|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Tuning af Honda Civic? Fra : Vince
 | 
 Dato :  12-04-04 21:25
 | 
 |  | Jeg har en civic 1,4 90 hk, 2 dørs fra 1996.
 Jeg synes den kører ok men kunne godt bruge lidt ekstra power i
 overhalingssituationer mv.
 Hvad kan man gøre for en overskuelig pris og uden at motoren bliver for
 pint. Det er jo kun en lille 1,4 ....
 
 Pft.
 
 --
 Med venlig hilsen
 
 Vincent
 
 
 
 
 |  |  | 
  Claus Fabritius (12-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Fabritius
 | 
 Dato :  12-04-04 21:40
 | 
 |  | "Vince" <vincentgroes@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
 news:407afb22$0$310$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 
 > Jeg har en civic 1,4 90 hk, 2 dørs fra 1996.
 > Jeg synes den kører ok men kunne godt bruge lidt ekstra power i
 > overhalingssituationer mv.
 > Hvad kan man gøre for en overskuelig pris og uden at motoren bliver for
 > pint. Det er jo kun en lille 1,4 ....
 
 Du bliver nok nødt til at skrive hvor den økonomiske smertegrænse ligger.
 Jeg mener at der findes turbokits til din motor, men det koster sikkert mere
 end du har regnet med at bruge.
 --
 Claus Fabritius
 Full boost @ 2400 RPM
 Fiat Uno Turbo I.E. Racing '93
 
 
 
 
 |  |  | 
  Vince (12-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Vince
 | 
 Dato :  12-04-04 21:45
 | 
 |  | Ja en turbo er nok lige i overkanten...
 Jeg vil ofre max. 10.000
 "Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse
 news:c5euqu$19n7$1@news.cybercity.dk...
 > "Vince" <vincentgroes@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
 > news:407afb22$0$310$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 > > Jeg har en civic 1,4 90 hk, 2 dørs fra 1996.
 > > Jeg synes den kører ok men kunne godt bruge lidt ekstra power i
 > > overhalingssituationer mv.
 > > Hvad kan man gøre for en overskuelig pris og uden at motoren bliver for
 > > pint. Det er jo kun en lille 1,4 ....
 >
 > Du bliver nok nødt til at skrive hvor den økonomiske smertegrænse ligger.
 > Jeg mener at der findes turbokits til din motor, men det koster sikkert
 mere
 > end du har regnet med at bruge.
 > --
 > Claus Fabritius
 > Full boost @ 2400 RPM
 > Fiat Uno Turbo I.E. Racing '93
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
   Bendt Rasmussen (12-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bendt Rasmussen
 | 
 Dato :  12-04-04 21:55
 | 
 |  | 
 "Vince" <vincentgroes@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
 news:407affaf$0$280$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Ja en turbo er nok lige i overkanten...
 > Jeg vil ofre max. 10.000
 prøv at hør på www.hondaklub.dk mvh
 Bendt
            
             |  |  | 
    Vince (12-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Vince
 | 
 Dato :  12-04-04 22:02
 | 
 |  | 
 
            Jeg takker.....    "Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:407b0269$0$167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 > "Vince" <vincentgroes@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
 > news:407affaf$0$280$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > > Ja en turbo er nok lige i overkanten...
 > > Jeg vil ofre max. 10.000
 >
 > prøv at hør på www.hondaklub.dk >
 > mvh
 > Bendt
 >
 >
            
             |  |  | 
  Mogens Knudsen (13-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  13-04-04 16:47
 | 
 |  | On Mon, 12 Apr 2004 22:25:03 +0200, "Vince" <vincentgroes@webspeed.dk>
 wrote:
 
 >Jeg har en civic 1,4 90 hk, 2 dørs fra 1996.
 >Jeg synes den kører ok men kunne godt bruge lidt ekstra power i
 >overhalingssituationer mv.
 >Hvad kan man gøre for en overskuelig pris og uden at motoren bliver for
 >pint. Det er jo kun en lille 1,4 ....
 
 Honda Civic er een af de non-turbo biler, hvor chiptuning har følgende
 positive konsekvens:
 Martin Jørgensen - Honda Civic 1,4 16v 90 HK,
 Jeg fik monteret en piggybag hos Scantune - dét gav 7 HK, og 10 NM.
 Dette er et yderst tilfredsstillende resultat, da det var momentet jeg
 manglede, når jeg skulle sætte igang.
 
 Hvis du vil køre med K&N , så skal du vælge deres performance kit -
 det er det eneste der giver effekt - det gav 5 HK ( målt ) på min
 motor. Det nytter ikke bare at købe et filter og så smide det ned i
 luftfilterkassen - Det giver ikke en skid - Luftfilterkassen er fra
 fabrikkens side bygget til at være støjreducerende, hvilket koster
 lidt effekt.
 
 Med et K&N performance kit skal du fjerne det eksisterende
 filtersystem og montere kittet istedet. Dette kit "larmer" en del for
 nogle er det musik. En anden mulighed er at købe et kit hos scantune,
 hvilket ligner K&N kittet og koster næsten det samme.
 
 Jeg gav 3700 kr. for 7 HK og 10 NM. Det er cirka 500 kr. per HK - Det
 er fandme billigt. Når man tænker på , hvad folk tit betaler for evt.
 en Remus lydpotte, som giver under 1 HK.
 
 Desuden så får du også målt din bil, når den bliver chippet - dette
 koster nemt 200 kr, hvis du får det gjort uden at tune. Din bil bliver
 også trimmet, så den bare kører super ( svarer nok til at få stillet
 karburator i gamle dage ). Endvidere så i mit tilfælde så er mit
 benzinforbrug UÆNDRET - det er det samme, den kører km/l
 
 /Mogens
 
 
 |  |  | 
  K (13-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : K
 | 
 Dato :  13-04-04 17:11
 | 
 |  | 
 "Vince" <vincentgroes@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
 news:407afb22$0$310$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Jeg har en civic 1,4 90 hk, 2 dørs fra 1996.
 > Jeg synes den kører ok men kunne godt bruge lidt ekstra power i
 > overhalingssituationer mv.
 > Hvad kan man gøre for en overskuelig pris og uden at motoren bliver for
 > pint. Det er jo kun en lille 1,4 ....
 
 Kompressor på dyret, vi har med succes brugt Mercedes kompressorer (
 snegltypen ) i flere biler, både nye og renoverede kompressorer, flest  blev
 monteret i VW og Toyota, de Mercedes kompressorer er overkommelig i pris og
 hvis dit max er 10 K så er der muligheder, samtidig er de lette at montere,
 de har også egen oliesump + elektrisk til/udkobling, så du rent faktisk kan
 vælge at køre uden kompressor i eks. byer og lignende, en fordel ved
 kompressor frem for turbo er at du ikke skal tænke på ændring af
 kompression, det eneste der kan være en fordel er mere tilføring af
 brændstof !
 
 hvis du er fix på fingrene så klarer du det selv !
 
 V.H John
 
 
 
 
 |  |  | 
  Claus Fabritius (14-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Fabritius
 | 
 Dato :  14-04-04 12:37
 | 
 |  | "K" <potzFJERNSTOREBOGSTAVER@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 news:407c1107$0$12847$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > en fordel ved
 > kompressor frem for turbo er at du ikke skal tænke på ændring af
 > kompression, det eneste der kan være en fordel er mere tilføring af
 > brændstof !
 
 
 Hvad er lige grunden til at man ikke skal tænke på kompression når der tunes
 med kompressor? Troede at det var trykladningen i sig selv der gjorde det.
 --
 Claus Fabritius
 Full boost @ 2400 RPM
 Fiat Uno Turbo I.E. Racing '93
 
 
 
 
 |  |  | 
  phg1 (27-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : phg1
 | 
 Dato :  27-04-04 21:33
 | 
 |  | 
 
            "Vince" skrev d. 12-04-04 21:25 dette indlæg :
 > Jeg har en civic 1,4 90 hk, 2 dørs fra 1996.
 > Jeg synes den kører ok men kunne godt bruge lidt ekstra power i
 > overhalingssituationer mv.
 > Hvad kan man gøre for en overskuelig pris og uden at motoren bliver
 for
 > pint. Det er jo kun en lille 1,4 ....
 > 
 > Pft.
 > 
 > -- 
 > Med venlig hilsen
 > 
 > Vincent
 > 
 > du kan ikke gøre en skid,synshallen flår dig for erklæringer om
 forureningnivue og lydnivue og dem kan du ikke skaffe
 men du kan tage en snak med auto centrum i silkeborg jeg mener at de for
 år tilbage gjorde lidt i tuning af hondaer
 -- 
 Leveret af:
http://www.kandu.dk/ "Vejen til en hurtig løsning"
            
             |  |  | 
 |  |