Datediff?
Fra : Thomas Brejner

Dato : 13-04-04 17:16

Hejsa NG
Jeg har et lille problem med noget datediff. Jeg har en dato som jeg skal
checke om er over 31 dage fra aktuel dato. Altså hvis man indtaster
05-04-2004 og den aktuelle dato er 02-03-2004, så er det over 31 dage, og så
skal den komme med en fejlmeddelelse. Jeg havde tænkt på at der nok skulle
bruges noget datediff, men er ikke helt sikker. Håber nogle kan komme med et
lille eksempel, eller et link.

Mvh
Thomas

Fra : finn elmgaard

Dato : 13-04-04 18:28

"Thomas Brejner" <Brejner@AlkoGrotten.invalid> wrote in message
> [...]

> bruges noget datediff, men er ikke helt sikker. Håber nogle kan komme med

Datediff kan godt bruges, f.eks sådan:

if ABS(Datediff("d", MinDato, Now())) > 31 then
Response.write "MinFejlmeddelelse"
else
[Gør noget andet....]
end if

Det fremgår af dit spørgsmål, at fejlmeddelelsen skal komme uanset om datoen
er mere end 31 dage før eller efter aktuel dato, derfor ABS. Hvis det ikke
er tilfældet, så fjern ABS og sæt MinDato og Now rigtigt i forhold til
hinanden.

mvh
Finn

Fra : Casper Bang

Dato : 13-04-04 19:18

> [...]
> er mere end 31 dage før eller efter aktuel dato, derfor ABS. Hvis det ikke
> er tilfældet, så fjern ABS og sæt MinDato og Now rigtigt i forhold til

Hvad står ABS for, og hvad gør den?

Fra : finn elmgaard

Dato : 13-04-04 19:36

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> wrote in
message news:407c2ec0$0$132$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> datoen
>
> Hvad står ABS for, og hvad gør den?

Klip fra VBscript hjælpefunktion (VBSCRIP5.CHM, den er uundværlig for mig,
den kan downloades fra MSDN):

Abs Function

Syntax: Abs(number)

Remarks
The absolute value of a number is its unsigned magnitude. For example,
Abs(-1) and Abs(1) both return 1.
The following example uses the Abs function to compute the absolute value of
a number:
Dim MyNumber
MyNumber = Abs(50.3) ' Returns 50.3.

Fra : Casper Bang