|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Behandling af begyndende rust ???? Fra : Jan
 | 
 Dato :  09-04-04 10:18
 | 
 |  | Hejsa
 
 Har en Escort St. car fra 1998, hvor der forskellige steder er begyndt at
 komme lidt rust frem, bla. omkring viskerarmen på bagsmækken mv...
 Jeg må indrømme jeg ikke er den store handymand, så derfor vil jeg nu her
 spørge om hvilken fremgangsmåde man skal bruge for at få det rust væk, få
 lukket af for rusten, få malet igen osv.....
 Husk endelig at fortæl hvilke produkter jeg skal købe til de forskellige
 formål.
 
 Vil jo prøve at tage de små steder i opløbet.
 
 Mvh
 Jan
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Kim Voss Schrader (09-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Voss Schrader
 | 
 Dato :  09-04-04 10:49
 | 
 |  | Hej!
 
 Jan wrote:
 >
 > Har en Escort St. car fra 1998, hvor der forskellige steder er begyndt at
 > komme lidt rust frem, bla. omkring viskerarmen på bagsmækken mv...
 
 Har du overholdt rustchecks? I så fald ville jeg vise bilen frem til et aut.
 Fordværksted og høre hvor meget de vil lave på garantien (den er på 6 år, så du
 kan måske stadig nå det).
 
 Sådan fik jeg lavet rust ved venste fordør (inde under gummilisten, øverst ved
 ruden). Har du kigget der?
 
 --
 Mvh, Kim Voss Schrader
 
 OBS: Der kan max. attaches 30kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.
 
 
 |  |  | 
  Bjørn ingebrigtsen (09-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn ingebrigtsen
 | 
 Dato :  09-04-04 11:29
 | 
 |  | >
 > Sådan fik jeg lavet rust ved venste fordør (inde under gummilisten, øverst
 ved
 > ruden). Har du kigget der?
 >
 
 De kommer altid der, det er en skod designer der har lavet den gummiliste,
 min "nye" escort havde huller i begge A-stolper da jeg gik den igennem jeg
 havde desværre ikke set det da jeg kiggede på den. Men hvad det var nu
 hurtrigt lavet
 
 
 
 
 |  |  | 
   Kim Voss Schrader (09-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Voss Schrader
 | 
 Dato :  09-04-04 11:39
 | 
 |  | Hej!
 
 "Bjørn ingebrigtsen" wrote:
 >
 > >
 > > Sådan fik jeg lavet rust ved venste fordør (inde under gummilisten, øverst
 > ved
 > > ruden). Har du kigget der?
 > >
 >
 > De kommer altid der, det er en skod designer der har lavet den gummiliste,
 
 Gummilisten fejler skisme ikke en dyt, det er pladesamlingen der er lavet
 sjusket :(
 
 > min "nye" escort havde huller i begge A-stolper da jeg gik den igennem jeg
 > havde desværre ikke set det da jeg kiggede på den. Men hvad det var nu
 > hurtrigt lavet
 
 Tja, man skal da have skåret et ret stort stykke metal ud + der skal ny forrude
 i. Ikke det billigste at rode med...
 
 --
 Mvh, Kim Voss Schrader
 
 OBS: Der kan max. attaches 30kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.
 
 
 |  |  | 
    Per Beer Hansen (09-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  09-04-04 11:45
 | 
 |  | 
 
            Kim Voss Schrader wrote:
 >
 > Tja, man skal da have skåret et ret stort stykke metal ud + der skal
 > ny forrude i.
 Ny forrude ?
 Man kan jo bare genbruge den gamle.
 -- 
 Mvh
     Per
www.perbeer.ninja.dk masser af F1 video's samt meget andet motorsport
            
             |  |  | 
     Kim Voss Schrader (09-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Voss Schrader
 | 
 Dato :  09-04-04 13:42
 | 
 |  | Hej!
 
 Per Beer Hansen wrote:
 >
 > Kim Voss Schrader wrote:
 > >
 > > Tja, man skal da have skåret et ret stort stykke metal ud + der skal
 > > ny forrude i.
 >
 > Ny forrude ?
 > Man kan jo bare genbruge den gamle.
 
 Hvordan vil du fjerne en limet forrude _og_ genbrug den? Det troede jeg da ikke
 man kunne... Ford satte ihvertfald en sprit ny forrude i da de lavede det på
 garantien :)
 
 At den så holdt under 2 år er en ande sag :( Skal have den skiftet inden syn i
 juni...
 
 --
 Mvh, Kim Voss Schrader
 
 OBS: Der kan max. attaches 30kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.
 
 
 |  |  | 
      ham (09-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : ham
 | 
 Dato :  09-04-04 14:50
 | 
 |  | >
 > Hvordan vil du fjerne en limet forrude _og_ genbrug den? Det troede jeg da
 ikke
 > man kunne... Ford satte ihvertfald en sprit ny forrude i da de lavede det
 på
 > garantien :)
 >
 Den eneste bil jeg hidtil ikke har kunnet få en limet frontrude helskindet
 ud af er en Golf 3 ellers plejer det ikke at være noget problem, hvis man
 ellers har det rigtige værktøj.
 
 
 
 
 |  |  | 
       Kim Voss Schrader (09-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Voss Schrader
 | 
 Dato :  09-04-04 15:07
 | 
 |  | Hej!
 
 ham wrote:
 >
 > Den eneste bil jeg hidtil ikke har kunnet få en limet frontrude helskindet
 > ud af er en Golf 3 ellers plejer det ikke at være noget problem, hvis man
 > ellers har det rigtige værktøj.
 
 Ok, så blev jeg det klogere. Hvorfor Ford så valgte at skifte den ved jeg så
 ikke. Det kunne være de kom til at ødelægge den under processen - der skal ikke
 meget til at flække glas hvis man trykker det forkerte sted...
 
 --
 Mvh, Kim Voss Schrader
 
 OBS: Der kan max. attaches 30kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.
 
 
 |  |  | 
        Andreas M. Hansen (09-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Andreas M. Hansen
 | 
 Dato :  09-04-04 15:09
 | 
 |  | > Ok, så blev jeg det klogere. Hvorfor Ford så valgte at skifte den ved jeg
 så
 > ikke. Det kunne være de kom til at ødelægge den under processen - der skal
 ikke
 > meget til at flække glas hvis man trykker det forkerte sted...
 >
 
 Omsætning er vel en god ting, når man skal drive en forretning ?
 
 mvh
 
 Andreas M. Hansen
 
 
 
 
 |  |  | 
         Kim Voss Schrader (09-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Voss Schrader
 | 
 Dato :  09-04-04 15:45
 | 
 |  | Hej!
 
 "Andreas M. Hansen" wrote:
 >
 > > Ok, så blev jeg det klogere. Hvorfor Ford så valgte at skifte den ved jeg
 > så
 > > ikke. Det kunne være de kom til at ødelægge den under processen - der skal
 > ikke
 > > meget til at flække glas hvis man trykker det forkerte sted...
 > >
 >
 > Omsætning er vel en god ting, når man skal drive en forretning ?
 
 Ja da. Men nu var det altså en garantireparation :)
 
 --
 Mvh, Kim Voss Schrader
 
 OBS: Der kan max. attaches 30kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.
 
 
 |  |  | 
          Jan (09-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan
 | 
 Dato :  09-04-04 15:50
 | 
 |  | Øhhhh er der slet ingen der kan svare på de spørgsmål jeg stillede - vil
 ikke køre til Ford, ordner det selv da jeg ikke har været til de nødvendige
 tjek i den tid jeg har haft den.
 
 Jan
 
 
 "Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:4076B704.3ED87162@tdcadsl.dk...
 > Hej!
 >
 > "Andreas M. Hansen" wrote:
 > >
 > > > Ok, så blev jeg det klogere. Hvorfor Ford så valgte at skifte den ved
 jeg
 > > så
 > > > ikke. Det kunne være de kom til at ødelægge den under processen - der
 skal
 > > ikke
 > > > meget til at flække glas hvis man trykker det forkerte sted...
 > > >
 > >
 > > Omsætning er vel en god ting, når man skal drive en forretning ?
 >
 > Ja da. Men nu var det altså en garantireparation :)
 >
 > --
 > Mvh, Kim Voss Schrader
 >
 > OBS: Der kan max. attaches 30kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.
 
 
 
 
 |  |  | 
          Ukendt (09-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  09-04-04 17:27
 | 
 |  | 
 
 > > > Ok, så blev jeg det klogere. Hvorfor Ford så valgte at skifte den ved
 jeg
 > > så
 > > > ikke. Det kunne være de kom til at ødelægge den under processen - der
 skal
 > > ikke
 > > > meget til at flække glas hvis man trykker det forkerte sted...
 > > >
 > >
 > > Omsætning er vel en god ting, når man skal drive en forretning ?
 >
 > Ja da. Men nu var det altså en garantireparation :)
 
 Jeg tror at garantireparationer bliver betalt af fabrikken og ikke af
 værkstedet, så helt kortsigtet kan det jo sagtens give større omsætning at
 skifte så meget som muligt.
 
 --
 Tom
 
 
 
 
 |  |  | 
      Per Beer Hansen (11-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  11-04-04 14:49
 | 
 |  | 
 
            Kim Voss Schrader wrote:
 >
 > Hvordan vil du fjerne en limet forrude _og_ genbrug den? Det troede
 > jeg da ikke man kunne...
 Det er blot et spørgsmål om at have det rigtige værktøj, samt nogle der kan
 finde ud af at bruge det    -- 
 Mvh
     Per
www.perbeer.ninja.dk masser af F1 video's samt meget andet motorsport
            
             |  |  | 
       Ukendt (11-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  11-04-04 20:10
 | 
 |  | 
 > > Hvordan vil du fjerne en limet forrude _og_ genbrug den? Det troede
 > > jeg da ikke man kunne...
 >
 > Det er blot et spørgsmål om at have det rigtige værktøj, samt nogle der
 kan
 > finde ud af at bruge det    Hvis man kan finde ud af at bruge tandtråd så burde man også kunne file en
 forrude ud    --
 Tom
            
             |  |  | 
        Per Beer Hansen (11-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  11-04-04 20:21
 | 
 |  | 
 
            Tom wrote:
 >
 > Hvis man kan finde ud af at bruge tandtråd så burde man også kunne
 > file en forrude ud    Jeps, det er ikke så svært, når man først får det lært    -- 
 Mvh
     Per
www.perbeer.ninja.dk masser af F1 video's samt meget andet motorsport
            
             |  |  | 
  chr (09-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : chr
 | 
 Dato :  09-04-04 16:02
 | 
 |  | 
 "Jan" <jan@soerensen.mail.dk> wrote in message
 news:40766a57$0$217$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Hejsa
 >
 > Har en Escort St. car fra 1998, hvor der forskellige steder er begyndt at
 > komme lidt rust frem, bla. omkring viskerarmen på bagsmækken mv...
 > Jeg må indrømme jeg ikke er den store handymand, så derfor vil jeg nu her
 > spørge om hvilken fremgangsmåde man skal bruge for at få det rust væk, få
 > lukket af for rusten, få malet igen osv.....
 > Husk endelig at fortæl hvilke produkter jeg skal købe til de forskellige
 > formål.
 >
 > Vil jo prøve at tage de små steder i opløbet.
 >
 > Mvh
 > Jan
 >
 du tager først km tælleren og trækker det fra km 100.000 så kan du se hvor
 mange km der er tilbage i en ford....    sjovt du nævte det, jeg så en Ka igår der var gemmen rusten over det
 hele,-det virker som om Ford har et problem på nogle modeller med Rust,
 Mondeo'er ser generelt fine ud!.
 Chr.
            
             |  |  | 
  Ukendt (09-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  09-04-04 17:29
 | 
 |  | 
 
 > sjovt du nævte det, jeg så en Ka igår der var gemmen rusten over det
 > hele,-det virker som om Ford har et problem på nogle modeller med Rust,
 > Mondeo'er ser generelt fine ud!.
 
 Hmmm, jeg synes nu at mondeo ruster ganske glimrende og Ford har ikke gjort
 en sk*d for at forbedre rustbeskyttelsen i de sidste 20 år.
 De skulle skamme sig over at levere sådan noget svineri til kunderne som
 betaler ganske mange penge.
 
 --
 Tom
 
 
 
 
 |  |  | 
   chr (09-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : chr
 | 
 Dato :  09-04-04 19:46
 | 
 |  | 
 "Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
 news:4076cef0$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 >
 > > sjovt du nævte det, jeg så en Ka igår der var gemmen rusten over det
 > > hele,-det virker som om Ford har et problem på nogle modeller med Rust,
 > > Mondeo'er ser generelt fine ud!.
 >
 > Hmmm, jeg synes nu at mondeo ruster ganske glimrende og Ford har ikke
 gjort
 > en sk*d for at forbedre rustbeskyttelsen i de sidste 20 år.
 > De skulle skamme sig over at levere sådan noget svineri til kunderne som
 > betaler ganske mange penge.
 >
 > --
 > Tom
 >
 Det er jo lidt interessant, for Ford står generelt som et fint mærke....men
 det med rust har jeg bemærket et par gange fra kollegaer og familie et
 familie medlem havde også en Fiesta der rustede pænt meget så den blev lavet
 under Fords rust garanti...måske er det noget der sker mere eller mindre for
 alle mærker, hvem husker ikke Opels Astra'er...
 
 
 
 Chr.
 
 
 
 
 
 |  |  | 
    Brian (09-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  09-04-04 20:33
 | 
 |  | Hejsa
 
 chr skrev:
 > Det er jo lidt interessant, for Ford står generelt som et fint
 > mærke....men det med rust har jeg bemærket et par gange fra kollegaer
 > og familie et familie medlem havde også en Fiesta der rustede pænt
 > meget så den blev lavet under Fords rust garanti...måske er det noget
 > der sker mere eller mindre for alle mærker
 
 Du skal nok have et lille " i danmark" ind her.
 
 > hvem husker ikke Opels Astra'er...
 
 Jeg kan da huske dem, men ikke for at ruste mere end så meget andet ?
 
 /Brian
 
 
 
 
 |  |  | 
     Bjørn ingebrigtsen (09-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn ingebrigtsen
 | 
 Dato :  09-04-04 21:33
 | 
 |  | > > hvem husker ikke Opels Astra'er...
 >
 > Jeg kan da huske dem, men ikke for at ruste mere end så meget andet ?
 
 
 De første Astraér var nu ganske gode til at ruste selv to år gamle biler var
 nærmest pilråden.
 
 
 
 
 |  |  | 
  ham (09-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : ham
 | 
 Dato :  09-04-04 16:16
 | 
 |  | 
 "Jan" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:40766a57$0$217$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Hejsa
 >
 > Har en Escort St. car fra 1998, hvor der forskellige steder er begyndt at
 > komme lidt rust frem, bla. omkring viskerarmen på bagsmækken mv...
 > Jeg må indrømme jeg ikke er den store handymand, så derfor vil jeg nu her
 > spørge om hvilken fremgangsmåde man skal bruge for at få det rust væk, få
 > lukket af for rusten, få malet igen osv.....
 > Husk endelig at fortæl hvilke produkter jeg skal købe til de forskellige
 > formål.
 >
 > Vil jo prøve at tage de små steder i opløbet.
 
 Få fat i en punktsandblæser, og skrab så først det løse rust af med en
 kniv - spartel - stemmejern, eller hvad du lige har for hånden, derefter
 sandblæser du til der ikke er flere røde pletter at, derefter grunder du det
 og giver det noget med lak i bagefter, ellers ruster det igen
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (09-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  09-04-04 17:31
 | 
 |  | 
 > Få fat i en punktsandblæser, og skrab så først det løse rust af med en
 > kniv - spartel - stemmejern, eller hvad du lige har for hånden, derefter
 > sandblæser du til der ikke er flere røde pletter at, derefter grunder du
 det
 > og giver det noget med lak i bagefter, ellers ruster det igen
 Det gør bagklappen også på min mondeo, på trods af at en autolakerer har
 lavet hele møllen. Det holdte ca. 1 år   (
 --
 Tom
            
             |  |  | 
   Hans L. Jørgensen (09-04-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans L. Jørgensen
 | 
 Dato :  09-04-04 21:44
 | 
 |  | 
 "Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
 news:4076cf4c$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > Det gør bagklappen også på min mondeo, på trods af at en autolakerer har
 > lavet hele møllen. Det holdte ca. 1 år   (
 >
 En plade der er angrebet af "røde orm" signalerer følgende,  - at det er
 dårlig pladekvalitet og at den ikke er behandlet korrekt. Når først pladen
 er angrebet af "røde orm" er der stort set ikke andet at gøre end at fjerne
 det angrebne, da rusten stadig vil sidde i pladens dybere struktur uanset
 hvor meget man sandblæser, den er populært sagt fyldt med pindhuller,
 konstater det selv ved evt. at rense et stykke af den angrebne plade gerne
 med punktsandblæsning, læg derefter pladen unden et forstørrelseglas evt.
 lup.
 Man bliver forbavset sku' jeg hilse og sige.
 -- 
 Hans L. Jørgensen
 8660 Skanderborg
            
             |  |  | 
 |  |