FreeBSD fora
Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-04-04 10:26

Hej

Jeg leder efter nogle gode fora om FreeBSD.
Det kan være alt fra nyhedsgrupper til et phpbb forum.

Indtil videre synes jeg der findes et utal af dem. Jeg går ud fra i der benytter dem ofte har nogle foretrukne steder.
F.eks. steder hvor det mest useriøse er sorteret fra, hvor der kan forventes hurtigt svar og folk er kompetente.

Mvh Mikkel

Fra : Peter Makholm

Dato : 10-04-04 10:44

"Mikkel Christensen" <nospam@yahoo.dk> writes:

> F.eks. steder hvor det mest useriøse er sorteret fra, hvor der kan
> forventes hurtigt svar og folk er kompetente.

Ud over her kan der af danske steder nævnes bsd-dk's
maillinglister. Der er også masser af useriøs snak, men der er
kompetente folk tilsteder og hurtige svar på seriøse spørgsmål.

http://www.bsd-dk.dk/

--
Peter Makholm | The four letter word beginning with L?
peter@makholm.net | It's life, love, libc or lisp

Fra : Nikolaj Hansen

Dato : 10-04-04 13:17

De kan frit bruges efter tilmelding, og der er der i hvert fald meget
kompetent hjælp at hente - alle udviklerne følger med i listen.

Jeg forstår dog ikke, hvorfor at det skal være en mailing liste, et forum
ville nok være mere tidsvarende

mvh.

Nikolaj

Fra : Peter Makholm

Dato : 10-04-04 14:56

"Nikolaj Hansen" <barnabasdk@yahoo.dk> writes:

> Jeg forstår dog ikke, hvorfor at det skal være en mailing liste, et forum
> ville nok være mere tidsvarende

Hvorfor mener du ikke at en maillingliste udgør et forum? Eller du
mener måske noget webfnidder?

Jeg har endnu til gode at se noget webforum der er lige så velegnet
til trådet, asynkront diskussion som maillinglister og newsgroups er.

--
Peter Makholm | Sit back and watch the messages. This is actually
peter@makholm.net | more important than one might think as there is a

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-04-04 16:34

"Peter Makholm" <peter@makholm.net> skrev i en meddelelse news:87d66gos1x.fsf@xyzzy.adsl.dk...

> [...]
>
> Jeg har endnu til gode at se noget webforum der er lige så velegnet
> til trådet, asynkront diskussion som maillinglister og newsgroups er.

Jeg vil lige pointere at jeg aldrig har ønsket det skulle være mailinglists:)
For at citere mig selv:

Jeg ønsker bare at vide hvad i har bedst erfaringer med. F.eks. hvor i ellers holder til. Om det er mailinglist, nyhedsgrupper eller et phpbb forum gør mig ikke noget:)
Hvad der er bedst, er iøvrigt offtopic, inden i kommer for godt i gang med at dreje diskussionen i den retning;)

Mvh Mikkel

Fra : Nikolaj Hansen

Dato : 13-04-04 23:57

> [...]
>gør mig ikke noget:)
>Hvad der er bedst, er iøvrigt offtopic, inden i kommer for godt i gang med

Hej Mikkel,

Ud over www.freebsd.org er der også meget godt (også fora) at finde her :
http://www.freebsddiary.org/phorum/. Freebsd diary har i det hele taget
mange gode tips, til diverse ting på din *bsd box.

mvh

Nikolaj Hansen

Fra : Nikolaj Hansen

Dato : 14-04-04 00:00

> Jeg har endnu til gode at se noget webforum der er lige så velegnet
> til trådet, asynkront diskussion som maillinglister og newsgroups er.

Uden at rode mig ud i en længere diskussion om dette, vil jeg nu nok mene,
at div. web fora systemer har overhalet alm. maling lists for nogle år siden
efterhånden. Men det er nok en smags sag.

Jeg kan godt lide at kunne søge i artikler, som måske er blevet diskutteret
for flere år siden, og som jeg måske ikke har fået via mail / måske er
forsvundet under en re install af mit system eller sådan.

mvh

Nikolaj Hansen

Fra : Jesper Harder

Dato : 14-04-04 01:01

> [...]

> diskutteret for flere år siden, og som jeg måske ikke har fået via
> mail / måske er forsvundet under en re install af mit system eller

De allerfleste mailinglister arkiverer gamle indlæg, og har en
søgefunktion til arkivet. Så i den henseende er der ingen fordele ved
webfora.

--
Jesper Harder <http://purl.org/harder/>