Javascript timer
Fra : Jacob Læssøe Nielsen

Dato : 13-04-04 21:45

Hej NG

Jeg har længe søgt efter en js timer der viser en tekstbox hvor der tælles
op med milisekunder når siden indlæses.

Er der nogen der har noget ala
http://www.jsmadeeasy.com/javascripts/Clocks%20And%20Date/Page%20Timer/ bare
med milisekunder?

Jeg behøver vist ikke nævne, at jeg er *total* blank når det kommer til js.

---

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 18-04-04 20:10

> Jeg har længe søgt efter en js timer der viser en tekstbox hvor der tælles
> [...]

<input type="button" onClick="startstopCount();" value="Start eller Stop
tæller">
<script>
d = new Date();
r = 0;

function showMS() {
var now = new Date();
ms =
parseInt(Date.UTC(now.getFullYear(),now.getMonth(),now.getDate(),now.getHours
(),now.getMinutes(),now.getSeconds(),now.getMilliseconds())) -
parseInt(Date.UTC(d.getFullYear(),d.getMonth(),d.getDate(),d.getHours(),d.get
Minutes(),d.getSeconds(),d.getMilliseconds()));
document.getElementById('millis').innerHTML = ms + " millisekunder";
}

function startCount() {
msc = setInterval("showMS();",100);
r = 1;
}

function stopCount() {
clearInterval(msc);
r = 0;
}

function startstopCount() {
(r) ? stopCount() : startCount();
}

startCount();
</script>

Dette tæller hvert 100. milisekund (tiendedel sekund), men du kan tælle hvert
tiende milisekund (hundrededel sekund) ved at erstatte 100 med 10 i
startCount-funktionen.
Det frarådes kraftigt at tæller hvert enkelt milisekund da afviklingen af
resten af script'sne på siden bliver meget langsom!

Håber du kan bruge det!

MVH Jonas (aka Juke)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jacob Læssøe Nielsen

Dato : 18-04-04 22:34

> Håber du kan bruge det!

Jeg forsøgte men den gav mig et : Object expected

Jeg havde imidlertidigt fundet et script der virkede, men det er ret
ustabilt . Se evt. indlæg fra i dag : "Ustabilt javascript"

---

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 19-04-04 14:51

> Jeg forsøgte men den gav mig et : Object expected

I hvilken linie fik du fejlen?
Hos mig virker det nemlig fint....?!
Har du husket at sætte id'en på div-elementet til "millis"?