.addmedia med ovenstående URL, hvorefter
man kan sige 'urpmi pakkenavn' til sin Linux og urpmi henter
pakken fra klid.dk, evt. dependencies, installerer og halløjsa!

Det kan utvivlsomt også gøres fra Mandrake GUI-tingene, men dem
har jeg ikke brugt denne gang.

--
Stig
(remove the 'no's to send me mail)

Fra : Carsten

Dato : 14-04-04 22:17

Hej Jesper

Har selv undret mig over det samme men er kommet til den konklusion at
det sikkert er aspell-da installationen er ude efter på denne CD
da den ikke bliver indstalleret
/Carsten