Hittest
Fra : Henrik Kollberg

Dato : 10-04-04 08:53

Jeg er ved at lavet et labyrint spil, men har problemer med hittest.
Det er muligt at snyde gemmen hjørnerne og hvis hastigheden er stor kan man
gå lige igemmen en væg.

Er der en der ved hvorfor?

Mvh. Henrik Kollberg

SWF filen: http://home8.inet.tele.dk/kollberg/newsg/HMazeK02.html
FLA filen: http://home8.inet.tele.dk/kollberg/newsg/HMazeK02.fla
------- The Script------
onClipEvent (enterFrame) {
if (_root._currentframe == 1) {
with (_root.player) {
// keyboard controls
if (Key.isDown(Key.DOWN)) {
_y += 1;
}
if (Key.isDown(Key.UP)) {
_y -= 1;
}
if (Key.isDown(Key.LEFT)) {
_x -= 1;
}
if (Key.isDown(Key.RIGHT)) {
_x += 1;
}
// detect if edges of the player square are colliding with walls
if (walls.hitTest(getBounds(_root).xMax, _y, true)) {
_x -= 1;
}
if (walls.hitTest(getBounds(_root).xMin, _y, true)) {
_x += 1;
}
if (walls.hitTest(_x, getBounds(_root).yMax, true)) {
_y -= 1;
}
if (walls.hitTest(_x, getBounds(_root).yMin, true)) {
_y += 1;
}
// detect finished
if (_root.goal.hitTest(_x, getBounds(_root).yMax, true)) {
_root.gotoAndPlay(2);
}
}
}
}

Fra : Henrik Kollberg

Dato : 11-04-04 12:27

Jeg har løst problemet. Jeg læste definitionen på getBounce() og droppede
hurtigt den funktion og lavede i stedet hittest på cirklen ud fra formlen
x^2 + y^2 = r^2 og så virkede det.
SWF: http://home8.inet.tele.dk/kollberg/newsg/HMazeK02.html

Henrik Kollberg

Fra : Henrik Kollberg

Dato : 11-04-04 12:32

Her er det rigtige link:
http://home8.inet.tele.dk/kollberg/newsg/HMazeK03_05.html

Henrik Kollberg
Man må jo skrive til sig selv når der ikke er andre der vil!