scsi+plextor = FEJL!
Fra : dalhash

Dato : 28-04-01 09:56

hej i gruppen jeg kunne godt tænke at spørge om i kender til mit brænder
problemer som er følgende:

når jeg brænder en skive på max 500 MB er der ingen problemer...
men over 500 MB uanset om det er data/musik = Fejl.

den skriver at der er " BAD MEDIUM DETECTED "

jeg har prøvet 10-12 forskellige mærker cd´er.!!

mit software er : cdwin / nero / clonecd....

mit brænder-hardware er : adaptec scsi-kort / plextor 8/20..

og det andet hardware er : soltek kv75-x / amd-t.bird.1000. /
windows-me.....

Jeg brænder altid fra min harddisk og ikke fra cd-rom´en...

ja og jeg har sat scsi-kabel og scsi jumper godt nok..

tja jeg kan ikke lige komme på andet som kan vedrøre emnet,,hvis i vil vide
mere i gruppen så bare spørg,,,nå jo laseren er ny renset det er heller
det..

det er jo lidt æv ,,,men hvis det er en bagatel vil jeg ikke købe en ny
brænder.............. hvis ikke æv bæv !!

håber på svar..for tomme cover hober sig op :-}

Med Venlig Hilsen. Jesper.D

Fra : Bruun

Dato : 28-04-01 11:54

Hejsa,
"dalhash" <dalgas@post.com> wrote in message
> [...]
> men over 500 MB uanset om det er data/musik = Fejl.
>
> den skriver at der er " BAD MEDIUM DETECTED "
[SNIP]
> Jeg brænder altid fra min harddisk og ikke fra cd-rom´en...

Dvs. at du laver et image af cd'en først. Har du tjekket om der hvor du
lægger det image, at der er plads nok på din HD?!

Det kunne måske også være at din opsætning af brændingen fejler fordi den
ikke kan læse TOC på cd'en. Måske fordi cd'erne er skrivebeskyttet.

Der er ret mange aspekter som du skal kigge på.

Mvh Kim Bruun

Fra : dalhash

Dato : 28-04-01 13:50

tak for svaret her er lidt mere kød :

jeg har en 75 GB harddisk og forbrug er kun 6 GB........

og mine skiver er : mr platinium : Best media-premium : pioneer : bla : bla
: bla.....alle op til 12 speed...
da min brænder er 8 x speed skulle det være ok....og jeg har samme problemer
selv ved 4 x speed.....

æv igen !!!!

så er der vel kun yamaha scsi brænder tilbage??

æv bæv jeg er ikke vild med yamaha !!! jeg har to yamaha motorcykler og en
yamaha knallert med ødelagt motor !!!!så jeg vil da ikke håbe deres brændere
er ligeså dårlige!!..

> Med Venlig Hilsen. Jesper.D

p.s. flad suzuki eller harley-davidson ikke laver cd-brændere.... :-}

Fra : Bruun

Dato : 28-04-01 14:04

Hejsa,
> [...]
bla
> : bla.....alle op til 12 speed...
> da min brænder er 8 x speed skulle det være ok....og jeg har samme

Du skriver ikke lige hvilken Adaptec controller som du bruger?! Nu kender
jeg ikke så meget til Me, men det skal da bare virke!! Jeg har selvsamme
mærke/type brænder og den spiller bare. Brænder cd copy ved 8 speed uden
problemer.

Hvor meget har du brugt din brænder?! Antal brændninger?!

> [...]
>
> æv bæv jeg er ikke vild med yamaha !!! jeg har to yamaha motorcykler og en
> yamaha knallert med ødelagt motor !!!!så jeg vil da ikke håbe deres

De er ok. i ca. en måned!! Hvis det er din brænder som er defekt og du skal
have en ny, så ville jeg vælge Plextor igen. De er og bliver de bedste.

Mvh Kim Bruun

Fra : dalhash

Dato : 28-04-01 16:41

> [...]
skal
> have en ny, så ville jeg vælge Plextor igen. De er og bliver de bedste.

Hej igen min brænder er gammel men slag på tasken har den vel brændt cirka
200-300 skiver...

og så lige sidste spørgsmål inden jeg smutter en tur ud og køber en ny, jeg
er også vild men tanken om en ny plextor ,,men men men ikke tanken om at
købe en ide-model , jeg vil jo gerne have scsi igen !!! men jeg kan ikke
finde andre brændere end yamaha der har scsi !!! æv æv og æv bæv....

nåh ja min adaptec controller er en model 2904CD....helt sprit ny!....

og hvis jeg skal have en ny skal den køre mindst 12 x speed...
jeg vil helst " hvis jeg kan vælge " købe en SCSI 16 eller 20 speed med
burnproof i plextor...men hvem ville ikke det ?????.

Hilsen Jesper.D.....

Fra : Cmagic

Dato : 28-04-01 17:17

dalhash
> [...]

| jeg vil helst " hvis jeg kan vælge " købe en SCSI 16 eller 20 speed med
| burnproof i plextor...men hvem ville ikke det ?????.

Jeg er sikker på at jeg har set en Plextor 12/10/32 med brunproof til SCSI
hos Zitech (måske ikke det billigste sted - men andre må også ha' den) så du
kan roligt købe Plextor igen. Men jeg mener ikke at deres 16x er kommet i
SCSI endnu - hvis den da gør

Hilsen Cmagic

Fra : Bruun

Dato : 28-04-01 18:58

Hejsa,
"dalhash" <dalgas@post.com> wrote in message

[SNIP]

> Hej igen min brænder er gammel men slag på tasken har den vel brændt cirka
> 200-300 skiver...

Det er ikke særlig meget!! Du kan vælge at sende den til service hos
Plextor. Har ikke selv afprøvet deres service, men har hørt at den skulle
være i top.

> [...]
> købe en ide-model , jeg vil jo gerne have scsi igen !!! men jeg kan ikke
> finde andre brændere end yamaha der har scsi !!! æv æv og æv bæv....

Hmm... Jeg kan ellers finde 4 modeller Plextor på EDBpriser.

> [...]
> jeg vil helst " hvis jeg kan vælge " købe en SCSI 16 eller 20 speed med
> burnproof i plextor...men hvem ville ikke det ?????.

Helt sikkert =) - Jeg kan kun se 12x på Plextors website. Men mon ikke de
snart kommer med højere speed i SCSI modeller!

Mvh Kim Bruun

Fra : DWM

Dato : 28-04-01 19:59

"Bruun" <dikkedarer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Helt sikkert =) - Jeg kan kun se 12x på Plextors website. Men mon ikke de
> snart kommer med højere speed i SCSI modeller!

Det siger Plextor´s support at de gør. Hvornår vil de ikke
ud med men der gik også rimelig lang tid før 12x SCSI kom
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress

Fra : Pjn

Dato : 28-04-01 22:42

Hej

2904 er for langsom til Plextor 12x :
AVA-2904 Technical Specifications

Product Specifications
Data Transfer Rate
Up to 10 MB/sec (synchronous, on the SCSI bus)

Plextor 12x kører 20 mb/s

Pjn

Fra : DWM

Dato : 28-04-01 22:56

"Pjn" <per-just@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Product Specifications
> Data Transfer Rate
> Up to 10 MB/sec (synchronous, on the SCSI bus)

En ting er at den understøtter Ultra SCSI-2. En anden er at den aldrig
kommer op på den hastighed. Plextor´eren er selvfølgelig bagudkompatibel.

Fra : dalhash

Dato : 29-04-01 00:01

> En ting er at den understøtter Ultra SCSI-2. En anden er at den aldrig
> kommer op på den hastighed. Plextor´eren er selvfølgelig bagudkompatibel.
> [...]
----------
jeg siger mange tak for alle de svar ...det er sku dejlig....men æh er det
så mit scsi-kort der ikke kan følge med???

hvis en 12 x speed skal overføre 20mb/s og mit scsi-kort kun kan køre 10mb/s
kan jeg så ikke kun køre max 6 x speed???

dvs at de muligheder min plextor kan brænde med jo er 1-2-4-8 x speed bliver
jeg nød til at vælge 4x speed???

hvad skal jeg gøre nu?? både nyt scsi-kort og brænder??

p.s jeg ville have skrevet æv nogen steder men det blev til for mange så de
kommer bare her til sidst det ser pænest ud
æv øv og æv æv æv bæv!!!!!

MVH Jesper.D.

Fra : Bruun

Dato : 29-04-01 00:51

Hejsa,

> [...]
[SNIP]
> [...]
bliver
> jeg nød til at vælge 4x speed???
>
> hvad skal jeg gøre nu?? både nyt scsi-kort og brænder??

Du skal kunne brænde med 8x. Det gør jeg og jeg har samme type controller og
brænder!! Jeg hælder nu stadig mere til at det er brænderen som laver noget
knald!!

Det virker også lidt spøjst at det kun sker når du brænder over et vist
antal MB. Mit sidste bud er en komplet clean installation af Wintendo og
brændersoftware. Og tjek det igen!!

Mvh Kim Bruun

Fra : DWM

Dato : 29-04-01 08:56

> [...]
>
> hvis en 12 x speed skal overføre 20mb/s og mit scsi-kort kun kan køre 10mb/s
> kan jeg så ikke kun køre max 6 x speed???

Skrivning: 12x = 1.8mb/s.
Læsning: 14X-32X = 2100KB/s - 4800KB/s

Fra : dalhash

Dato : 29-04-01 11:08

> Skrivning: 12x = 1.8mb/s.
> Læsning: 14X-32X = 2100KB/s - 4800KB/s
> --
> Med Venlig Hilsen / Best Regards
> Kenneth Iversen

okay d.v.s at jeg med min adaptec scsi-kort burde kunne køre :

SKRIVNING: 60X = 9MB/S ?????
LÆSNING: 64X = 9600KB/S ????

I TEORIEN ALTSÅ !!!!!!!!!!!

Nå men jeg smutter ud og ser om jeg kan få en 12 x speed plextor scsi
drev.........

hvis jeg stadig har samme problem så har jeg set en scsi controller som kan
overføre op til 80MB/S
til små 900 kroner så må jeg jo prøve den......

men hvis der stadig er problemer til den tid så kommer der en billig pc´er

Men Venlig Hilsen,,og Mange Tak For Alle Svarene......Jesper.D...

Fra : sls

Dato : 29-04-01 11:06

Jeg ville også prøve at geninstallere windows, og også prøve et andet scsi
kort, hvis du har mulighed for det??

Mvh sls