JMail og glemt password
Fra : Michael Borup

Dato : 13-04-04 08:15

Hej
Et hurtigt spørgsmål:
kan Jmail bruges i forbindelse med "glemt password" funktion,
altså hente password i db og maile til brugeren automatisk. Eller
er der nogen der har en bedre løsning?

På forhånd tak.

Mvh
Michael Borup

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : pepss

Dato : 13-04-04 08:56

"Michael Borup" skrev

> kan Jmail bruges i forbindelse med "glemt password" funktion,
> altså hente password i db og maile til brugeren automatisk. Eller
> er der nogen der har en bedre løsning?

hvis det lige er Jmail du har adgang til er det jo fint!
hvis du gemmer brugerens email og password i databasen er det jo bare at
hente passwordet ud og sende det til mailen der passer til.

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 13-04-04 09:08

"pepss" <olefriis@privat.dk> wrote in news:c5g6ep$sp9$1@sunsite.dk:

> [...]
> hvis du gemmer brugerens email og password i databasen er det jo bare at
> hente passwordet ud og sende det til mailen der passer til.

Ja, men det bør man ikke gøre. Traditionelt bruger mange mennesker de samme
passwords til flere services, og hvis din database bliver kompromitteret,
så vil det være en smal sag at udnytte disse passwords til at få adgang til
dine brugeres data andre steder. I stedet bør passwords gemmes 'hashede' i
din database, og hvis en bruger glemmer sit password, så dannes et nyt
engangspassword, der så sendes til brugeren.

Se evt http://www.asp-faq.dk/search/?category=&query=hash

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.

Fra : pepss

Dato : 13-04-04 09:37

"Jesper Stocholm" skrev
> [...]

> din database, og hvis en bruger glemmer sit password, så dannes et nyt
> engangspassword, der så sendes til brugeren.

det vil jeg da give dig helt ret i og det skulle jeg også ha skrevet!

Fra : Michael Borup

Dato : 13-04-04 12:19

Tak for det
Jeg vil straks gå igang !