Combobox
Fra : bsn

Dato : 12-04-04 19:26

Hej NG
Jeg vil gerne læse værdier ind i en combobox, fra en access database.
Det er noget med Additem vil jeg tro...
Nogen som ligger inde med lidt hints...
PFT
Bjarne

Fra : Torben Brandt

Dato : 12-04-04 20:39

bsn skrev:
> Jeg vil gerne læse værdier ind i en combobox, fra en access database.
> Det er noget med Additem vil jeg tro...
> Nogen som ligger inde med lidt hints...

Hvad er en combobox ?

/Torben

Fra : bsn

Dato : 13-04-04 14:48

"Torben Brandt" <name@domain.invalid> skrev
> Hvad er en combobox ?
Undskyld mit sprogbrug - dropdownliste var vist ordet...
Der er så mange ord for det samme begreb i denne verden...
Har fået hjælpen...
Bjarne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-04-04 20:44

bsn skrev:

> Jeg vil gerne læse værdier ind i en combobox,

Comboboks? Mener du et select-element (en dropdown-liste)?

Eller mener du Access' combobokse? (i så fald er du havnet i en
forkert gruppe).

Hvis du skal fylde et select-element fra en database, skal du lave
en løkke og lægge den relevante html-kode udenom. Fx som her:

<select name="farve">
<% Do While Not rs.EOF %>
<option value="<%= rs("farvekode") %>"><%= rs("farve") %></option>
<%
rs.movenext
Loop
%>
</select>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : bsn

Dato : 13-04-04 14:46

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev

> Comboboks? Mener du et select-element (en dropdown-liste)?
Yes

> <select name="farve">
> <% Do While Not rs.EOF %>
> <option value="<%= rs("farvekode") %>"><%= rs("farve") %></option>
> <%
> rs.movenext
> Loop
> %>
> </select>
Tak for det...
Bjarne

Fra : finn elmgaard

Dato : 12-04-04 20:50

"bsn" <bsn_NoSpam_@oncable.dk> wrote in message
> Hej NG
> Jeg vil gerne læse værdier ind i en combobox, fra en access database.
> [...]
Du kan gøre noget i retning af:

<SELECT name="MinComboBox" >
<%
Do until RS.EOF
%>
<OPTION VALUE="<%=RS("MitFelt")%>"> <%=RS("MitFelt")%>
<%
RS.Movenext
Loop
%>
</SELECT>

mvh
Finn

Fra : bsn

Dato : 13-04-04 14:43

"finn elmgaard" <agertoften@XXXstofanet.dk> skrev
> [...]
> Do until RS.EOF
> %>
> <OPTION VALUE="<%=RS("MitFelt")%>"> <%=RS("MitFelt")%>
Det funker fint.
Tak for det.
Bjarne